• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • turbovampyria

Glömde att skriva att vi sak ha jorgubb och rabarber mousse tårta.

• Kattpoet

Min tårta, den hade sett finare ut om någon inte tog vispgrädden till middagen dagen innan och  sedan gav gästerna  dekorationen som kakor.
  • Sebastiána
    hoodilady skrev 2010-12-16 12:33:52 följande:
    Det här är min dröm :)

Åh! Den vill jag ha redan nu! Mums
  • hoodilady

Väldigt många fina tårtor! Jag tycker inte om sugarpaste, så de flesta tårtorna går bort redan där. Men ja.. MUMS med choklad i alla former... Tungan ute

• Kattpoet

Mina rosor är  cocoform, smakar choklad , både jag och min karl ogillar sugarpaste.

• 4Juni2011
    Alorna skrev 2010-12-16 14:49:53 följande:
    Jag ska göra någon utav dessa tårtor:

Denna fast med ätbara rosor.

Eller denna fast utan svart rosett på toppen och istället en kaketopper i form av två silverhjärtan (kakburken)

Eller denna
    Så snygg, en liten korkad fråga, vet någon om de olika storlekarna är "delbara"? tänkte på hur man ska frakta tårtan och hur man gör när man skär upp tårtan?
  • hoodilady

Jo de är delbara, man får en gömd ställning tror jag, som håller upp tårtorna och gör att man kan skära en skiva på mittenbiten tex. Kolla med konditorn hur de gör!

• förlovadflicka
    hoodilady skrev 2010-12-16 12:33:52 följande:
    Det här är min dröm :)

Åååååååååååååååhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!
  • Kattpoet

Hoodilady, den borde gå göra rätt så lätt.

Fyra stabila Amerikanska  chokladkakor med  aprikosmarmelad och chokladkräm i, med choklad ganache tunr och sedan behöver du  cocoform till snoddarna och pralinerna går att köpa i chokladbutiker och de kan fästas med mer ganche. 

• hoodilady

haha.. I KNOW!!
    Här är en till fin!

Svar på tråden Bildtråd för tårtor