• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Callie

Skall bara tillägga att jag är 169 cm lång, så det var inte att jag var kort som blev problemet Solig.

Vi hade i allafall en fantastisk dag och alla berömde min fina klänning {#emotions_dlg.flower}.

• Pluppe
    Varifrån beställde du?
    My Love Bridal.
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    2 veckor
    Är du nöjd?
    Väldigt nöjd! Den satt som en smcäk (ska gå ner några centimeter över midjan bara). Fin kvalitet och ordentlig sydd!
    Rekommenderar du andra att använda företaget?
    Absolut! Snabb leverans och klänningen är väldigt lik hur den såg ut på bilden!

Kan lägga in en bild senare på hur den set ut på då sambon har bilderna på sin telefon..
  • Tinzi

Jag beställde från Milly. En specialsydd,

supoernöjd med kvalitén, servicen, ALLT! Dock har de gjort klänningen 13 cm för lång framtill så jag snubblar på den och 35 cm för långt släp (får se hur de löser detta nu) väntar svar idag.

Men annars är de toppen att ha att göra med! :)

• GuteCarra
    Tinzi skrev 2011-12-07 00:04:05 följande:
    Tror det är en ren chansning oavsett vilket företag, men sitter själv som på nålar kommande dagarna /veckan då min klänning nu är klar & skall skickas därifrån och kostade 2600:- m. frakt och jag har INTE råd m. en massa andra utgifter nu som tull mm :(
    Lät inget vidare de där med tull :( Finns det nån gräns vad man får beställa för för att slippa tullkostnad?
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-01-16 09:22:14 följande:
    Lät inget vidare de där med tull :( Finns det nån gräns vad man får beställa för för att slippa tullkostnad?
    Japp. Kläder utanför EU är tullfritt under 1400kr (inkl frakt).Kort och gott kan man säga såhär:

Om paketet fastnar i tullen betalar man
    Under 1400kr: Moms 25% av varans värde (inkl frakt) + administrationsavgift (någon hundralapp)
    Över 1400kr: Tull 12% av varans värde (inkl frakt) + Moms 25% av varans värde (inkl frakt) + administrationsavgift

Det är ju dock långt ifrån alla paket som fastnar i tullen, gör paketet inte det, så betalar man inget extra alls. Av mina fyra brudklänningar och två tärnklänningar från Kina, så har jag inte behövt betala något alls i tull/moms.
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-01-16 09:50:51 följande:
    Japp. Kläder utanför EU är tullfritt under 1400kr (inkl frakt).Kort och gott kan man säga såhär:

Om paketet fastnar i tullen betalar man
    Under 1400kr: Moms 25% av varans värde (inkl frakt) + administrationsavgift (någon hundralapp)
    Över 1400kr: Tull 12% av varans värde (inkl frakt) + Moms 25% av varans värde (inkl frakt) + administrationsavgift

Det är ju dock långt ifrån alla paket som fastnar i tullen, gör paketet inte det, så betalar man inget extra alls. Av mina fyra brudklänningar och två tärnklänningar från Kina, så har jag inte behövt betala något alls i tull/moms.
    Tack för ditt svar :) Då är de bara att hoppas alltså!

• julle79

vad fick du betala för den??? den va ju jättefin...har du nån bild när du har på din???

28juli2012 skrev 2011-12-23 22:35:45 följande:
    Nu har min klänning från my love bridal kommit =)
    Beställde den 13/12 och fick den idag.
    Välsydd och fin, tyvärr har jag inte nån bild på den än eftersom jag var tvungen att packa undan den innan m2b kom hem.
    Kan visa den klänningen jag utgick ifrån fast utan pärlor på bandet, pärlor etc som inte var silver och med släp.
    Jag är såååå nöjd.

• julle79

ah nu såg jag 1500:- va de me frakten inräknad eller??

men tar gäran en bild när du har den på om du kan fixa

julle79 skrev 2012-01-21 21:15:53 följande:
    vad fick du betala för den??? den va ju jättefin...har du nån bild när du har på din???
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?