• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Styrka
    Varifrån beställde du?
    My Love Bridal.
    14 arbetsdagar = mindre än 3 veckor, med icke-expressfrakt.
    Är du nöjd?
    O ja!!! Mycket fin kvalitet, välsydd, korrekta mått, helt i enlighet med mina önskemål (trots att en del av de bilder jag skickade kanske var lite otydliga)
    Absolut, utan tvekan! De var väldigt måna om att tillmötesgå alla mina önskemål och svara på alla frågor! Deras engelska är inte så bra så svaren blir något knapphändiga, men fullt förståeliga.

Här är bilden jag skickade:

Och här är slutresultatet:

• yorkstacy
    gbg2012 skrev 2011-10-20 00:02:18 följande:

Här är klänningen som de försökt efterlikna:
    Åh.. det var preci den här klänningen som jag tänkte beställa till vår civila-vigsel akt. Jag såd det resultatet du fick och SHIT va dåligt gjord den klänningen var. Det ser ju inte alls ut som samma klänning överhuvudtaget. Jag tror jag skippar detta nu och letar vidare efter något liknande att betsälla från "vanlig" klädbutik. 

Tycker så himla synd om dig!!!  
  • fasit

Jag beställde från dressilyme och jag är nöjd. Det tog mindre än 4 veckor att få hem beställningen som var en måttbeställd specialbeställning. De lovade inom ca 32 dagar,men det gick snabbare. Jag fick bilder skickade innan klänningen skickades hem och de gjorde några små justeringar. Det gick även enkelt att utöka beställningen och jag fick allt i ett paket. Klänningen är aningen stor, men annars mkt fin!! Slöjan jag bestäälde var dock inen höjdare. Kommer ev bilder senare, eller kan jag skicka om någon är intresserad.

• Sara1291
    fasit skrev 2011-12-22 09:04:20 följande:
    Jag beställde från dressilyme och jag är nöjd. Det tog mindre än 4 veckor att få hem beställningen som var en måttbeställd specialbeställning. De lovade inom ca 32 dagar,men det gick snabbare. Jag fick bilder skickade innan klänningen skickades hem och de gjorde några små justeringar. Det gick även enkelt att utöka beställningen och jag fick allt i ett paket. Klänningen är aningen stor, men annars mkt fin!! Slöjan jag bestäälde var dock inen höjdare. Kommer ev bilder senare, eller kan jag skicka om någon är intresserad.
    lägg gärna upp biilder! :)
  • Tinzi

Näe nu börjar jag bli ARG på Milly!

De sa att klänningen var KLART 1 Dec, de skulle bara göra klart min lilla Bolero. Nu i går är Boleron fortfarande inte klar, hur lång tid skall det ta att sy en liten Bolero? kanske dumt av mig, men jag vill inte vänta 1 månad extra p.g.a Boleron, då hade jag struntat i den överhuvudettaget.....jaja!

När jag frågar när den kan vara klar får jag till svar: Vänta lite till...*urk*

• 28juli2012

Nu har min klänning från my love bridal kommit =)
    Beställde den 13/12 och fick den idag.
    Välsydd och fin, tyvärr har jag inte nån bild på den än eftersom jag var tvungen att packa undan den innan m2b kom hem.
    Kan visa den klänningen jag utgick ifrån fast utan pärlor på bandet, pärlor etc som inte var silver och med släp.
    Jag är såååå nöjd. 

• FelizLane
    28juli2012 skrev 2011-12-23 22:35:45 följande:
    Nu har min klänning från my love bridal kommit =)
    Beställde den 13/12 och fick den idag.
    Välsydd och fin, tyvärr har jag inte nån bild på den än eftersom jag var tvungen att packa undan den innan m2b kom hem.
    Kan visa den klänningen jag utgick ifrån fast utan pärlor på bandet, pärlor etc som inte var silver och med släp.
    Jag är såååå nöjd. 

Vad fort det gick fördig att få hem den!! vad fick du betala??
  • 28juli2012

Fwlizelane: Fick betala 1500:-

God jul till er alla =)

• Fästmön

Fick i förrigår hem brudklänningen som jag köpt från Tidebuy.com.

Beställde 30 nov så det tog typ 3 veckor. Jag är inte nöjd o jag rekommenderar INTE någon att beställa därifrån.

Det är väldigt dålig spets på. Jag hade räknat med att de skulle sy på spetsbitar men jag hade inte räknat med att det skulle sitta på snett. Och att tråden de använt skulle synas. Och att de glömt sätta dit spets på en del på ena axelbandet.

Förutom det så är passformen väldigt dålig. Jag tror att den som sytt klänningen inte riktigt vet hur en kvinnokropp ser ut.... Det är som om de tänkt sej att brösten sitter precis under hakan. Så nu har jag börjat kolla ny klänning - tänkte satsa på Milly den här gången =)

• Callie
    Varifrån beställde du?
    My Love Bridal

En månad.

Är du nöjd?
    Jättenöjd! Även om det inte blev som jag tänkt först.

Ja, absolut! Men räkna med att klänningen kanske inte exakt blir som du föreställt dig...  Solig

Denna klänning beställde jag: (I vitt, med vitt band, utan blomma och med snörning).

Och denna klänning kom:

Så jag fick en lång klänning istället för en kort... Först blev jag ganska rädd, sen blev jag väldigt glad att den var lång för det var vad jag egentligen ville ha men inte vågade beställa. Jag tror det blev någon miss i kommunikationen när jag mailade igen efter beställningen och skrev hur lång jag var. Klänningen blev perfekt med ballerinaskor.

Klänningen kostade 650 kr plus frakt på 200 kr. Valde expressfrakt och det tog väl nästan en vecka innan klänningen kom.
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?