• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • pulmonate

Har läst egenom ALLA inlägg nu! *puff* och försökt komma fram till vilket företag hade bästa resentioner ifrån er!
    Bäst resultat:
    * Milly Bridal med ++++++  - bara ett minus. I helhet var alla väldigt nöjda med sina köp. Plus var att man kan skicka in en egen bild och få den uppsydd, välja till bättre material. Minus är de lite längre leveranstiderna (runt 3 månader).
    * Landy bridal +++ även här kan de göra klänningar från photo.
    * Mylove-bridal +++
    * weddingdresses (ebay?) ++
    * Lightinthebox ++ (man får tydligen tiara, underkjok, vantar, slöja mm med på köpet?!)
    * dHgate ++- blandade resultat
    * Shopindream ++-- blandade resultat.
    * little coral +
    * Sweeties +
    * Tutera + 
    * Tidebuy +
    *  1koo + (någon som hade köpt härifrån och Shopindream men som tyckte att kvaliten var mycket bättre här än shopindream).

Den som fick överlag flest negativa resultat var Milanoo med - - - - +++  fyra minus och 3 plus.

Så efter detta så kommer jag nog att beställa min klänning på Milly Bridal istället för Shopindream som jag först hade tänkt. Jag kan ju alltid skicka bilden på klänningen jag hittade på shopindream. Lika bra att beställa den nu fast än det inte blir bröllop förräns Juli nästa år, så har jag tid o ändra den, beställa en ny..
    Hoppas detta hjälpte er andra!

• fruwesterlund
    ewaulrica skrev 2011-09-03 14:31:13 följande:
     när ska du gifta dig, fruwesterlund??? våra mått påminner starkt om varandras, jag är runt 91 i bysten (enligt måttet på klänningen, dock ammar jag så jag antar att när jag beställde var brösten aningen större än vad de är nu också) fast jag är aningen bredare än dig i stuss, runt 96 cm....min midja är exakt 77 just nu också!! :)

dock så pratade jag med sömmerskan idag :) och har bestämt mig för att använda klänningen.. :( hon var supertrevlig! Jag sa som det var att jag beställt klänningen från Kina och då svarade hon att hon bara i år har fått sy om nästintill 30 klänningar därifrån :) (hm..får ju en att börja fundera?) 

hon synade min klänning ordentligt och bedömningen blev att den var MYCKET bra gjord, en fin kopia (no shit liksom?!) och att jag verkligen måste ha fått den billigt (ja, hon frågade vad jag fått betala) till kvalitén. Jättekul, jag insåg sen att det skulle bli en dålig affär att INTE använda den...hon plockade t o m fram originalet från "Forever Yours" som hon faktiskt hade inne i affären.. den hade nummer 38104 och det var exakt samma bild som därifrån jag beställt!!! :) Normalt kostar den tydligen mellan 7000 och 10000 att köpa, beroende på om man köper bolero osv till.. skillnaden mellan min och originalet var (som jag visste) att min inte har chiffong, utan matt organza i tyget "över" och att själva tyget under organzan inte var lika exklusivt. Men vad gör väl det? :)det syns ju inte ändå?

Hon ska nu sy in den så den kommer sitta som en smäck (för 500 pix) och jag kommer få hyra en nätt underkjol till, som verkligen lyfte hela klänningen när jag provade- vilket skillnad!!!! den drog in magen och gjorde så att klänningen fick en finare linje, kan rekommenderas att köpa till för er som vill ha en likadan klänning!

Så fruwesterlund-tyvärr! :) såvida du inte gifter dig EFTER mig och vill köpa den begagnad? Flört jag gifter mig 19 november, så du kanske har tid på dig?

Hon måttade och
    Åh, villen tur =)

Jag gifter mig inte förrän nästa sommar, men du kan ju återkomma med mått mm senare, när den är klar =) 
  • llinda81

jag beställde från dressilyme.com

det tog bara 2 veckor från jag beställde tills den kom, o då specialbeställde jag efter egna mått!

jag e verkligen helnöjd med klänningen, dock satt där en nål kvar i den som de glömt, men det översta tyget skulle fästas i de undre där, så de fick jag göra själv me några stygn, men annars blev jag helnöjd den va verkligen lika fin som på bilden!

• llinda81

glömde ju även skriva att när jag beställde klänningen skrev jag fel på ett mått o skicka i väg beställningen, så när jag kom på de ca 1 tim senare så maila jag som en galning till dem, o efter någon timme fick jag svar att de va fixat, där hon även upprepade alla min mått o samtliga stämde då!! så jag har bara positivt om dem

• ElinFalk85
    pulmonate skrev 2011-09-03 21:09:58 följande:
    Har läst egenom ALLA inlägg nu! *puff* och försökt komma fram till vilket företag hade bästa resentioner ifrån er!
    Bäst resultat:
    * Milly Bridal med ++++++  - bara ett minus. I helhet var alla väldigt nöjda med sina köp. Plus var att man kan skicka in en egen bild och få den uppsydd, välja till bättre material. Minus är de lite längre leveranstiderna (runt 3 månader).
    * Landy bridal +++ även här kan de göra klänningar från photo.
    * Mylove-bridal +++
    * weddingdresses (ebay?) ++
    * Lightinthebox ++ (man får tydligen tiara, underkjok, vantar, slöja mm med på köpet?!)
    * dHgate ++- blandade resultat
    * Shopindream ++-- blandade resultat.
    * little coral +
    * Sweeties +
    * Tutera + 
    * Tidebuy +
    *  1koo + (någon som hade köpt härifrån och Shopindream men som tyckte att kvaliten var mycket bättre här än shopindream).

Den som fick överlag flest negativa resultat var Milanoo med - - - - +++  fyra minus och 3 plus.

Så efter detta så kommer jag nog att beställa min klänning på Milly Bridal istället för Shopindream som jag först hade tänkt. Jag kan ju alltid skicka bilden på klänningen jag hittade på shopindream. Lika bra att beställa den nu fast än det inte blir bröllop förräns Juli nästa år, så har jag tid o ändra den, beställa en ny..
    Hoppas detta hjälpte er andra!
    Själv kommer jag att beställa från lightinhebox för att dom rekomenderar en underkjol till, vilket jag tycker är viktigt.
  • Pinkgrape

Jag vill inte vara "sån", men som det står i TS "Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!"

Här www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html finns en tråd där man kan diskutera kinaklänningarna och prata mer runt det hela :) Det finns ju också gästböcker om man vill ha mer av en privat konversation ;)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • ewaulrica
    Pinkgrape skrev 2011-09-03 22:36:20 följande:
    Jag vill inte vara "sån", men som det står i TS "Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!"

Här www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.htm... finns en tråd där man kan diskutera kinaklänningarna och prata mer runt det hela :) Det finns ju också gästböcker om man vill ha mer av en privat konversation ;)
    rätt där! sorry, ska tänka på det Flört
  • ewaulrica

..går det att ta bort inlägg? Skäms

• Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-04 08:58:35 följande:

..går det att ta bort inlägg? Skäms

Haha men inte behöver det väl tas bort inlägg inte :P
  • fruwesterlund
    Pinkgrape skrev 2011-09-03 22:36:20 följande:

Här www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.htm... finns en tråd där man kan diskutera kinaklänningarna och prata mer runt det hela :) Det finns ju också gästböcker om man vill ha mer av en privat konversation ;)
    Jag tycker den tråden är allt annat än lättöverskådlig tyvärr. Har man inte hängt med i tråden så vet man ingentin, så jag tycker det är kanon med såna här lite mindre trådar!
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?