• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • lilja
    Varifrån beställde du?
    Jag beställde min klänning från lightinthebox.com.

De skippade exakt på den dagen som de hade utlovat. Jag gjorde min beställning den 12 juni och de skeppade klänningen (och skorna) den 30 juni. Fick den levererad hem till dörren den 7 juli.

Är du nöjd?
    Jag är nöjd. Kommer justera den lite över bysten för att den ska sitta så bra som möjligt. Klänningen känns välsydd och rejäl. Ska jag vara petig var det en sömn mot en kant som man skulle kunna gnälla över, men det är snabbt fixat. Klänningen stämmer väl överens med bilden. Jag måttbeställde för att den skulle passa, tog mina exakta mått.

Absolut! Kan tillägga att jag beställde skor samtidigt, och tyvärr fick jag fel skor i fel storlek. Mailade dem och hade svar dagen därpå. Jag fick nästan alla pengar tillbaks på sånär 20:- + att jag fick behålla skorna. Skorna passade min syster perfeket och jag beställde nya och har fått dem och är jättenöjd.

Har ingen bild på klänningen jag fick (den hänger hos min mamma) utan bara bild från deras sida.

* 21 juli 2012 *
  • ElinFalk85
    lilja skrev 2011-08-18 10:26:15 följande:
    Varifrån beställde du?
    Jag beställde min klänning från lightinthebox.com.

De skippade exakt på den dagen som de hade utlovat. Jag gjorde min beställning den 12 juni och de skeppade klänningen (och skorna) den 30 juni. Fick den levererad hem till dörren den 7 juli.

Är du nöjd?
    Jag är nöjd. Kommer justera den lite över bysten för att den ska sitta så bra som möjligt. Klänningen känns välsydd och rejäl. Ska jag vara petig var det en sömn mot en kant som man skulle kunna gnälla över, men det är snabbt fixat. Klänningen stämmer väl överens med bilden. Jag måttbeställde för att den skulle passa, tog mina exakta mått.

Absolut! Kan tillägga att jag beställde skor samtidigt, och tyvärr fick jag fel skor i fel storlek. Mailade dem och hade svar dagen därpå. Jag fick nästan alla pengar tillbaks på sånär 20:- + att jag fick behålla skorna. Skorna passade min syster perfeket och jag beställde nya och har fått dem och är jättenöjd.

Har ingen bild på klänningen jag fick (den hänger hos min mamma) utan bara bild från deras sida.

* 21 juli 2012 *
    Blir nog samma företag för min del eftersom dom till varje klänning har pickinglist så man kan se vilken underkjol osv som passar mkt bra!!!
  • lyckliga jag

Är det någon här som beställt från Helenebridal och isåfall blev du nöjd med allt från klänningen och tiden det tog att få den?
    Jag är så sugen på en klänning därifrån, men vågar man Obestämd.

• jessica p

Jag beställde från Landy Bridal!
    Jag är supernöjd!
    Tog ca 30 dagar att få hem 2 brudklänningar, 2 tärnklänningar och 1 näbbklänning.

Var hos en sömerska/butiksbiträde för att sy in  mm. Hon frågade vart  jag köpt klänningarna och berömde hur välsydda de var. KUL!

• Lommila

jag beställde från lightinthebox.com
    Tog ca 5 veckor, å då låg den 2 veckor hos tullen..
    Jag är nöjd, bra välbearbetad klänning o enligt deras beskrivning.
    Dock var färgen en helt annan....men fin iaf. om det beror på deras färgprover eller min hjärna förblir osagt...

Nu står jag beredd att köpa brudklänning o velar mellan millybridal o landybrial.. kan någon säga skillnaden? dvs en fake-pronovias eller en random spetsklänning?

• Lommila
    lana822 skrev 2011-08-16 22:11:09 följande:
    Din klänning ser väldigt fin ut! Du hade tur. Första gången jag ser en Kina kopia som är fin. Tro mig jag har sett många bilder här på BT. Vad kostade din klänning med frakt och allt?
    den var ju alldeles fantastisk! vilken modell och hur länge tog det att få den? sitter själv som bäst o vänder o vrider på vad jag skall beställa... nu kom det en sida till med i tankarna..
  • emmi
    lana822 skrev 2011-08-16 22:11:09 följande:
    Din klänning ser väldigt fin ut! Du hade tur. Första gången jag ser en Kina kopia som är fin. Tro mig jag har sett många bilder här på BT. Vad kostade din klänning med frakt och allt?
    Den kostade 2400 kr totalt.
  • emmi
    Lommila skrev 2011-08-22 14:48:28 följande:
    den var ju alldeles fantastisk! vilken modell och hur länge tog det att få den? sitter själv som bäst o vänder o vrider på vad jag skall beställa... nu kom det en sida till med i tankarna..
    Menar du min klänning? I så fall: tack så mycket!! Det tog en månad att få den och det är en kopia av Pronovias Fresno. 
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?