• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-02-15 15:45:05 följande:
    Tycker den ni valde till slut är supersnygg! =) Cool och stilren!
    Ja det var helt klart inget fel på den dom valde Skrattande
  • HoPPsanSa sÅ gLad

Vi har valt bort bröllopstårta och satsar på cupcakes.
    Gå in och titta på några som vår bakerska har gjort.

(det är inte de vi ska ha på bröllopet)

www.minmandinfru.blogspot.com

• SnowFairy

Ja, vi gillar den vi valde jättemycket också. Den är så "vi" på något sätt. Enkel och stilren.
    Några jordgubbar för att kunna doppa i choklad hade hon svårt att få tag på i Maj sa hon. Och sen hade hon aldrig gjort något liknande förut så hon vågade inte ge sig på något sådant med så "lite" tid kvar.
    Men vi är nöjda med vårt val ändå, så det går ingen nöd på oss :)

Va roligt att ni tycker den är fin :) 

• Chicita
    SnowFairy skrev 2011-02-15 22:00:16 följande:
    Ja, vi gillar den vi valde jättemycket också. Den är så "vi" på något sätt. Enkel och stilren.
    Några jordgubbar för att kunna doppa i choklad hade hon svårt att få tag på i Maj sa hon. Och sen hade hon aldrig gjort något liknande förut så hon vågade inte ge sig på något sådant med så "lite" tid kvar.
    Men vi är nöjda med vårt val ändå, så det går ingen nöd på oss :)

Va roligt att ni tycker den är fin :) 
    Hmm visst kan det vara svårt med jordgubbar i Maj men inte omöjligt. Dom säljer ju växthusodlade jordgubbar året om på ICA Maxi ;)
    Men jag förstår att hon kanske tvekade då. Det vore ju synd om hon lovat,och sen dagen innan bröllopet så är jordgubbarna slut i affären...

• Mica o Krille

Fina tårtor och intressant läsning

• hoodilady
    FruFiddeli skrev 2011-02-15 12:32:32 följande:
    Denna tårtan blev jag helt förälskad i, choklad älskare som man är=). Nu funderar jag verkligen på att göra något liknande. Undrar om någon vet ungefär hur man beräknar? Räknar men en till varje eller ska man ha fler? Är det vanlig tårta så är det ju ofta många som tar om.
    Japp, den är jag också förälskad i!! Vi ska ha den liknande fast dekorerad med tryfflar i rosa, dassig mintgrön och grå, sen vit, ljus och mörk choklad som på bilden! Inuti ska vi ha Browniebotten, Mörk chokladmousse, vit chokladmousse och skogsbärspannacotta! hihi! ÖVERLYCKLIG!
    Vi beställde från Chokladhuset i Nynäshamn, tjejen som äger det är supergullig och asduktig, hon levererar till NOBEL varje år sen 2006. Kolla www.chokladhuset.com

Vi räknar med en till varje gäst, en tårta överst till oss och sen några extra, ca 5-10 extra tror jag det blir, ifall nån tappar eller så. Sen får man inte glömma extra till allergiker.
  • hoodilady
    SnowFairy skrev 2011-02-15 14:51:59 följande:

Drömmen var dock en sådan här tårta, (men det gick inte att fixa :( )

Men va?! Vaddå inte att göra? Vi fick höra att det går att göra vad man vill, det tar bara olika lång tid! Den där ser enkel ut jämfört med den vi ska ha!
    Byt konditor om ni verkligen vill ha den där choklad och jordgubbsdrömmen, den är ju fantastisk!!
  • FruFiddeli
    hoodilady skrev 2011-02-16 10:37:05 följande:
    Japp, den är jag också förälskad i!! Vi ska ha den liknande fast dekorerad med tryfflar i rosa, dassig mintgrön och grå, sen vit, ljus och mörk choklad som på bilden! Inuti ska vi ha Browniebotten, Mörk chokladmousse, vit chokladmousse och skogsbärspannacotta! hihi! ÖVERLYCKLIG!
    Vi beställde från Chokladhuset i Nynäshamn, tjejen som äger det är supergullig och asduktig, hon levererar till NOBEL varje år sen 2006. Kolla www.chokladhuset.com

Vi räknar med en till varje gäst, en tårta överst till oss och sen några extra, ca 5-10 extra tror jag det blir, ifall nån tappar eller så. Sen får man inte glömma extra till allergiker.
    Oj oj oj vad det lät gott!!!!! Vilken härlig sida, så mycket ljuvliga bilder!

Jag har fått för mig att jag ska göra tårtan själv, tänkte också ha brownie botten och sen mörkchokladmousse och sen smultronmousse eller hallonmousse (om det inte blir ett bra smultrons år i år :)). Provgjorde lite snabbt själva "formen" eller vad man ska kalla det för igår när jag hade lite smältchoklad över bara för att se principen.. Har inte fyllt den ju så det kommer se annorlunda ut sen, men vad tycks? Kan man ha det så? Vet inte om jag ska ha olika sorters choklad eller bara mörk på "formen"? Ska ha en tårta högst upp också, som du.

• Mica o Krille
    FruFiddeli skrev 2011-02-16 11:21:26 följande:

Jag har fått för mig att jag ska göra tårtan själv, tänkte också ha brownie botten och sen mörkchokladmousse och sen smultronmousse eller hallonmousse (om det inte blir ett bra smultrons år i år :)). Provgjorde lite snabbt själva "formen" eller vad man ska kalla det för igår när jag hade lite smältchoklad över bara för att se principen.. Har inte fyllt den ju så det kommer se annorlunda ut sen, men vad tycks? Kan man ha det så? Vet inte om jag ska ha olika sorters choklad eller bara mörk på "formen"? Ska ha en tårta högst upp också, som du.

Snyggt
  • Chicita
    FruFiddeli skrev 2011-02-16 11:21:26 följande:

Proffsigt Skrattande
Svar på tråden Bildtråd för tårtor