• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • gbg2012
    Jane skrev 2011-11-07 11:15:28 följande:
    Jag förstår att du har tappat förtroendet, det skulle jag också göra. Men varför provar du inte att ge dem en chans till? De kanske kan göra om hela klänningen gratis och du har ju inget att förlora på det? Du har väl rätt så lång tid kvar till bröllopet va? Och du hade väl en annan klänning utifall det blir någe knasigt, vad jag minns?
    Tråkigt att få en till som ser ut sådär bara. vad ska jag med två brudklänningar som ser hemska ut? Överväger det. Men är ju inte så roligt om de gör mig missnöjd igen...Jag har en klänning jag köpt i Sverige så någon panik är det ju inte. Gifter mig 2 juni så hinner. 
  • gbg2012

Jag har gett de en chans att rätta till detta och får vi se hur klänningen blir denna gång, hoppas verkligen att den blir bra nu!!

Denna klänningen har jag bifogat till de!!
  • 120530
    gbg2012 skrev 2011-11-10 17:48:48 följande:

Jag har gett de en chans att rätta till detta och får vi se hur klänningen blir denna gång, hoppas verkligen att den blir bra nu!!

En helt ny, slipper du betala för den? Skall du ha den i vitt eller någon annan färg? Den var jättesnygg!
  • annelie1981

Jag är inte ett dugg insatt i detta med att beställa klänning från utlandet. Därför har jag en fråga tillkommer det skatt/tullavgift?

• daniiel
    annelie1981 skrev 2011-11-10 20:31:11 följande:
    Jag är inte ett dugg insatt i detta med att beställa klänning från utlandet. Därför har jag en fråga tillkommer det skatt/tullavgift?
    Det står allt om det på tullverkets hemsida, men ja, det kan tillkomma moms och tullavgift.

Tex kläder är tullfria om värdet på klädesplagget + frakten blir under 1400kr, om man beställer från ett land utanför EU. Om paketet då hamnar i tullen, så behöver man inte betala tullavgift på det. Om värdet hade varit högre, så tror jag tullavgiften är 12% av värdet.

Momsen är 25% av värdet + frakt och måste alltid betalas om paketet hamnar i tullen, även om ingen tullavgift betalas. Utöver momsen tillkommer en administrationsavgift som ligger kring 100kr tror jag.

Det är ju dock inte alltid paketen hamnar i tullen och i de fallen, så betalat man ju inget alls. Man bör ju dock alltid räkna med att man får betala tullavgift, moms och administrationsavgift, så man inte får en otrevlig överraskning.
  • daniiel
    gbg2012 skrev 2011-11-10 17:48:48 följande:

Hoppas du ska ha bättre tur denna gången. Har du skickat med detaljerade bilder och beskrivning på klänningen? Det ökar ju chanserna för att du ska få den som du vill ha den.
  • gbg2012
    Red skrev 2011-11-10 18:56:46 följande:
    En helt ny, slipper du betala för den? Skall du ha den i vitt eller någon annan färg? Den var jättesnygg!
    Då de erkände att de slarvat med min klänning så behöver jag inte betala för klänningen. Jag ska ha den svart, vågat men snyggt! Kommer ha en ivory med svarta detaljer under vigsel och middag. Detta ska vara brudklänningen efter valsen! =) Håller tummarna nu att det blir bra!
  • gbg2012
    daniiel skrev 2011-11-10 20:43:28 följande:
    Hoppas du ska ha bättre tur denna gången. Har du skickat med detaljerade bilder och beskrivning på klänningen? Det ökar ju chanserna för att du ska få den som du vill ha den.
    tack! Ja verkligen. Jag har skrivit exakt hur jag vill ha klänningen, vilka tyger. Att blommorna inte ska vara pålimmade och välgjorda. Jag har varit så tydlig jag kan vara så blir det inte bra nu känner jag att jag inte kan göra mer.
  • 120530
    gbg2012 skrev 2011-11-10 21:16:48 följande:
    Då de erkände att de slarvat med min klänning så behöver jag inte betala för klänningen. Jag ska ha den svart, vågat men snyggt! Kommer ha en ivory med svarta detaljer under vigsel och middag. Detta ska vara brudklänningen efter valsen! =) Håller tummarna nu att det blir bra!
    Håller tummarna för dig! Häftigt med svart, vilken nyårsblåsa du har sedan :)
  • Godis

Ni som beställt från Milly!
    Hur lång tid tog er beställning?
    Egen lr klar design?
    Vilken månad beställde du?

Ska gifta mig 21 juli nästa år och planerar att gå ner en del i vikt tills dess och vill därför vänta så länge som det går för att få rätt mått.... Enligt Lily på Milly så bör 4månader räcka. Vad tycker ni? 

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?