• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Pinkgrape
    Varifrån beställde du?
    www.mylove-bridal.com

Ungefär 3 veckor.

Är du nöjd?
    Ja, jag är väldigt nöjd. Överdelen på klänningen är helt fantastisk.
    Kjolen behövde läggas upp lite. Den har en inbyggd underkjol med tyll.
    "Blommorna" på kjolen behöve puffas upp och plattas ut lite, då såg de mycket bättre ut.

Ja, det gör jag faktiskt. Detta är andra klänningen jag får hem och var lika nöjd med den första. Den var också väldigt fin. Jag tycker de är lätta att få kontakt med (använd inte webbformuläret på hemsidan, utan skicka ett riktigt mejl till deras gmal, eller "haffa" dom på msn på morgonen) och de har snabba leveranser.

Denna klänningen beställde jag.

Min klänning, dock nyupppackad, så har inte fått till "blommorna" riktigt.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • CiaLia

Efter 2.5 månader har nu äntligen min klänning kommit, bara 2 veckor kvar till bröllopet så det var i sista stund. Jag köpte av Milly Bridal. Skickade alla mina mått, mailade en bild på den klänning jag ville ha. Denna fanns inte i deras sortiment. Jag är verkligen nöjd, den sitter helt perfekt överallt. Mailkontakten har vart bra hela tiden och dom har vart trevliga och hjälpsamma med alla mina frågor. Den är välsydd och materialet är tungt och fint, helt suveränt, jag är superglad. Det enda jag kan gnälla över är att dom lovade att den skulle vara klar mer än en månad tidigare än vad den blev, så var ute i god tid när ni beställer (inte som jag va dårå...)

• emmi

Å här är en närbild på spetsen upptill.

• 120530
    emmi skrev 2011-08-07 12:35:35 följande:
    Här kommer bild med klänningen från www.tuterabridal.com på. Inte den bästa bilden men ändå! =)

Jättefin klänning som ser ut att sitta perfekt på dig!
  • Annooo
    emmi skrev 2011-08-07 12:35:35 följande:
    Här kommer bild med klänningen från www.tuterabridal.com på. Inte den bästa bilden men ändå! =)

Klänningen var heelt fantastiskt vacker. & sitter perfekt på dig :)
  • Memmsan

Emmi- vad fin den är på =) Passar dig kanon. Fin närbild som säger mycket om spetsens kvalité. Jag får ta mig en riktig funderare =)
    Vad har du för underkjol under, eller är det utan den ser så fin ut?

• bruden
    Varifrån beställde du?
    DHgate, säljare baby007
    Det skulle ha tagit ca 3 veckor MEN pga strul mellan England och Sverige så fastnade paketet i tullen nånstans. Jag beställde den 1/7 och den skickades den 16/7. Skulle haft den senast den 28/7.
    Är du nöjd?
    Klänningen är snygg och väldigt fin. Får känslan av att den är välsydd och välarbetad. Fin spets och ett för övrigt snyggt arbete. Jag hade gärna sett att bandet kunde dras åt lite mer och inte var fastsytt som det är. Det går dock enkelt att fixa om man är lite sykunnig.
    Ärligt, nej. Okay, de gjorde ett bra jobb men sen när paketet var skickat blev det svårare och svårare att få svar från säljaren via DHgate. Tll slut fick jag bli smått otrevlig för att få korta svar. Jag rekommenderar inte att handla från dem med vanlig frakt i alla fall. Välj alltså INTE free shipping utan betala för snabbare leverans så tror jag att man får säkrare svar och bättre service.

Originalet ser ut så här:

Jag valde vinrött band istället och så här ser min ut:

• Tiisa
    Detta är min klänning!

Varifrån beställde du?

http://luxury-dresses.com/ 
    Hittade dem via Tradera och slängde iväg ett mail. Fick svar samma dag av Anders, mycket trevlig och hjälpsam.

10 dagar! Alla bröllopsklänningarna på sidan kostade 2100 kr. Frakt 350 tillkom. Jag har för mig att det skulle ta ett par veckor att få klänningen uppsydd, men om man ville få den "expressydd" på 15 dagar så kostade det 150 kr extra! Min klänning skulle ta ca 20 dagar (mailade Anders och frågade först innan jag beställde).
    DHL ringde och skulle leverera den till dörren (trodde jag skulle få hämta den på posten) så tur att jag var hemma. Hade skrivit mitt mobilnr också förståss. 95 kr i tullavgift betalade jag kontant när jag mottog klänningen, denna kostnad visste jag inte om förrän DHL ringde för leverans, men jag ansåg den som överenskomlig.

Är du nöjd?

Jag är nöjd! En pettitess med det röda broderiet runt midjan bara.. Kan lägga in bild ikväll på min om någon är intresserad? Utan att jag visst det så skickade de även med en slöja som jag skulle kunna tänka mig att använda om jag inte redan köpt en annan, handskar som jag nog kommer använda för de döljer mina tre "fulaste" tatueringar bra, en liten silvrig, plastig, blingblingtiara på kam, clips-örhängen och ett halsband i samma stil som tiaran. Mönstret på halsband/örhängen matchar även slöjan tycker jag. Mina döttrar blev som galna när de fick halsbandet, örhängena, tiaran och slöjan av mig :)

Ja absolut! Jag tror att den där gmail-adressen som finns på sidan är den som går till Anders som svarat mig, men jag vet inte säkert eftersom jag har kontakten genom Tradera som sagt och inte kan se hans mail i svaren, har inte försökt hitta den heller däremot.

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget:

Att betala kändes lätt olustigt först eftersom jag bara fick ett clearingnr och kontonr i swedbank att sätta in pengar på, betalningen märkte jag med mitt namn i meddelandefältet. Efteråt mailade jag Anders om att pengarna var överförda och fick en bekräftelse av honom att de genast skulle börja med klänningen.

Jag uppfattar de snabba svaren, som man oftast får samma dag, som väldigt positivt och förtroendeingivande.

I måtttabellen man ska fylla i och skicka tillbaka till Anders står det att man inte ska mäta för tajt på kroppen, det gjorde jag inte, jag mätte inte löst och inte hårt, bara rakt av. Men mitt ego fick mig att dra av en cm runt midja, höft och under byst.. Klänningen sitter som en smäck!
  • bruden

Jag som är såååå svag för röda klänningar eller vita med rött i... Din klänning är jättefin Tiisa Ser fram emot bilder på en du fått hem

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?