• Sörön10

Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?

Denna tråd kan vi fylla med vittnesmål och recensioner om de olika förtagen som producerar vad som kallas "Kinaklänningar"! Bu eller bä! 

Varifrån beställde du?
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Är du nöjd?
    Rekommenderar du andra att använda företaget?

Du får gärna visa bilder och skriva andra saker om företaget! 

Har vi tur får vi en lättöverskådlig tråd dit man kan vända sig för att bilda sig en egen uppfattning!  Det finns en annan tråd dit man kan vända sig för att prata, men vi försöker fylla denna med enbart rena recensioner!

Välkomna med era erfarenheter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 13:35
    Å vad härligt det är att läsa allas testimonials! Hoppas någon där ute också blir hjälpt av informationen de finner här!

Kanske skulle det finnas en forumkategori "kinaklänningar" där man kunde ha olika trådar för de olika företagen. Lite mer överskådligt... Men det blir kanske svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 21:50
    Hej alla!

Jag känner att tråden (tyvärr) blivit för stor och inte så överskådlig längre... Att jag som TS inte "är med" längre handlar ju bara om att jag redan skrivit mina recensioner i tråden och i enlighet med min TS inte har något mer att tillägga!

Jag kan ju inte förbjuda folk att skriva, bara erkänna att syftet nu (efter 31 sidor fyllda av inlägg) gått förlorat eftersom folk omöjligt kan läsa sig igenom allting för att hitta något överskådligt svar på varifrån de "borde" beställa sina klänningar!

Kanske borde man starta en tråd var för varje populärt ställe? Då kunde alla recensioner samlas där... Bara en tanke! Någon som är taggad kunde ju kanske göra det! =)

Puss å kram!
  • Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?
  • Tiisa
    bruden skrev 2011-08-16 16:02:59 följande:
    Jag som är såååå svag för röda klänningar eller vita med rött i... Din klänning är jättefin Tiisa Ser fram emot bilder på en du fått hem
    Samma här! De hade flera varianter med mer rött och andra skärningar.. Hade så svårt att välja. Ja då lägger jag ut en bild sen :)
  • bruden
    Tiisa skrev 2011-08-16 16:09:59 följande:
    Samma här! De hade flera varianter med mer rött och andra skärningar.. Hade så svårt att välja. Ja då lägger jag ut en bild sen :)
    Min som jag hade ser ut så här:

Klart du ska lägga ut bild! Jag är supernyfis på hur den ser ut
  • lana822
    bruden skrev 2011-08-08 16:47:07 följande:
    Varifrån beställde du?
    DHgate, säljare baby007
    Hur lång tid tog det från beställning till leverans?
    Det skulle ha tagit ca 3 veckor MEN pga strul mellan England och Sverige så fastnade paketet i tullen nånstans. Jag beställde den 1/7 och den skickades den 16/7. Skulle haft den senast den 28/7.
    Är du nöjd?
    Klänningen är snygg och väldigt fin. Får känslan av att den är välsydd och välarbetad. Fin spets och ett för övrigt snyggt arbete. Jag hade gärna sett att bandet kunde dras åt lite mer och inte var fastsytt som det är. Det går dock enkelt att fixa om man är lite sykunnig.
    Rekommenderar du andra att använda företaget?
    Ärligt, nej. Okay, de gjorde ett bra jobb men sen när paketet var skickat blev det svårare och svårare att få svar från säljaren via DHgate. Tll slut fick jag bli smått otrevlig för att få korta svar. Jag rekommenderar inte att handla från dem med vanlig frakt i alla fall. Välj alltså INTE free shipping utan betala för snabbare leverans så tror jag att man får säkrare svar och bättre service.

Originalet ser ut så här:

Jag valde vinrött band istället och så här ser min ut:

Tycker du verkligen att den liknar originalet och är välarbetat? Jag ser två olika klänningar som inte ens liknar varandra.
  • lana822
    emmi skrev 2011-08-07 12:35:35 följande:
    Här kommer bild med klänningen från www.tuterabridal.com på. Inte den bästa bilden men ändå! =)

Din klänning ser väldigt fin ut! Du hade tur. Första gången jag ser en Kina kopia som är fin. Tro mig jag har sett många bilder här på BT. Vad kostade din klänning med frakt och allt?
  • Pinkgrape
    lana822 skrev 2011-08-16 22:07:35 följande:
    Tycker du verkligen att den liknar originalet och är välarbetat? Jag ser två olika klänningar som inte ens liknar varandra.
    Snälla, rara lana822, jag tvivlar på att någon här på BT har missat din inställning till "kinaklänningar", så kan du inte bara ignorera dessa trådar och göra något annat med din tid? Förstår inte varför du riktigt letar upp dessa trådar.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • lana822
    Pinkgrape skrev 2011-08-16 22:11:20 följande:
    Snälla, rara lana822, jag tvivlar på att någon här på BT har missat din inställning till "kinaklänningar", så kan du inte bara ignorera dessa trådar och göra något annat med din tid? Förstår inte varför du riktigt letar upp dessa trådar.
    Jag tycker att det är roligt att läsa om sånt. Som sagt jag har själv beställt en gång från Kina och hur dessa klänningar ser ut. Vill faktiskt varna andra att göra samma mistag. Jag är bara ärlig. Du vill uppmuntra alla att köpa en Kina klänning, får man fråga varför???
  • Pinkgrape
    lana822 skrev 2011-08-16 22:20:54 följande:
    Jag tycker att det är roligt att läsa om sånt. Som sagt jag har själv beställt en gång från Kina och hur dessa klänningar ser ut. Vill faktiskt varna andra att göra samma mistag. Jag är bara ärlig. Du vill uppmuntra alla att köpa en Kina klänning, får man fråga varför???
    Kanske inte uppmuntra, men inte heller klanka ner på kinaklänningar bara för att. Jag gifte mig i lördags och bar då två olika kinaklänningar. Jag har aldrig förut känt mig så vacker och jag blev dessutom inte ruinderad på kuppen!
  • lana822
    Pinkgrape skrev 2011-08-16 22:27:12 följande:
    Kanske inte uppmuntra, men inte heller klanka ner på kinaklänningar bara för att. Jag gifte mig i lördags och bar då två olika kinaklänningar. Jag har aldrig förut känt mig så vacker och jag blev dessutom inte ruinderad på kuppen!
    Jag är glad för din skull! Jag har läst att du hade faktiskt inte råd att köpa en brudklänning från butiken. Dessutom det fanns inga butiker där du bor.
    Så det är ingenting till dig personligen. Jag vill varna andra brudar som har råd men förstår sig inte på sånt. Finns många som tror att de får just den klänning som de ser på bilden för 100$ fast samma kostar 10 000kr i butiken.
    Jag gjorde samma misstag och  fick den fula klänningen hem. Sen fick jag förklaringen i bröllopsbutiken.
  • Pinkgrape
    lana822 skrev 2011-08-16 22:35:57 följande:
    Jag är glad för din skull! Jag har läst att du hade faktiskt inte råd att köpa en brudklänning från butiken. Dessutom det fanns inga butiker där du bor.
    Så det är ingenting till dig personligen. Jag vill varna andra brudar som har råd men förstår sig inte på sånt. Finns många som tror att de får just den klänning som de ser på bilden för 100$ fast samma kostar 10 000kr i butiken.
    Jag gjorde samma misstag och  fick den fula klänningen hem. Sen fick jag förklaringen i bröllopsbutiken.
    Ja, fast det finns ju många, som trots att de har råd, hellre lägger pengarna på annat än en klänning för 10 000kr och är jättenöjda med sina kinaklänningar. Att man inte kan få en klänning som ser exakt, exakt ut som på bilden man beställer håller jag med om och de flesta är nog medvetna om det. De som inte är medvetna om det, får sig ju en, kanske, otrevlig överraskning när klänningen kommer, det kan jag också hålla med om. Att prata illa om alla kinaklänningar och avråda alla från att köpa är dock inte riktigt rätt väg kan jag tycka. Att informera, vara ärlig och tydlig, det är dock viktigt. Du borde också veta att det är många brudar som är nöjda med sina kinaklänningar.
  • lana822
    Pinkgrape skrev 2011-08-16 22:39:27 följande:
    Ja, fast det finns ju många, som trots att de har råd, hellre lägger pengarna på annat än en klänning för 10 000kr och är jättenöjda med sina kinaklänningar. Att man inte kan få en klänning som ser exakt, exakt ut som på bilden man beställer håller jag med om och de flesta är nog medvetna om det. De som inte är medvetna om det, får sig ju en, kanske, otrevlig överraskning när klänningen kommer, det kan jag också hålla med om. Att prata illa om alla kinaklänningar och avråda alla från att köpa är dock inte riktigt rätt väg kan jag tycka. Att informera, vara ärlig och tydlig, det är dock viktigt. Du borde också veta att det är många brudar som är nöjda med sina kinaklänningar.
    Jag tycker att man ska faktiskt avråda. Det är fel att uppmuntra olaglig verksamhet, tycker jag! Man gör sig faktiskt skyldig till brott när man medvetet väljer sy upp en kopia på en designat klänning. Gissa om jag blev röd i ansiktet när jag fick veta det:)
Svar på tråden Kinaklänningar - var beställde du och hur gick det?