• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Pinkgrape
    fruwesterlund skrev 2011-09-04 13:46:50 följande:
    Jag tycker den tråden är allt annat än lättöverskådlig tyvärr. Har man inte hängt med i tråden så vet man ingentin, så jag tycker det är kanon med såna här lite mindre trådar!
    Fast nu är ju inte det syftet med den här tråden, att man ska diskutera kring klänningarna osv.. Syftet med den andra tråden är inte heller att recensera de olika företagen osv. Man kan lätt hoppa in i den andra tråden om man har en fråga och får oftast snabbt svar på den. Vill man ha en ren recension blir det ju väldigt svårt att hitta om folk fyller denna tråden med annat (tex detta inlägget).
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • fruwesterlund
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 13:50:32 följande:
    Fast nu är ju inte det syftet med den här tråden, att man ska diskutera kring klänningarna osv.. Syftet med den andra tråden är inte heller att recensera de olika företagen osv. Man kan lätt hoppa in i den andra tråden om man har en fråga och får oftast snabbt svar på den. Vill man ha en ren recension blir det ju väldigt svårt att hitta om folk fyller denna tråden med annat (tex detta inlägget).
    Men vem bestämmer innehållet i en tråd? Det gör väl inget om en tråd inte följer TS till hundra? Jag är ny här och har bara den här tråden som favorit, så förstör inte det nu  
  • Pinkgrape
    fruwesterlund skrev 2011-09-04 13:55:18 följande:
    Men vem bestämmer innehållet i en tråd? Det gör väl inget om en tråd inte följer TS till hundra? Jag är ny här och har bara den här tråden som favorit, så förstör inte det nu  
    TS och det står ju klart och tydligt där att denna tråden enbart är tänkt för recensioner och att man ska sköta pratet i andra trådar. Tycker inte det gör något om man svävar ut lite, men blir det alltför mycket så förlorar ju trådarna sitt syfte och det blir svåröverskådligt för de som faktiskt vill läsa just recensionera i detta fallet.
  • fruwesterlund
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 17:22:22 följande:
    TS och det står ju klart och tydligt där att denna tråden enbart är tänkt för recensioner och att man ska sköta pratet i andra trådar. Tycker inte det gör något om man svävar ut lite, men blir det alltför mycket så förlorar ju trådarna sitt syfte och det blir svåröverskådligt för de som faktiskt vill läsa just recensionera i detta fallet.
    Personen som startade TS är ju inte med längre, så jag tror inte det spelar någon större roll att vi tar över lite med annat snack. 
  • förlovadflicka
    fruwesterlund skrev 2011-09-04 19:12:20 följande:
    Personen som startade TS är ju inte med längre, så jag tror inte det spelar någon större roll att vi tar över lite med annat snack.
    ...Fast när det finns en annan tråd för just det så är det ju bättre att skriva det, spelar ingen roll om ts är med eller inte, det är ju mycket lättare för alla andra i forumet och så man gör, inte som pinkgrape försöker förstöra :S
  • fruwesterlund
    förlovadflicka skrev 2011-09-04 19:14:42 följande:
    ...Fast när det finns en annan tråd för just det så är det ju bättre att skriva det, spelar ingen roll om ts är med eller inte, det är ju mycket lättare för alla andra i forumet och så man gör, inte som pinkgrape försöker förstöra :S
    OK, då får vi lämna denna tråd då ;-(  Hoppas ewaulrica m fl följer med då, eftersom man inte får vara här. Suck. 
  • förlovadflicka
    fruwesterlund skrev 2011-09-04 19:16:13 följande:
    OK, då får vi lämna denna tråd då ;-( Hoppas ewaulrica m fl följer med då, eftersom man inte får vara här. Suck.
    Inte gråta, det spelar väl ingen roll? :)
  • ewaulrica
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 13:50:32 följande:
    Det var inte meningen att det skulle bli så "stort" av detta :) jag ber om ursäkt att jag kapade tråden när jag borde ha skrivit vissa inlägg i privata meddelanden istället :) men visst måste man väl kunna diskutera kring klänningarna? det hör väl till att recensera företaget, eller? jag skulle verkligen vara intresserad av om en klänning är välsydd eller inte, om den är lik kopian osv? ska inte det göras här? *fattar inte riktigt* det hör väl onekligen till hur företaget funkar?

känner igen detta ifrån andra forum som jag ingår i (bla familjeliv) där det diskuteras liknande i trådar. Jag förstår absolut att TS hade en tanke med sin tråd, och den ska man hålla så långt det går. Tyckte att Pinkgrape sa det på ett trevligt och hänsynsfullt sätt, jag vet att jag tabbade mig lite och kan be om ursäkt över detta. ÄVEN om det är ett fritt forum och man egentligen får skriva vad man vill- vart som helst, inte sant? Flört

Det kan lätt bli så att man också känner sig "ovälkommen" i vissa trådar, har jag märkt. Det bör man också tänka på som "gammal räv" i en tråd, tycker jag. :)

Nu slutar vi diskutera detta, önskar jag kunde ta bort några av mina inlägg som faktiskt inte hör hit, men det går ju inte. Skäms och fyller tråden med massa fina bilder och recensioner!! Skrattande eller hur? vi ska ju hjälpa varandra att hitta DRÖMKLÄNNINGEN.....Flört

Och fruwesterlund: häng med i den andra tråden, vetja.. där kan man ju "gaffla" om precis vad som helst, faktiskt även Kinaföretagen, har jag märkt Flört
  • ewaulrica

förresten, jag fattar inte varför vissa bilder inte syns? blir ju ändå en s**ttråkig tråd om ändå inte bilderna syns? nån inställning på min dator som inte funkar, eller har personen som skrivit inlägget tagit bort sina bilder? Skrattande

• Insanire
    pulmonate skrev 2011-09-03 21:09:58 följande:
    * Milly Bridal med ++++++  - bara ett minus. I helhet var alla väldigt nöjda med sina köp. Plus var att man kan skicka in en egen bild och få den uppsydd, välja till bättre material. Minus är de lite längre leveranstiderna (runt 3 månader).
    Är det så att om jag har hittat min drömklänning på Dhgate så kan jag ta ett kort från deras sida och skicka till Milly eftersom dom verkar vara bättre?
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?