• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • joy

ok tack
    jag återkommer med resention då Solig

• marimekko86
    Varifrån beställde du?  Landybridal
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?  6 veckor
    Är du nöjd?  Mycket
    Rekommenderar du andra att använda företaget? JA.

Jag skickade in en bild på min drömklänning som företaget sytt upp tidigare, men som gått ur deras sortiment. Givetvis är inte min klänning i lika lyxig kvalite som originalet men den är ändå i jättefin kvalité, välsydd, vacker, väldigt lik originalet och sitter perfekt. Det enda var att klänningen var för lång, men det ändrar en sömmerska på just nu. Och det beror på att jag köpt andra skor som är lägre och sen fattade inte vi riktigt hur vi skulle mäta vissa längdmått. Annars sitter den perfekt.

Har bara en närbild som jag tycker duger för att publicera, vill få bort alla skrynklor och knyta den ordentligt snyggt innan jag publicerar nån fler bild

• pulmonate
    Insanire skrev 2011-09-04 20:33:10 följande:
    Är det så att om jag har hittat min drömklänning på Dhgate så kan jag ta ett kort från deras sida och skicka till Milly eftersom dom verkar vara bättre?
    Ja precis, Insanire! Det är faktiskt precis så jag ska göra! Min klänning hittade jag på Shopindream, men så såg jag en tjej som hade beställt just den klänningen därifrån och tyckte inte alls att det blev bra!! Däremot på millys verkar de flesta vara väldigt nöjda!
    I efterhand har jag dock ändrat mig för exakt vilken klänning det blir, så jag har photoshoppat ihop min drömklänning och ska beställa den inom en vecka ifrån Millys. Hoppas att det blir bra! :) Lycka till du med!
  • MsChevy

Hänger på här oxå, verkar finnas myckt visdom här!Glad

Hittade den klänning jag vill använda som bas, hittar nämligen inte the one, utan ska ta det bästa från flera klänningar. Den klänningen finns på ebay, är en kinaklänning, vad tror ni, törs jag beställa därigenom? Nån som har nån erfarenhet? Skulle vilja ha snörning bak oxå med svart band o utan det där som håller upp släpet. Har dessutom tänkt o beställa den lite för stor så det finns att ta in på... Sen när den väl kommer hem tar jag med den till sömmerskan för det ska på en massa mönster med svarta o rosa pärlor...

New Quinceanera White Wedding Dress/Pageant/Custom Size 

• 120530
    MsChevy skrev 2011-10-11 11:37:04 följande:
    Hänger på här oxå, verkar finnas myckt visdom här!Glad

Hittade den klänning jag vill använda som bas, hittar nämligen inte the one, utan ska ta det bästa från flera klänningar. Den klänningen finns på ebay, är en kinaklänning, vad tror ni, törs jag beställa därigenom? Nån som har nån erfarenhet? Skulle vilja ha snörning bak oxå med svart band o utan det där som håller upp släpet. Har dessutom tänkt o beställa den lite för stor så det finns att ta in på... Sen när den väl kommer hem tar jag med den till sömmerskan för det ska på en massa mönster med svarta o rosa pärlor...

New Quinceanera White Wedding Dress/Pageant/Custom Size 
    Hejsan!
    Ställ din fråga i kinaklänningstråden www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.htm... istället. Där finns det många som beställt ifrån Kina som säkert kan hjälpa dig. Den här tråden är tänkt embart för recensioner ifrån de brudar som redan beställt och fått hem sina klänningar. Lycka till med ditt köp!
  • Minuz

Detta är mina klänningar! Nr 4 håller just nu på att sys, den kommer att vara en korsning mellan nr 1 och 3. Dessa har jag köpt på DHgate av Wendu2010. Nr 1 och 3 har jag "gjort" själv precis som nr 4.
    Klänningen i mitten köpte jag av en annan säljare, den är till salu om nån är intresserad......

• ani chu

Hej alla!

För några veckor sedan beställda jag min aftonklänning från Milly Bridal, de säger att den bör vara färdig i slutet av denna månad. Det blir en klänning inspirerad utav Vera Wang :)

Jag uppdaterar så fort jag har fått hem den. 

Minuz:
    Klänning nr 2 är ju superfin! Vad har du tänkt sälja den för? Har du möjligen fler bildern på den att visa?? 

• Minuz

ani chu skrev 2011-10-11 17:20:43 följande:

Minuz:
    Klänning nr 2 är ju superfin! Vad har du tänkt sälja den för? Har du möjligen fler bildern på den att visa?? 
    Kul att du gillade den! Här kommer några fler bilder. Kanske inte de bästa. Den är jättefin. Behöver en underkjol till dock!
    Färg: Vit/ivory
    Stl : 38
    Pris: 1100 kr. Har för mig det var vad jag gav inkl frakt och tull,moms. Så det är vad jag vill ha..... Men allt kan ju disskuteras. *S*

Skulle du vara intresserad och vill se fler bilder får du höra av dig!

• Marys

www.mylove-bride.com Fantastiska !!! Klänningen är underbar !!!
    Mina varmaste rekomendationer ! Snabb leverans. Fint sydd. Välpackad.
    Fick lite problem med den första klänningen (förmodligen jag som skrivit galna mått). Efter lite mailande så slutade det med att jag fick en ny klänning för en spottstyver. Dom ville att jag skickade tillbaka den..men det ville inte jag ifall den skulle försvinna på vägen. Tycker för mycket om den.

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?