• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Chicita
    FruFiddeli skrev 2011-02-21 10:25:16 följande:
    Mmmmm, gud vad gott det där lät! Choklad och hallon är alltid en hitt!! Så många lager och så mycket gott! Spännande med dinkelmjöl ist för vanligt mjöl. Jag brukar alltid vara så lat och köra på köpta tårtbottnar, men det skulle man kanske provat någongång.. 

Hur ska tårtan se ut? Ska du täcka med sp?
    Vi har inte bestämt om det blir sugerpaste eller extravit marsipan. Men troligtvis SP eftersom jag vill ha en krispigt vit tårta och det finns några nötallergiker med bland dom inbjudna...

Bakar du tårtbottnarna så kan du ju dessutom dela dom lite tjockare än de köpta. Och den extra höjd du får ger ett proffsigare intryck har jag märkt Glad 

Jag såg en bild på en tårta här som hade chokladpraliner som ett "vattenfall" ner för tårtan.
    Från början var tårtan tänkt att vara en grön kulle, med någon sjö på en våning med en svan i och lite skog på någon våning.
    Vår caketopper är ett slott nämligen...
    Men efter att ha sett den tårtan och visat sambon den, så bestämde vi oss för att dekorera varje våning med praliner, och att sen ha en skål med praliner bredvid tårtan så att alla kan få varsin pralin Glad 

Jag handlar ibland från kakburken, men nu på sista tiden har det mest blivit från www.tartdecor.se.
    Jag blev osams med dom för nåt år sen angående leverans av mina varor. Men nu har dom ändrat leveranssätt så det funkar för mig... Och dom har ett bra utbud.
    Men jag har märkt att man måste handla från flera olika om man ska kunna hitta de saker man verkligen VILL ha. Ingen har ju allt... 
  • MrsT2011
    Miceme skrev 2011-02-21 11:10:19 följande:
    Det borde de ju absolut kunna göra!  Bra att ni kan göra dekorationerna själva det är ju det som gör det mesta av tårtan.... Inte långt kvar nu
    Men borde inte du också kunna "blanda" lite, till exempel köpa tårtor från ICA Maxi (om nu deras konditori klassas som godkänt kök, jag beställde därifrån till min 30-årsfest och var jättenöjd) och sen antingen dekorera själv eller be en hobbybagare i din bekantskapskrets att dekorera?
  • Anatheme
    Sebastiána skrev 2011-02-21 08:01:21 följande:
    Ja, den rosa kronan känns lite Barbie-aktig. Jättefin tårta annars, och särskilt om ni sätter dit två ringar
    Just den tårtan är ju till ett barnkalas, inte ett bröllop :P

Men om man byter ut kronan mot två vigselringar, och så byter ut det rosa till svart eller mörklila, då tror jag den hade blivit kanon till vårt bröllop.
  • Mica o Krille
    Anatheme skrev 2011-02-22 07:01:07 följande:
    Just den tårtan är ju till ett barnkalas, inte ett bröllop :P

Men om man byter ut kronan mot två vigselringar, och så byter ut det rosa till svart eller mörklila, då tror jag den hade blivit kanon till vårt bröllop.
    Är det du som gjort den? Såg den precis på familjeliv, i bildtråden där
  • Miceme
    MrsT2011 skrev 2011-02-21 16:59:03 följande:
    Men borde inte du också kunna "blanda" lite, till exempel köpa tårtor från ICA Maxi (om nu deras konditori klassas som godkänt kök, jag beställde därifrån till min 30-årsfest och var jättenöjd) och sen antingen dekorera själv eller be en hobbybagare i din bekantskapskrets att dekorera?
    Det bör deras kök göra men då är det nära på 10 mil fram och tillbaka plus färje resa känns som att tiden inte finns. När jag beställer på konditoriet så sköter stället vi ska vara på färjetransport och hämtning. Det känns smidigt, det är väl inte hela världen egentligen heller  =P.Huvudsaken ska ju vara att den är god enligt min sambo Skrattande. (jag som hela tiden tänkt tvärtom, skitsamma vad den smakar bara den är snygg, så löjligt egentligen ha ha )
    Deras tårtor är goda iallafall !
  • Anatheme
    Mica o Krille skrev 2011-02-22 09:31:53 följande:
    Är det du som gjort den? Såg den precis på familjeliv, i bildtråden där
    Nej det är det inte, men jag känner personen som har.
  • MrsT2011

Ja säga vad man vill om folk men de är i alla fall påhittiga??? Skrattande

• frallan
    inwe skrev 2011-02-28 16:17:48 följande:
    liknande den här kommer vår tårta bli!

Vad vacker! Lite coco chanel eller vad man nu ska säga...
Svar på tråden Bildtråd för tårtor