• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Kattpoet

Som vanligt, gha!

Skall sägas första gången jag   har gjort en mousse  tårta, och jag fick mindre tid på mig än jag behövde och jag kunde inte hitta rätt tyll till spritspåsen för att jag var inte hemma. 

• zvartaliljan

Jag har planerat att göra en sån här, fast med ett vitt slott med röda torn och gulddetaljer (våra temafärger är vitt, rött och guld)
    Sen ska där vara grön botten o inte grå som på denna tårtan, och ett litet vattenfall och lite andra detaljer.

Vid slottets port ska detta fina paret stå min m2b är spelutvecklare så detta var hans enda önskemål när det gällde tårtan, sen att han har en stor näsa och är kortare ön mig gör ju också den ganska passande

• förlovadflicka
    zvartaliljan skrev 2011-03-17 22:38:18 följande:
    Jag har planerat att göra en sån här, fast med ett vitt slott med röda torn och gulddetaljer (våra temafärger är vitt, rött och guld)
    Sen ska där vara grön botten o inte grå som på denna tårtan, och ett litet vattenfall och lite andra detaljer.

Vid slottets port ska detta fina paret stå min m2b är spelutvecklare så detta var hans enda önskemål när det gällde tårtan, sen att han har en stor näsa och är kortare ön mig gör ju också den ganska passande

Ok, ingen visar min m2b den här tråden! :P 
  • Chicita
    zvartaliljan skrev 2011-03-17 22:38:18 följande:

Något liknande detta hade vi tänkt ha först. en kulle som sen vårt medeltida slott / borg ska stå på. Men eftersom jag bakar tårtan själv och kommer ha 2000 andra saker att göra än att dekorera tårta dagen innan, så bestämde vi oss för att göra en variant som vi såg här i tråden tidigare med ett "vattenfall" av praliner Solig
  • förlovadflicka

Chicita: Jag vet, pralinerna är underbara, vi ska också ha det för jag kan bara inte glömma den tårtan! 

• zvartaliljan
    Chicita skrev 2011-03-18 10:40:22 följande:
    Något liknande detta hade vi tänkt ha först. en kulle som sen vårt medeltida slott / borg ska stå på. Men eftersom jag bakar tårtan själv och kommer ha 2000 andra saker att göra än att dekorera tårta dagen innan, så bestämde vi oss för att göra en variant som vi såg här i tråden tidigare med ett "vattenfall" av praliner Solig
    Låter jättefint, vilken sida ungefär? Lång tråd o leta igenom
  • zvartaliljan
    zvartaliljan skrev 2011-03-18 11:41:17 följande:
    hittade Nästan längst bak ju Fiiin var den, men gillade den med chokladsnurrorna bättre Tungan ute Ska nog göra några såna i miniatyr också...brukar göra såna snurror med marsipan runt (browniebotten och mousse/tryffel inuti) men såg ju riktigt fint och gott ut med chokladen.
  • Chicita
    förlovadflicka skrev 2011-03-18 11:14:57 följande:
    Chicita: Jag vet, pralinerna är underbara, vi ska också ha det för jag kan bara inte glömma den tårtan! 
    Det passar min chokladoholic-man *S*
    Han bara ääälskar choklad, så när han såg den så började han nästan dreggla Flört
    zvartaliljan skrev 2011-03-18 11:41:17 följande:
    Ingen aning faktiskt, men tror att den inte var riktigt i början av tråden, men inte så långt bort... Sid 3 kanske?
  • zvartaliljan

Min m2b vill ha dulce de leche i tårtan...men tror det blir för sött för svenskarna som inte är vana vid så söta bakverk som han och hans familj är Obestämd Men kanske det går att ha ett dulce-de-leche-lager i dessa chokladsnurrorna som visades längre bak? Typ browniebotten + dulce de leche + vit chokladpannacotta och skivade jordgubbar i gele på toppen, vad tror ni om det?

I den stora tårtan tror jag vi kommer köra på någon maffig sockerkaka (förmodligen med citron/lime-smak så den blir saftig och god, eller kanske en morotskaka) och sen philadelphia-vit choklad-smörkräm mellan i två lager och ovanpå och täcker med mmf eller chokladpasta (godare än sockerpasta tycker jag).

Usch så svårt o välja tårta o fyllningar...det enda jag är riktigt säker på är Mario och princess peach på toppen...resten velar jag fram o tillbaka

Svar på tråden Bildtråd för tårtor