• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • hoodilady
    FruFiddeli skrev 2011-02-16 11:21:26 följande:
    Oj oj oj vad det lät gott!!!!! Vilken härlig sida, så mycket ljuvliga bilder!

Jag har fått för mig att jag ska göra tårtan själv, tänkte också ha brownie botten och sen mörkchokladmousse och sen smultronmousse eller hallonmousse (om det inte blir ett bra smultrons år i år :)). Provgjorde lite snabbt själva "formen" eller vad man ska kalla det för igår när jag hade lite smältchoklad över bara för att se principen.. Har inte fyllt den ju så det kommer se annorlunda ut sen, men vad tycks? Kan man ha det så? Vet inte om jag ska ha olika sorters choklad eller bara mörk på "formen"? Ska ha en tårta högst upp också, som du.

Snyggt!! Hur gjorde du den formen?
  • Fossing77

ser ut som chokladen är penslad på papper och rullad innan den stelnat helt :)

• hoodilady
    Fossing77 skrev 2011-02-16 14:20:51 följande:
    ja det gör det ju, men det ser ut att vara lite oljigt och väldigt raka kanter...
  • FruFiddeli
    Fossing77 skrev 2011-02-16 14:20:51 följande:
    Precis, eller nästan, på plastficka..

Lite sned och slarvigt gjord men tack för komplimangerna =). Tror det blir sådanna, man kan ju förbereda dem några dagar innan och sen göra fyllningen dagen innan. Det är det som är det svåra tycker jag, att man inte har tid precis på stora dagen.
  • FruFiddeli
    hoodilady skrev 2011-02-16 14:33:47 följande:
    ja det gör det ju, men det ser ut att vara lite oljigt och väldigt raka kanter...
    Det ser lite oljigt ut för att det är på plstficka och inte papper och sen blir kanterna raka om man klipper ut plasten så man ska ha den.. Jätte kul att experimentera med olika chokladdekorationer =).
  • Chicita

Jag är väldigt dålig på just chokladdekorationer. Men det där ska jag nog träna på :)
    Bra tips  

• FruFiddeli
    Chicita skrev 2011-02-16 15:50:25 följande:
    Jag är väldigt dålig på just chokladdekorationer. Men det där ska jag nog träna på :)
    Bra tips  
  • FruFiddeli

oj texten försvann visst...

Det är faktiskt inte så svårt som man kanse skulle kunna tro... Så det är bara att träna =).  Dessa tårtorna gjorde jag till en kompis födelsedag nu i helgen, första gången jag gjorde mousstårter med chokladdekorationer. Rullarna upp på är gjorda på plastfickor de med. men den vitachoklad kanten är gjord på bakplåtspapper. 

hmm bilden jag skulle lägga upp vill inte.. vet inte varför det inte går..

• FruFiddeli

Så nu gick det =). Den var visst för stor..
Svar på tråden Bildtråd för tårtor