• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • FruHassel

Landybridal Vera Wang 

Originalet : 

Kopian:

• FruHassel

Detta var bilder jag fick av Landybridals ... klänningarna är ju olika i färgen men det väljer man ju själv vilken färg man vill ha. Jag tycker de har lyckats bra, det är en svår klänning

• Linda L

puttar upp tråden..
    ingen som fått nån klänning nyligen?   Glad

• sabz
    Linda L skrev 2012-04-15 17:11:23 följande:
    puttar upp tråden..
    ingen som fått nån klänning nyligen?   Glad
    Min ligger på arlanda så jag får nog min imorgon tror jag! Vet inte om jag kommer hinna att prova den imorgon även fast jag vill, men bilder kommer!!!! Jag är såååååå nervös....
  • Vilse

Jag har fått hem min med en jättefint sydd riktigt snygg klänning. Men fel modell Rynkar på näsan (orginal är A-linje, klänningen jag fick är sjöjungfru modell)

Köpt från Mylove - kom ca 1-2 veckor efter utlovad tid.
    Som kompensation för felet så får jag mina två tärnklänningar (junior) gratis (frakten får jag betala). Frågade inte om en ny klänning, men är mycket möjligt att jag hade kunnat få det om jag velat..

Orginal med mina ändringar (jag ville ha broderierna i ivory):

Min:

Underbar klänning, men en modell som jag inte trivs i alls. Så den ska tyvärr säljas.
  • sabz

Jag beställde min klänning från ebay från säljaren shanghai_bridal. Stooort misstag. Tror klänningen hade blivit bra om jag beställt den från Milly eller så :s

Jag beställde dessutom en underkjol men jag fick en liten slöja ist :s Gifter mig 9 juni så nu har jag lite panik. Måste ut och hitta en ny klänning. Suck och stön.

Tvivlar på att klänningen hade sett bättre ut med en underkjol.

Iaf, here it goes (snörningen är gjord av min kära mor och min tärna, ignorera den):

• sabz
    sabz skrev 2012-04-19 10:01:24 följande:
    Jag beställde min klänning från ebay från säljaren shanghai_bridal. Stooort misstag. Tror klänningen hade blivit bra om jag beställt den från Milly eller så :s

Jag beställde dessutom en underkjol men jag fick en liten slöja ist :s Gifter mig 9 juni så nu har jag lite panik. Måste ut och hitta en ny klänning. Suck och stön.

Tvivlar på att klänningen hade sett bättre ut med en underkjol.

Iaf, here it goes (snörningen är gjord av min kära mor och min tärna, ignorera den):
    Kan även tillägga att den var för kort. Den var beställd i min längd plus skor, dvs 173cm + 10cm och utan skor så slutar den vid mina fotknölar ungefär.

BIG FAIL.
  • Linda L
    sabz skrev 2012-04-19 10:11:15 följande:
    Kan även tillägga att den var för kort. Den var beställd i min längd plus skor, dvs 173cm + 10cm och utan skor så slutar den vid mina fotknölar ungefär.

BIG FAIL.
    Nej va tråkigt! Rynkar på näsan 
    Önskar dig lycka till
  • Milisen

Någon som använt sig av www.jjshouse.com eller Mejans brud och fest och som kan dela med sig av sina erfarenheter? Det är så många inlägg här så det är lite svåröverskådligt. Vilken är egentligen den bästa att beställa sin klänning ifrån?

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?