• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • hoodilady
    Kattpoet skrev 2010-12-17 14:58:57 följande:
    Hoodilady, den borde gå göra rätt så lätt.

Fyra stabila Amerikanska  chokladkakor med  aprikosmarmelad och chokladkräm i, med choklad ganache tunr och sedan behöver du  cocoform till snoddarna och pralinerna går att köpa i chokladbutiker och de kan fästas med mer ganche. 
    Ja faktiskt... :) Mums! Har funderat på det där med tryfflarna, om de håller sig kvar när gästerna skär sina bitar liksom.. Men jag tänkte som så att alla gäster får en tryffelpralin på varje portions cupcake!
  • 4Juni2011
    hoodilady skrev 2010-12-17 14:59:10 följande:
    haha.. I KNOW!!
    Här är en till fin!

Åhh så fin, var hittar du alla dessa läckra tårtor nånstans??
  • hoodilady

Google :p
    "weddingcake+chocolate"

• Kattpoet

Hoodilady, om du gör små runda bakelser med en  praline på toppen kan de bli riktigt snyggt. Bara göra  mjuka tunna choklad bottnar och trycka ut med runt måt tills du får ihop 3 per gäst, ett lager chokladmousse, ett lager aprikos marmelad och sedan  har man på choklad ganache på varje,och sedan håller de sig en dag i kylskåp. Sedan kan man ju allitd  göra en lång spets med vitchocoform  linda runt och sedan praline med lite ganache på toppen.

Googlar man bröllopstårtor kan man hitta vad man kan få från bagaren i svenk stil.

• Klantus

Denna skulle jag kunna tänka mig att ha, då med en manlig brevid oxå :)
  • Lindahl

Här kommer vår...fast utan röda blommor på toppen och den kommer att vara i 3 våningar, inte 4:a.
    Bottnarna kommer att bestå av choklad och citron bottnar, fyllningarna blir mörk chokladmousse och marängkräm.
    Sen istället för blommorna som är fastsatta på "framsidan" av varje botten så kommer det på den översta stå våra initialer, mellanbotten datumen och på nedersta årtalet...och ja, den blir i svart och vitt....
  • lule

Den här tycker jag är helt fantastisk. Gissar att den är i vit och mörkchokladmousse, i moussetårtsformar.
  • Emblas Mamma
    Klantus skrev 2010-12-17 21:32:42 följande:

Denna skulle jag kunna tänka mig att ha, då med en manlig brevid oxå :)
    haha ja lite rolig faktistk! Men jag skulle nog inte vilja smaka den :P hehe
  • 4Juni2011
    Lindahl skrev 2010-12-18 07:36:28 följande:

Här kommer vår...fast utan röda blommor på toppen och den kommer att vara i 3 våningar, inte 4:a.
    Bottnarna kommer att bestå av choklad och citron bottnar, fyllningarna blir mörk chokladmousse och marängkräm.
    Sen istället för blommorna som är fastsatta på "framsidan" av varje botten så kommer det på den översta stå våra initialer, mellanbotten datumen och på nedersta årtalet...och ja, den blir i svart och vitt....
    Jättefin, låter jättesmarrigt.... I  vilket material kommer intialerna och datumet vara?
  • Lindahl
    4Juni2011 skrev 2010-12-18 09:41:23 följande:
    Jättefin, låter jättesmarrigt.... I  vilket material kommer intialerna och datumet vara?
    det har jag inte riktigt koll på...men det kommer nog att bli superbra...
    Litar på min tårttillverkare....
Svar på tråden Bildtråd för tårtor