• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Pinkgrape

Nu känner jag att vi gått lite väl OT i denna tråden och vill ni fortsätta diskutera saken, så kanske det är dags att skapa en egen tråd för det.

Alla ni som köpt kinaklänningar, vi lämnar åter över till er och era intressanta recensioner :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    lana822 skrev 2011-08-16 23:27:26 följande:
    Klart att det är inte så. Etablerade företag kontroller sina fabriker och har bättrre förhållande för sina arbetare. Om jag ska kalla alla affärsmännen för giriga personer så ska jag nog sluta handla överhuvudtaget.
    Jag håller inte med. Vi lämnar det så.
  • Tiisa

Är det fler som inte kan ladda upp bilder? Jag får felmeddelanden :(

• Joanna86a
    Pinkgrape skrev 2011-08-16 23:28:02 följande:
    Nu känner jag att vi gått lite väl OT i denna tråden och vill ni fortsätta diskutera saken, så kanske det är dags att skapa en egen tråd för det.

Alla ni som köpt kinaklänningar, vi lämnar åter över till er och era intressanta recensioner :)
    Det är sant. Ursäkta! Det var verkligen inte meningen att kapa tråden!
  • marielleangelina

Tiisa: prova förminska bilderna :)

• bruden
    lana822 skrev 2011-08-16 22:07:35 följande:
    Tycker du verkligen att den liknar originalet och är välarbetat? Jag ser två olika klänningar som inte ens liknar varandra.
    Jag har inte påstått det heller. Nu är det ju dessutom skillnad på originalet och min eftersom originalet har en underkjol på bilden vilket min INTE har. De är inte så olika när man får dit underkjolen utan snarare tvärtom.
    Klänningen ÄR välarbetad om man kollar hur den är sydd. Det går inte att se på bild men jag som har klänningen hemma ser att det är ett fint arbete som är lagt på den.
    Sluta att hacka på oss som köper kinaklänningar är du snäll. Lägg din energi på andra saker istället... 
  • Tiisa
    marielleangelina skrev 2011-08-17 08:09:13 följande:
    Tiisa: prova förminska bilderna :)
    Oj.. överkurs! Hur gör man det? haha
  • Pinkgrape
    Tiisa skrev 2011-08-17 18:57:12 följande:
    Öppna bilder i Paint, gå in på "Bild" och sedan på "Ändra storlek/snedställ" och välj då tex 50% på både "vågrätt" och "lodrätt". Det är vad jag tycker är enklast :)
  • marielleangelina
    Tiisa skrev 2011-08-17 18:57:12 följande:
    Har du photoshop? Isf öppnar du bilden där, klickar på Image uppe i menyn och sen Image Size, och så ändrar du på siffrorna där och sparar! Vet tyvärr inte hur man gör utan photoshop :/
  • Tiisa
    Pinkgrape skrev 2011-08-17 19:10:17 följande:
    Öppna bilder i Paint, gå in på "Bild" och sedan på "Ändra storlek/snedställ" och välj då tex 50% på både "vågrätt" och "lodrätt". Det är vad jag tycker är enklast :)
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?