• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • ewaulrica
    fruwesterlund skrev 2011-09-02 12:53:37 följande:
    Förresten, vad blir totalpriset inklusive frakt för dig?
    men oj...vad de har höjt shippingpriserna?! kan inte stämma, jag betalade typ 22$ eller nåt... för EMS-frakten.. ska kolla upp det igen, stämmer inte alls med vad jag betalade! :) (tror jag hade fri frakt och bara betalade extra för själva budet)

Sen ingick faktiskt boleron också, men den var verkligen SKITFUL, (kan lägga ut en bild på den) så den ska jag ABSOLUT inte ha, tror jag inte iaf!! Om jag nu inte syr om den, tar bort trumpetärmarna eller nåt på den :)
  • 120530
    ewaulrica skrev 2011-09-02 13:10:47 följande:
    såg att den var billigare nu, men jag betalade 127 $ typ, och det ska vara fri frakt på den, men jag valde att lägga till lite över 20 $ till har jag för mig, för att få den snabbare levererad, med bud direkt till dörren.. den kom i morse :) (slipper man tull och annat strunt också, eftersom de skriver tullfritt på paketet, alltså ingen risk att den sitter fast i någon tull i flera veckor)

Tyckte det var ett himla bra bemötande faktiskt, man har alltid en live-chat att "prata med" och dessa chatsamtal skickas alltid till ens mejl efteråt, så att man har det kvar om det skulle vara nåt. Jättetrevliga, men konversation på engelska, förstås! Inga problem att ändra mått etc etc om det skulle bli tokigt, det ordnar de. (fast jag tror i mitt fall att jag gått ner i vikt sista månaden... eller så kan jag inte mäta ordentligt ;)) Du ser alltid själva ordern, vilken "fas" den är i och när den blir shippad. Dessutom får du ett "track nummer" så att du kan följa vart den är när de skickar iväg den med budet :)

Kan faktiskt varmt rekommendera andra att använda denna sidan!
    Jag letar ju klänning till min mamma att ha på bröllopet och tyckte de hade många fina. Så du kan rekommendera dem? Du har inte kontrollmätt dina mått för att se om det var du som mätte knasigt eller de som sydde fel?
  • ewaulrica
    Red skrev 2011-09-02 14:23:19 följande:
    Jag letar ju klänning till min mamma att ha på bröllopet och tyckte de hade många fina. Så du kan rekommendera dem? Du har inte kontrollmätt dina mått för att se om det var du som mätte knasigt eller de som sydde fel?
    den stämmer med de måtten jag uppgett! :) jag borde ha tagit hjälp av någon sykunnig innan jag beställde, tror jag ;) eller tänkt på att jag går ner i vikt nu, med amning och lchf :)
  • 120530
    ewaulrica skrev 2011-09-02 14:29:34 följande:
    den stämmer med de måtten jag uppgett! :) jag borde ha tagit hjälp av någon sykunnig innan jag beställde, tror jag ;) eller tänkt på att jag går ner i vikt nu, med amning och lchf :)
    Hm, hittar många fina till bra priser men frakten är som sagt väldigt dyr. Över 40 USD för EMS på de jag tittade..
  • Minuz
    ewaulrica skrev 2011-09-02 13:13:19 följande:
    och hörrni: rösta på min bild i sommarbildlänken!! ;) behöver en tiara-sista dagen idag, jag är nr 9...:)
    Länk?
  • fruwesterlund
    ewaulrica skrev 2011-09-02 13:12:03 följande:
    Jag har fått en presentcheck på 10 % som du kanske kan använda också? (om du tar numret på den):) eller om någon annan vill ha vid eventuell beställning :)
    vad snällt!

Får se om jag gör en beställning. Frakten är ju ganska dyr nu.

Funderar på att köpa en begagnad från kanske nixa eller alicja eklöw. Är det tokigt när man kan köpa en NY för samma pris som för en begagnad av tidigare nämnda märken? 
  • Pinkgrape
    fruwesterlund skrev 2011-09-02 15:51:47 följande:
    vad snällt!

Får se om jag gör en beställning. Frakten är ju ganska dyr nu.

Funderar på att köpa en begagnad från kanske nixa eller alicja eklöw. Är det tokigt när man kan köpa en NY för samma pris som för en begagnad av tidigare nämnda märken? 
    Inte om du hittar en klänning du gillar, det är ju trots allt huvudsaken :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • ewaulrica
    fruwesterlund skrev 2011-09-02 10:14:01 följande:
    Men gud va fin! =)

kan du länka till din klänning? ( finns ju såå många, hihi) 

Någon annan som beställt från den sidan? HAr aldrig hört om den förut, men det fnns många fina klännigar där! =)
    Ska åka imorgon och prata med sömmerskan. Hon sa att sy in den kostar mellan 300-600 kr. Tänkte då passa på att kolla hennes klänningar som hon har för uthyrning också. Om jag hittar en annan klänning som t. ex. de andra länkarna jag har lagt ut här, får du gärna köpa min billigt (halva priset typ=500kr?) om måtten passar dig? Lika så om någon annan skulle vara intresserad, så är det bara att hojta! =)
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?