• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • FruFiddeli
    Emblas Mamma skrev 2011-02-17 14:02:13 följande:
    hoodilady skrev 2011-02-16 13:50:19 följande:
    Snyggt!! Hur gjorde du den formen?
    om det är papper inuti denna cokladremsa: är det inte meningen att man ska äta den chokladen då? Den ser ju godast ut av allt! :P Men veti i katten om man vill ha papper i munnen? :P
    Hihi, nä papper hade ju inte varit så gott att äta men det hamnar på utsidan, oavsett om man gör det i papper eller plast, så det är bara att dra bort =).
  • Äppelkärna
    FruFiddeli skrev 2011-02-16 17:57:44 följande:

Så nu gick det =). Den var visst för stor..
    Jag är helt förälskad i dina skapelser, vi kommer maila den här bilden till vår konditor och be henne göra  likadana tårtor till vårt bröllop om det är okey med dig. Du är verkligen fantastiskt duktig!
    (Är det bara mousse i tårtan? Vit- ljus- och mörk chokladmousse? Eller är understa lagret en tårtbotten?)
  • FruFiddeli
    Äppelkärna skrev 2011-02-17 14:26:02 följande:
    Jag är helt förälskad i dina skapelser, vi kommer maila den här bilden till vår konditor och be henne göra  likadana tårtor till vårt bröllop om det är okey med dig. Du är verkligen fantastiskt duktig!
    (Är det bara mousse i tårtan? Vit- ljus- och mörk chokladmousse? Eller är understa lagret en tårtbotten?)
    Oj tack, vilken komplimang, värmer i hjärtat =). Självklart att det är ok! Tårtan är på en brownie botten, vit chokladmousse, mörkchokladmousse och sen chokladglasyr gjord på mörkchoklad, vatten, grädde och smör.
  • hoodilady
    FruFiddeli skrev 2011-02-17 13:41:13 följande:
    Nu har jag tagit bilder och skrivit hur jag har gjort formarna, men är det någon som vet hur man gör om man vill skicka det som fil till någon, eller det kanske man inte kan göra här?
    Lägg upp det i ditt fotoalbum, eller bifoga bilderna här i tråden :)
    GUD VA KUL!
  • Äppelkärna
    FruFiddeli skrev 2011-02-17 16:20:59 följande:
    Oj tack, vilken komplimang, värmer i hjärtat =). Självklart att det är ok! Tårtan är på en brownie botten, vit chokladmousse, mörkchokladmousse och sen chokladglasyr gjord på mörkchoklad, vatten, grädde och smör.
    Tack! Så roligt när de som kan vill dela med sig :)
  • Emblas Mamma
    FruFiddeli skrev 2011-02-17 14:12:29 följande:
    Hihi, nä papper hade ju inte varit så gott att äta men det hamnar på utsidan, oavsett om man gör det i papper eller plast, så det är bara att dra bort =).
    jaha! jag fattade faktiskt inte vad ni menade innan, trodde ni penslade IN pappret i chokladen för att det inte ska synas!
    men nu fattar jag! det ser verkligen supergott ut!! (utan papper) ;)
    Önskar att man kunde göra sånt, men jag är för stressad inför den stora dagen för att lära mig.. men vid ett senare tillfälle så :D
  • FruFiddeli
    hoodilady skrev 2011-02-17 16:48:40 följande:
    Lägg upp det i ditt fotoalbum, eller bifoga bilderna här i tråden :)
    GUD VA KUL!
    Så, nu har jag lagt upp bilder i mitt bildgalleri och skrivit hur man gör, tror man kan läsa det om man håller pilen stilla på bilden. La in dem i ordningsföljd, men upptäckte att det ju blev baklänges, så ni får börja att titta på bilden längstner till höger så blir det rätt =). Hoppas det är till någon hjälp!
  • Chicita
    FruFiddeli skrev 2011-02-17 19:29:45 följande:
    Så, nu har jag lagt upp bilder i mitt bildgalleri och skrivit hur man gör, tror man kan läsa det om man håller pilen stilla på bilden. La in dem i ordningsföljd, men upptäckte att det ju blev baklänges, så ni får börja att titta på bilden längstner till höger så blir det rätt =). Hoppas det är till någon hjälp!
    TACK Solig
    Håller på att provbaka min bröllopstårta just nu, men om jag får choklad över så ska jag testa det här nästa vecka...
    Jag har alltid försökt ta bort det från plasten / pappret (eller tja stödet helt enkelt) INNAN jag virat det runt tårtan.
    Jag har hört att det är så man ska göra, först låta det stelna helt och sen ska typ värmen från händerna få det att bli mjukt och smidigt... Men inte sjutton har det funkat för mig, utan jag har brutit sönder det...
    Så det här var verkligen ett guld-tips för mig... Kan revolutionera mina tårtor Skrattande 

Kanske min jobbarkompis kan få sin vilja igenom nån gång och få en tårta som INTE är täckt med marsipan eller sugerpaste *S* 
  • Mica o Krille

Fiddeli, den där tårtan såg verklig god ut! Förvånad Jisses så sugen jag blev, och snyggt!! 
    Ska också prova på't!  

• hoodilady
    FruFiddeli skrev 2011-02-17 19:29:45 följande:
    Åh va kul! Det går dock inte att komma åt dina bilder. Såhär står det: 

Du försökte komma åt en sida som kräver behörighet!

Gå in på din sida och till vänster i menyn inställningar och välj "alla kan se mina bilder" eller nåt sånt. Åh va kul!

Svar på tråden Bildtråd för tårtor