FruFiddeli skrev 2011-02-21 10:25:16 följande:
Mmmmm, gud vad gott det där lät! Choklad och hallon är alltid en hitt!! Så många lager och så mycket gott! Spännande med dinkelmjöl ist för vanligt mjöl. Jag brukar alltid vara så lat och köra på köpta tårtbottnar, men det skulle man kanske provat någongång..
Hur ska tårtan se ut? Ska du täcka med sp?
Vi har inte bestämt om det blir sugerpaste eller extravit marsipan. Men troligtvis SP eftersom jag vill ha en krispigt vit tårta och det finns några nötallergiker med bland dom inbjudna...
Bakar du tårtbottnarna så kan du ju dessutom dela dom lite tjockare än de köpta. Och den extra höjd du får ger ett proffsigare intryck har jag märkt
Jag såg en bild på en tårta här som hade chokladpraliner som ett "vattenfall" ner för tårtan.
Från början var tårtan tänkt att vara en grön kulle, med någon sjö på en våning med en svan i och lite skog på någon våning.
Vår caketopper är ett slott nämligen...
Men efter att ha sett den tårtan och visat sambon den, så bestämde vi oss för att dekorera varje våning med praliner, och att sen ha en skål med praliner bredvid tårtan så att alla kan få varsin pralin
Jag handlar ibland från kakburken, men nu på sista tiden har det mest blivit från
www.tartdecor.se.
Jag blev osams med dom för nåt år sen angående leverans av mina varor. Men nu har dom ändrat leveranssätt så det funkar för mig... Och dom har ett bra utbud.
Men jag har märkt att man måste handla från flera olika om man ska kunna hitta de saker man verkligen VILL ha. Ingen har ju allt...