Bildtråd för tårtor
Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.
Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.
Tack Kattpoet, jag ska få tårtan gjord av Chokladhuset i Nynäshamn, så tror de löser det på nåt bra sätt! Men funderar på det där med en pralin på varje cupcake..
Kommer vilja ha nån slags chokladgördel runt varje med mousse och mörk tryffel inuti.
De tårtorna harr ej ställning. Har du en sådan tårta blir det sockerkaka och iceing annars håller den inte. Vet eftersom jag själv gillade den översta och frågade min kompis, som är konditor, som ska göra min tårta. Fast det går ju och göra med ställning i och ovenpå varandra. Fast då blir det lite mellanrum mellan våningarna.
nej det gör det inte eftersom den inte enbart består av sockerkaka. Om det är innehåll och de står uppepå varandra utan ställning så sjunker den ihop.
Okej, tack!!
Sånna tårtor som staplas på varandra har visst en ställning. Först så står alla tårtorna på en katongbotten som är precis lika stor som tårtan. Sen i den understa tårtan sitter det ett gäng med sugrör som är lika höga som själva tårtan. Ibland är det även grillpinnar i sugrören.
Sen ställer man nästa tårta på den undre och gör samma sak. Så ställningen i sig är kartonbottnar plus sugrör.
http://lindarunn.blogg.se/2010/june/vaningstarta.html
Amerikanska bröllops tårtor har oftas en drös träpinnar i sig för att hålla ihop.
">
Ja kakan måste vara mycket stabbigare än en svensk kaka.
Jag tror jag kör på att ha sockerkaka i eftersom det blir flera mils transport.
Bäst att vara på den säkra sidan - är livrädd att den ska rasa ihop!