• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Etheleglin
    Emblas Mamma skrev 2011-02-10 14:21:42 följande:
    åååh så häftig den var :D
    riktigt underbar! fattar inte alls hur dom har gjort men men... ;)
    Det är en ställning inuti.

Tänk dig en klassisk tårtställning ex metalbaby.blogg.se/images/2010/k230s_76427927.jpg fast du har istället satt fast de olika våningarna lite snett.

Det kräver nog sedan en något stabilare tårta än en uppblött gräddtårta, kanske tjockare bottnar och moussefyllning för att den sedan inte skall glida iväg av sin egen tygn och då dras sönder kring ställningen. 
  • snartfru

Min favorittårta, föll direkt för den.

• Oonah
    snartfru skrev 2011-02-10 14:44:31 följande:

Åh, vad fin och prinsessig den va! Vill ju bara ställa mig upp och göra piruetter när jag ser den! Skrattande
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Wintercandles

Funderar på något sånt här i toppen till brudparet & sedan cupcakes som nedan till gästerna.

• Emblas Mamma
    snartfru skrev 2011-02-10 14:44:31 följande:

Hur underbar som helst! Vill ha!
    Men det finns en liiiiiten hake tror jag.. ;)

Kostnad 10.000 kr? :P
  • snartfru

Haha, nej, inte alls, jag bakar den själv^^ Men annars kan man nog tyvärr få betala en hel del.

• Kattpoet

Snartfru, ser exakt ut som den tårtan vi skulle ha haft på bröllopet om jag inte hade vrålvägrat, orsaken är att bottnarna är  tjock fruktkaka, ingen fyllning och  rätt så stabbig  och  jag och min make gillar inte fruktkaka, förutom Dundee cake men den är dränkt i whisky och  för "blöt"  för en engelska bröllops tårta.

• snartfru

Kattpoet: Vi ska baka våran med tre sorters chokladmousse (mörk, ljus och vit) Varvat med pistagekräm och Marängbotten. Tyvärr finns det en nötallergiker i sällskapet men det blir en minitårta för hennes del.

• Äppelkärna
    Wintercandles skrev 2011-02-10 15:30:34 följande:

Funderar på något sånt här i toppen till brudparet & sedan cupcakes som nedan till gästerna.

Wow wow wow!!! Tårtan är helt magiskt vacker, en sådan vill jagha! :D
  • FruFiddeli
    hoodilady skrev 2010-12-16 12:52:36 följande:
    ne inte direkt!! Yamm! Kan bli lite för maffig bara ;)
    Men vi ska ha något liknande detta (fast utan pandorna!):

Denna tårtan blev jag helt förälskad i, choklad älskare som man är=). Nu funderar jag verkligen på att göra något liknande. Undrar om någon vet ungefär hur man beräknar? Räknar men en till varje eller ska man ha fler? Är det vanlig tårta så är det ju ofta många som tar om.
Svar på tråden Bildtråd för tårtor