• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-19 21:06:45 följande:
    Bara en sak, att klänningen är nedknölad utan klädpåse är standard när man beställer klänningar från Kina. Det är något man får räkna med, för det är enklaste sättet för dom att packa på. Kanske det billigaste också? Jag vet inte..

Vad tråkigt att du är missnöjd med din klänning, men har du kontaktat dom angående ditt missnöje? Jag har själv två klänningar därifrån och är MER än nöjd. Vet någon annan tjej här som fick en klänning som vart lite fel, men hon mejlade dom och de sydde en ny åt henne. Du kanske ska börja i den änden?
    Men felet är inte någon storlek, utan att det är slarvigt sytt! Det är skillnad! De har limmat och sytt blommor på brodyr i helt ojämna former. Vem somhelst ser ju att det ser inte klokt ut. Jag kan ju skriva det, men frågan är vad responsen blir på att jag tycker de gjort ett slarvigt jobb...
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-19 23:25:54 följande:
    Men felet är inte någon storlek, utan att det är slarvigt sytt! Det är skillnad! De har limmat och sytt blommor på brodyr i helt ojämna former. Vem somhelst ser ju att det ser inte klokt ut. Jag kan ju skriva det, men frågan är vad responsen blir på att jag tycker de gjort ett slarvigt jobb...
    Jag sa inte heller någonstans att det handlade om storleken. Jag tycker du ska fota klänningen och allt som du tycker är slarvigt gjort och skicka det i ett mejl tillsammans med en beskrivning av vad du tycker är fel och ge dom en chans att förklara och möjligtvis kompensera dig. Du har ju all rätt att vara missnöjd om de inte gjort ett bra jobb, men jag tycker inte det är mer än rätt att du ger dom en chans att lösa det hela.

Lägg gärna in bilder här också :)
  • gbg2012

Den är inte så gul i verkligheten utan champagnefärgad, färgen är det inget fel på..

Här kommer närbilder
  • gbg2012

en till.. ojämna blommor i storlek.
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-19 23:35:43 följande:
    Jag sa inte heller någonstans att det handlade om storleken. Jag tycker du ska fota klänningen och allt som du tycker är slarvigt gjort och skicka det i ett mejl tillsammans med en beskrivning av vad du tycker är fel och ge dom en chans att förklara och möjligtvis kompensera dig. Du har ju all rätt att vara missnöjd om de inte gjort ett bra jobb, men jag tycker inte det är mer än rätt att du ger dom en chans att lösa det hela.

Lägg gärna in bilder här också :)

Det kostar att frakta en klänning tillbaka till Kina och jag hoppas jag slipper det! Den tjejen du prata om hade fått fel storlek, det va därför jag trodde du mena det. Jag ska maila de och vill ha mina pengar tillbaka, brodyren har börjat lossna på flera ställen och jag har inte ens haft på mig den en halvtimme!

• daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-19 23:40:55 följande:

Här är klänningen!

Alltså... utan de där blommorna skulle den ju vara jättefin. Håller med om att de inte var så fina, men att de är ojämna i storlek beror väl på att det är flera olika typer av blommor? Vet en annan tjej här som beställt samma klänning, fast från ett annat företag, även på hennes var blommorna konstiga. De verkar svåra att göra bra.

Skulle du inte kunna fråga om du kan skicka tillbaka denna och de kan skicka en ny, utan blommorna?
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-19 23:49:11 följande:

Det kostar att frakta en klänning tillbaka till Kina och jag hoppas jag slipper det! Den tjejen du prata om hade fått fel storlek, det va därför jag trodde du mena det. Jag ska maila de och vill ha mina pengar tillbaka, brodyren har börjat lossna på flera ställen och jag har inte ens haft på mig den en halvtimme!

Ja, men de får ju stå för frakten tillbaka isåfall. Alternativt att du behåller klänningen och enbart betalar frakten för en ny klänning. Jag tror nog de är villiga att försöka lösa detta med dig, om du bara kontaktar dom.

Jättekonstigt tycker jag dock, då vi är så många som är väldigt nöjda med våra klänningar därifrån. Väldigt tråkigt.
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-19 23:49:14 följande:
    Alltså... utan de där blommorna skulle den ju vara jättefin. Håller med om att de inte var så fina, men att de är ojämna i storlek beror väl på att det är flera olika typer av blommor? Vet en annan tjej här som beställt samma klänning, fast från ett annat företag, även på hennes var blommorna konstiga. De verkar svåra att göra bra.

Skulle du inte kunna fråga om du kan skicka tillbaka denna och de kan skicka en ny, utan blommorna?
    Precis! Blommorna förstör klänningen! Håller också med om att utan blommorna hade det inte vart nåt. Alltså detta ska ju föreställa en kopia av en jättefin klänning som har blommor i flera lager. De försöker väl efterlikna det men hade varit bättre utan. Sedan sitter bodyren inte ordentligt.
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-10-19 23:51:14 följande:
    Ja, men de får ju stå för frakten tillbaka isåfall. Alternativt att du behåller klänningen och enbart betalar frakten för en ny klänning. Jag tror nog de är villiga att försöka lösa detta med dig, om du bara kontaktar dom.

Jättekonstigt tycker jag dock, då vi är så många som är väldigt nöjda med våra klänningar därifrån. Väldigt tråkigt.
    Det var därför jag skicka efter därifrån, jag är jätteledsen faktiskt. =(
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?