• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:07:27 följande:
    Ska maila de och be om pengar tillbaka och de får betala frakt. Får försöka komma på hur jag ska formulera så det inte blir några missförstånd..
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:12:38 följande:
    Verkligen! Köpte den i butik så den är jättefin. Var skyptisk till kinaklänning frå början men ville ändå ge det en chans, så typiskt att det blir såhär...
    Hoppas du får svar snabbt :) Ja, verkligen typiskt. Jag har själv hela fem kinaklänningar hemma och alla är jättefina :)
  • PimPim83
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:02:18 följande:

Här är klänningen som de försökt efterlikna:
    Jag förstår verkligen att du är missnöjd. Tycker inte att klänningen du fick är lik denna alls. Tur att du redan har en annan klänning till vigseln. Hoppas det löser sig på bästa sätt! Kram!
  • ewaulrica
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:02:18 följande:

Här är klänningen som de försökt efterlikna:
    hahaha... förlåt att jag skrattar... men den var ju inte lika någonstans... stackars, stackars dig! :(
  • ewaulrica
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:12:38 följande:
    Verkligen! Köpte den i butik så den är jättefin. Var skyptisk till kinaklänning frå början men ville ändå ge det en chans, så typiskt att det blir såhär...
    en fråga: vad fick du betala för klänningen?
  • gbg2012
    PimPim83 skrev 2011-10-20 08:27:13 följande:
    Jag förstår verkligen att du är missnöjd. Tycker inte att klänningen du fick är lik denna alls. Tur att du redan har en annan klänning till vigseln. Hoppas det löser sig på bästa sätt! Kram!
    precis jag var helt chokad, är det fortfarande. Känns inte som de ens försökt efterlikna...

tack. kram
  • gbg2012
    ewaulrica skrev 2011-10-20 08:35:17 följande:
    hahaha... förlåt att jag skrattar... men den var ju inte lika någonstans... stackars, stackars dig! :(
    Nej den är inte det minsta lik! Jag förstod ju såklart att den inte kommer vara exakt men mer lik än såhär iaf...=( Ska maila de och kräva pengarna tillbaka! 
  • gbg2012
    ewaulrica skrev 2011-10-20 08:36:06 följande:
    en fråga: vad fick du betala för klänningen?
    900 kr, så vill ha tillbaka de så jag kan lägga detta på en annan kort klänningen.Den här klänningen kan jag ju inte ha...
  • ewaulrica
    gbg2012 skrev 2011-10-20 09:11:11 följande:
    900 kr, så vill ha tillbaka de så jag kan lägga detta på en annan kort klänningen.Den här klänningen kan jag ju inte ha...
    900 kr???!!?

oj, holy canoly. det var den INTE VÄRD! Betalade 127 $ för min, långa klänning, med chiffong, spets, pärldetaljer, inbyggd korsett osv.. dock var den billig, men ändå!? att det kan vara sån stor skillnad...tycker absolut du ska klaga!
  • gbg2012

Väntar besked på hur mkt pengar jag kan få tillbaka. Ska få tillbaka en del eller välja en ny. Vill nog ha pengarna tillbaka för har förlorat förtroendet. 

• norkii

För 5 veckor sedan satt jag nervöst vid datorn och var väldigt osäker på vad jag vill ha för klänning på bröllopet. Sen efter mycket googlande och läsande på olika forum så hittade jag in på DHgate.com och där hittade jag min klänning. Jag beställde den och den är verkligen över förväntan. Det tog ca 4 veckor tills den kom med leverans till dörren.

Jag verkligen älskar den, den är JAG.
    Jag betalade 1500 kr, och de är ett väldigt bra pris, tycker jag.

Enda nackdelen är att den är lite för kort, men eftersom att min svärmor är sömmerska så fixas det lätt. Jag är ju dock ganska lång. Jag gjorde aldrig en måttbeställning på klänningen utan tog reda på vad jag hade för storlek i usa och skrev bara det till dom.

Jag har nu beställt frack åt min blivande och best man. Ska bli kul och se om de blir lika bra denna gången...

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?