• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • ewaulrica
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 13:50:32 följande:
    Fast nu är ju inte det syftet med den här tråden, att man ska diskutera kring klänningarna osv.. Syftet med den andra tråden är inte heller att recensera de olika företagen osv. Man kan lätt hoppa in i den andra tråden om man har en fråga och får oftast snabbt svar på den. Vill man ha en ren recension blir det ju väldigt svårt att hitta om folk fyller denna tråden med annat (tex detta inlägget).
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    nu när jag går tillbaka och läser så märker jag ju att jag inte är helt ensam med att ha skrivit annat i tråden än recensioner av företagen... hm. B l a du... ? Flört
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-04 20:43:04 följande:
    nu när jag går tillbaka och läser så märker jag ju att jag inte är helt ensam med att ha skrivit annat i tråden än recensioner av företagen... hm. B l a du... ? Flört
    Ja, jag har väl aldrig påstått något annat heller? Jag vet ju också därför hur irriterande det kan vara sen när man ska gå tillbaka och försöka få en överblick över recensionerna, men tyvärr kan man ju inte radera inlägg.
  • Pinkgrape

Och det var inte meningen att låta elak eller något, jag ville bara föreslå den andra tråden där tanken är att man ska prata om kinaklänningar, företagen och även andra saker. Tanken var inte att jaga iväg någon, snarare tvärtom, att välkoma er in i den andra tråden :)

• Sörön10

Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre...  Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram! 

• Marys

Den här blev det !! Från Mylove-bridal.com. Tack Pinkgrape för tipset :) Nu håller vi tummar och tår att allt blir bra ! Tog den lite dyrare postgången. Så nu kommer man gå i väntans tider ;)
  • fruwesterlund

Jag tycker att det i kinaklänningstråden skrivs så otroligt mycket att man omöjligt kan hänga med på vad som är bra eller inte. O mjag vill leta upp en grej är det omöjligt. Att då kunna gå in på denna tråd och kika lite är ju mycket enklare. 
    Ska jag leta mig till " ewaulricas" inlägg exempelvis ( som jag tycker är mest intressant ) så måste jag tillbaka måååånga sidor för att hitta det. Tid som jag itne riktigt har jämt.

Men jag har också tagit åt mig av åsikterna och kanske skapar en ny tråd.  

• förlovadflicka
    fruwesterlund skrev 2011-09-05 14:28:01 följande:
    Jag tycker att det i kinaklänningstråden skrivs så otroligt mycket att man omöjligt kan hänga med på vad som är bra eller inte. O mjag vill leta upp en grej är det omöjligt. Att då kunna gå in på denna tråd och kika lite är ju mycket enklare.
    Ska jag leta mig till " ewaulricas" inlägg exempelvis ( som jag tycker är mest intressant ) så måste jag tillbaka måååånga sidor för att hitta det. Tid som jag itne riktigt har jämt.

Men jag har också tagit åt mig av åsikterna och kanske skapar en ny tråd.
    Du behöver inte leta, tryck bara på "visa endast" under hennes visningsbild på ett inlägg hon skrivit så kommer allt hon skrivit upp, jättesmidigt :)
  • fruwesterlund
    förlovadflicka skrev 2011-09-05 15:23:47 följande:
    Du behöver inte leta, tryck bara på "visa endast" under hennes visningsbild på ett inlägg hon skrivit så kommer allt hon skrivit upp, jättesmidigt :)
    Aha! Det har jag aldrig sett, hihi =)  TACK för tipset!
  • Vickymb
    Varifrån beställde du?
    Landy Bridal

Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Jag beställde 1 augusti och frågade om den kunde levereras innan den 1 september...jag skickade ett mail ca den 20 augusti för att kolla hur långt det var kvar så fick jag ett ett mail om att det skulle skickas om 5 dagar. Jag blev lite nervös att den inte skulle hinna i tid men det gick fint...fick den två dagar innan jag skulle använda den.

Är du nöjd?
    Jag är suuuper nöjd klänningen är så välgjord den satt som ett smäck!
    Jag pendlar mycket i vikt så jag beställde snörning i ryggen istället för dragkedja...så fint!
    Orginalklänningen hade ett ganska stort svart band i midjan och jag valde att inte använda det på själva dagen för jag tyckte den var för bred men jag ska själv sy in den lite så den blir lite smalare. Bandet på bilden är något jag hittade hemma.Jag skulle ha en klänning till våran första bröllopsdag...för är man lite tokig i klänningar så blev det ju ett perfekt tillfälle att köpa en ny klänning.

Rekommenderar du andra att använda företaget?
    Ja det gör jag...tredje gången jag beställer därifrån och jag har varit nöjd alla gånger.
    Kan verkligen rekommendera Landy Bridal!

• marielleangelina

Vickymb, va fin den blev :) vad är det för material? Chiffong? Jag har funderat på att beställa min klänning från Landy i chiffong, därför jag är nyfiken :) ser jättefint ut iaf! Är den i ivory?

Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?