• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • förlovadflicka

Är rätt liten i sammanhanget själv men jag tror att den formen på klänning blir bäst om man är lite större! Typ sjöjungruform osv är ju inte så idealistk, bättre att ha en a-linjeformad har jag läst :) 

• Chicita

Jag är inte jättestor, men heller inte jättesmal. Däremot är jag bara 160 cm lång.

Jag kommer också ha något liknande den. Men min kommer vara lite mer "äkta medeltida" så att säga.
    Typ den vänstra klänningen på min avatarbild..

Det beror ju väldigt mycket på vart dom extra kilona sitter.
    Jag har tuttar och rumpa men inte så mycket runt magen. Så jag passar bra i en sån som är lite kroppsformad.
    Även A-line funkar för mig, men jag vill ogärna ha det på bröllopsdagen eftersom jag nästan alltid har det annars.
    Jobbar på att tappa något kilo till innan bröllopet också så blir det nog ännu bättre med formen på klänningen *S* 

• elisabettan

En Forever yours 38103.
  • Carrosell

Jag är oxå en "fylligare" brud och 182 lång. Har haft skitsvårt rent ut sagt att hitta en klänning som räcker ner över fotknölarna. I de flesta butiker tycker de att jag ska ha en knälång. men det vill jag inte. Sen hittade jag två helt underbara klänningar som sitter perfekt. Alldrig känt mig smalare eller snyggare.

Båda två är av märket sincerity. Finns bilder bland mina foton.

Jag har dessvärre inte bestämt mig av vilken jag ska ha..... men det är väl ett lyxproblem Tungan ute

• A6 vis

Jag är också en lite mullig tjej. jag hittade min klänning i Blitsberg utanför Ulricehamn. Den finns på bild på min sida, men jag kommer inte ha handväskan som är med på bilden.

• Emblas Mamma

Är det bara jag som tycker att det är jättefint med mulliga tjejer och kanske en sjöljungfrumodell klänning? :)
    Det beror kanske på HUR mullig man är och om man inte är för kort,
    men det är så fint med massa kurvor, stora bröst, jättehöfter och en stor rumpa!
    åååh så fint! :)

Jag gilar mulliga tjejer - jag är dock ingen själv, men hade jag varit en kille så skulle jag väldigt gärna haft en kvinna med former och något att ta i! Tycker inte alls om smala, spinkiga tjejer som jag själv. usch!

Så göm er inte för mycket i klänningarna! Det är fint att visa lite vad man har i alla fall! :)

• Willowfield

Inte är det lätt, har smala armar och ben liten rumpa stora bröst och ack för mycket mage...ni vet en sån där ser gravid ut mage. 178 över havsytan vikten viskar vi om, :) så en sak till har aldrig gillat klänningar...lätt att fixa brud klädsel då, NÄ!

• Lebendig
    Emblas Mamma skrev 2011-02-04 15:16:30 följande:
    Är det bara jag som tycker att det är jättefint med mulliga tjejer och kanske en sjöljungfrumodell klänning? :)
    Det beror kanske på HUR mullig man är och om man inte är för kort,
    men det är så fint med massa kurvor, stora bröst, jättehöfter och en stor rumpa!
    åååh så fint! :)

Jag gilar mulliga tjejer - jag är dock ingen själv, men hade jag varit en kille så skulle jag väldigt gärna haft en kvinna med former och något att ta i! Tycker inte alls om smala, spinkiga tjejer som jag själv. usch!

Så göm er inte för mycket i klänningarna! Det är fint att visa lite vad man har i alla fall! :)
    Jag håller med dig! Har du kurvor, visa dem! De flesta killar tycker det är skitsnyggt... Jag tycker att man ska ha en klänning som man känner sig bekväm i och kanske framhäver det som ens fästman tycker är det bästa hos en?
  • 4Juni2011

Jag ska ha Blue By Enzoanis  Delaware..

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?