• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • FruFiddeli
    hoodilady skrev 2011-02-18 09:12:21 följande:
    Åh va kul! Det går dock inte att komma åt dina bilder. Såhär står det: 

Du försökte komma åt en sida som kräver behörighet!

Gå in på din sida och till vänster i menyn inställningar och välj "alla kan se mina bilder" eller nåt sånt. Åh va kul!

Ojdå, skulle man ändra det med, hihi. Tror det ska fungera nu =).
  • FruFiddeli
    Chicita skrev 2011-02-17 20:00:29 följande:
    TACK Solig
    Håller på att provbaka min bröllopstårta just nu, men om jag får choklad över så ska jag testa det här nästa vecka...
    Jag har alltid försökt ta bort det från plasten / pappret (eller tja stödet helt enkelt) INNAN jag virat det runt tårtan.
    Jag har hört att det är så man ska göra, först låta det stelna helt och sen ska typ värmen från händerna få det att bli mjukt och smidigt... Men inte sjutton har det funkat för mig, utan jag har brutit sönder det...
    Så det här var verkligen ett guld-tips för mig... Kan revolutionera mina tårtor Skrattande 

Kanske min jobbarkompis kan få sin vilja igenom nån gång och få en tårta som INTE är täckt med marsipan eller sugerpaste *S* 
    Ååå spännande med provbak =), vad ska du ha för tårta?
    Hihi förstår att det inte fungerat med chokladdekorationerna om du låtit det stela helt, kan fungera med vit choklad kanske för det kan ibalnd bli hyfsat mjukt av endast rumstemperatur ju. Jag blev också jätte glad när jag lärt mig hur man ska göra chokladdekorationer, en liten ny tårt värld som öppnades för mig :), för jag har också bara bakat tårtor med sugerpaste på innan och det tycker jag egentligen inte är så gott haha. men choklad är ju aldrig fel!!
  • hoodilady
    FruFiddeli skrev 2011-02-18 10:57:30 följande:
    Ojdå, skulle man ändra det med, hihi. Tror det ska fungera nu =).
    Nu gick det!! Fantastiska bilder! Supertack! Ska leka med det i helgen!
  • eigollet

Här kommer två bilder på våra! Lite dålig kvalitet på bilderna så jag förklarar: Caketoppern är ett förälskat häst-par eftersom vi bor på en hästgård!
  • förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-18 15:29:23 följande:

Här kommer två bilder på våra! Lite dålig kvalitet på bilderna så jag förklarar: Caketoppern är ett förälskat häst-par eftersom vi bor på en hästgård!
    Haha, bra att du förklarade, trodde först det var mumintroll! :P
  • eigollet

Ja, och tittar man noga så ser man att bestmans sambo busat med svansen på ena och satt den i... ett annat läge....Cool

• Troligen

Vad ska man lägga i dom underbart fina chokladsnurrorna???
    Mousse??? Kan inte chokladen svettas eller smälta då?  

:)

• FruFiddeli
    Troligen skrev 2011-02-18 22:20:32 följande:
    Vad ska man lägga i dom underbart fina chokladsnurrorna???
    Mousse??? Kan inte chokladen svettas eller smälta då?  

:)
    Ja jag ska ha två sorters mousse i mina, chokladen varken smälter eller svättas så det är bara att fylla med vad man vill. Om man ska ha ganska flytande fyllning så får man se till att skarven är tät bara =). 
  • Miceme

Här kommer lite fler bilder på tårtor jag tyckte var fina.
    Tårtan är väldigt viktig för mig men har inte riktigt min wow tårta än.
    Konditoriet jag pratade med tyckte jag var ganska likgiltiga när jag ringde till dem och frågade när jag behövde beställa. Finns heller inget annat konditori i närheten. Hade helst gjort tårtan själv men där vi ska vara måste tårtan vara gjord i ett godkänt kök annars får de inte servera den.
    Hoppas jag får bättre känsla när jag ska in och prata med dem.

Svar på tråden Bildtråd för tårtor