• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • annaochmias
    Red skrev 2011-09-01 09:59:59 följande:
    Jättefin klänning! Får man fråga vad du fick betala för den?

Den är väldigt lik min klänning som är den jag antar att du utgått ifrån. Vad är det för ändringar du gjort förutom att korta den?
    4500 kr blev det.

Jag tog bystdelen från en klänning, midjan/livet från en annan och kjolen från en tredje. :)

Mejan (på Matildas) beställde den i vanlig längd för att jag skulle få bestämma exakta längden när den väl kom hit. Så när jag provade den nålade sömmerskan upp kjolen till den längden jag var bekväm med. Jag ville nämligen ha en kort kjol men jag haaaatar mina vader så jag körde en kompromisslängd... så jag visar bara fötterna och vristerna. ;)

När jag provade den var midjan dessutom för låg. Kjolen gick ut från höfterna istället för från midjan (jag har väldigt hög midja) och eftersom jag var ute efter en 50-tals-look bad jag dem höja midjan, vilket de gjorde. Min mamma och min kompis tyckte att jag skulle behålla midjan som den var eftersom jag då fick längre överkropp och såg slankare ut, men det skiter jag ärligt talat i. Huvudsaken är att jag är nöjd med min drömklänning, sen får jag se hur bred ut som helst. ;)

Jag har inte sett din klänning, så jag vet inte om den är lik min. :)
  • 120530
    annaochmias skrev 2011-09-01 11:19:58 följande:
    4500 kr blev det.

Jag tog bystdelen från en klänning, midjan/livet från en annan och kjolen från en tredje. :)

Mejan (på Matildas) beställde den i vanlig längd för att jag skulle få bestämma exakta längden när den väl kom hit. Så när jag provade den nålade sömmerskan upp kjolen till den längden jag var bekväm med. Jag ville nämligen ha en kort kjol men jag haaaatar mina vader så jag körde en kompromisslängd... så jag visar bara fötterna och vristerna. ;)

När jag provade den var midjan dessutom för låg. Kjolen gick ut från höfterna istället för från midjan (jag har väldigt hög midja) och eftersom jag var ute efter en 50-tals-look bad jag dem höja midjan, vilket de gjorde. Min mamma och min kompis tyckte att jag skulle behålla midjan som den var eftersom jag då fick längre överkropp och såg slankare ut, men det skiter jag ärligt talat i. Huvudsaken är att jag är nöjd med min drömklänning, sen får jag se hur bred ut som helst. ;)

Jag har inte sett din klänning, så jag vet inte om den är lik min. :)
    Den blev väldigt fin och klär dig jättebra! Min klänning är den på min profilbild, en Mori Lee. Det är samma model (tjej) som på din bild :)
  • annaochmias

Aha! Ja, jag har använt hennes överdel. Fötterna och kjolen är från en Rosa Clara-klänning. Midjestycket minns jag inte var jag tog den, men jag tror det var från en annan Rosa Clara-klänning.

• annaochmias

Jag har även photoshoppat in fler blommor på överdelen, så att den blev rak istället för hjärtformad.

• annaochmias

Hm, förresten så har jag inte tagit midjedelen någon annanstans ifrån, minns jag nu. Jag kortade den på Mori Lee-delen och fyllde ut med mera blommor under brösten också. Det är därför den ser annorlunda ut än originalet.

Sorry, nu ska jag sluta spamma!

• ewaulrica

Ignorera att klänningen är SKRYNKLIG (PRECIS PACKAT UPP DEN) och alldeles för STOR!!!!!!
    min klänning som jag ska ha, när jag gifter mig borgeligt... pris: 124, 74 $
    beställde den från www.dinodirect.com den 11/8, så lite drygt tre veckor tog det att få den direkt till dörren

Klänningen är verkligen JÄTTEFIN, ett mästerverk i mina ögon, absolut värd sitt pris.
    Tyvärr är den ju som sagt var ALLDELES för stor, vet inte vad som har hänt (jag håller in den på bilden) om det är jag som har mätt galet eller om det är så att jag helt enkelt har gått ner i vikt de sista veckorna (japp, har gått ner en helt del eftersom jag lchf:ar, kan vara bra att tänka på när man beställer)

Jag ska absolut ha klänningen när jag gifter mig, nu ska jag bara hitta en sömmerska som kan sy in den precis som jag vill ha den!! :)
  • ewaulrica

ser nu att även fallet/midjan påverkas när jag håller in den...så det får ni också ignorera! :)

• ElinFalk85
    ewaulrica skrev 2011-09-02 09:45:12 följande:
    ser nu att även fallet/midjan påverkas när jag håller in den...så det får ni också ignorera! :)
    Din klänning är verkligen vacker =). jag tror att du har gått ned av din diet =).
  • fruwesterlund
    ewaulrica skrev 2011-09-02 09:40:34 följande:

Ignorera att klänningen är SKRYNKLIG (PRECIS PACKAT UPP DEN) och alldeles för STOR!!!!!!
    min klänning som jag ska ha, när jag gifter mig borgeligt... pris: 124, 74 $
    beställde den från www.dinodirect.com den 11/8, så lite drygt tre veckor tog det att få den direkt till dörren

Klänningen är verkligen JÄTTEFIN, ett mästerverk i mina ögon, absolut värd sitt pris.
    Tyvärr är den ju som sagt var ALLDELES för stor, vet inte vad som har hänt (jag håller in den på bilden) om det är jag som har mätt galet eller om det är så att jag helt enkelt har gått ner i vikt de sista veckorna (japp, har gått ner en helt del eftersom jag lchf:ar, kan vara bra att tänka på när man beställer)

Jag ska absolut ha klänningen när jag gifter mig, nu ska jag bara hitta en sömmerska som kan sy in den precis som jag vill ha den!! :)
    Men gud va fin! =)

kan du länka till din klänning? ( finns ju såå många, hihi) 

Någon annan som beställt från den sidan? HAr aldrig hört om den förut, men det fnns många fina klännigar där! =)

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?