• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Emblas Mamma
    Oniq skrev 2011-02-04 20:08:20 följande:
    Måste det vara en våningstårta där dom ligger ovanpå varandra då? Det finns ju varianter på tårtställningar som ger liknande effekt.

www.kakburken.se/product_info.php?products_id...#large
    när jag blir kär i något så kan jag inte få det ur huvudet ;)
    Jag vill gärna ha en vit våningstårta fullt av vita små, små pärlor och kanske vackra chokladpraliner :)
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-02-04 20:29:25 följande:
    när jag blir kär i något så kan jag inte få det ur huvudet ;)
    Jag vill gärna ha en vit våningstårta fullt av vita små, små pärlor och kanske vackra chokladpraliner :)
    Kan du inte heller släppa pralinerna? ;)
  • Lindahl

Här är tårtan (utformningen) som vår bröllopstårta byggde på, fast vår var i 3 våningar, inte 4:a. Utan rosorna på toppen och istället för silver blommorna på sidan vis varje svart band så hade vi på den översta botten våra initialer, mellersta bröllpsdatum och på nedersta årtalet... Ingenting på toppen av tårtan.....bokstäver och siffror var i silver .

Bottnarna var choklad och citronbottnar fyllda med mörk chokladmousse och marängcremé, täckt med sockerpasta.....
  • mittbröllop
    Lindahl skrev 2011-02-08 18:42:50 följande:

Här är tårtan (utformningen) som vår bröllopstårta byggde på, fast vår var i 3 våningar, inte 4:a. Utan rosorna på toppen och istället för silver blommorna på sidan vis varje svart band så hade vi på den översta botten våra initialer, mellersta bröllpsdatum och på nedersta årtalet... Ingenting på toppen av tårtan.....bokstäver och siffror var i silver .

Bottnarna var choklad och citronbottnar fyllda med mörk chokladmousse och marängcremé, täckt med sockerpasta.....
    Men åååå - det låter precis som vi vill ha det! Fick ni betala mycket per bit?eller bakade ni själv????
  • Lindahl
    mittbröllop skrev 2011-02-08 19:49:18 följande:
    Men åååå - det låter precis som vi vill ha det! Fick ni betala mycket per bit?eller bakade ni själv????
    hade turen och ha en bekant i hbg som är helt fenomenal på att baka, så hon gjorde den till oss...
    Tårta till 40 pers kostade 1000:- och då körde hon ner till oss och leverarade den till lokalen lvällen innan....Ibland har man tur, och god var den!!!!
  • Oonah

Även fast vi redan beställt tårta är jag fortfarande väldigt förtjust i denna. Men jag kan tänka mig att det måste vara en specialbyggt, väldigt stabil ställning. Tänk om man kunde svetsa!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Etheleglin
    Kattpoet skrev 2011-02-04 12:17:39 följande:
    Men om man tar en standard prinsess tårta, så kommer det inte att gå PGA   grädden.  Tar du bort grädden  , ja visst men då blir kakan torrare än vad vi svenskar är vana vid.

Jag har sett folk försöka stapla ,  köpe  prinsesstårtor med sugrörs metoden men eftersom en  prinsesstårta (om den är köpe)  är   så fuktig/ mjuk brukar  något ge sig till slut. 

Och vad folk verkar glömma är att  den ska också  klara den omilda  behandlingen av att bli skuren i bitar. 
    Klart att man kan stapla en prinsesstårta, men det kräver bara ju en ställning inuti (vilket de flesta amerikanska tårtor har). Sedan så får man forma själva grädden så att "kullen" inte blir för hög så att formen stämmer, men det är ju den enkla delen.
  • Emblas Mamma
    Oonah skrev 2011-02-10 12:27:24 följande:

Även fast vi redan beställt tårta är jag fortfarande väldigt förtjust i denna. Men jag kan tänka mig att det måste vara en specialbyggt, väldigt stabil ställning. Tänk om man kunde svetsa!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    åååh så häftig den var :D
    riktigt underbar! fattar inte alls hur dom har gjort men men... ;)
Svar på tråden Bildtråd för tårtor