• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Chicita
    sacki79 skrev 2011-03-18 18:58:22 följande:
    på sidan 2 i denna tråd finns en variant på pralintårta om det nu var en sådan ni tänkte på tjejer...
    Ja det var just den tårtan vi pratade om Glad
    Ingen av oss orkade leta efter den bara som sagt...
    Men här är den igen då om nån funderar

Våran kommer att vara vit, och inte så mycket praliner på tårtan, och mer utspridda.
    Resten av pralinerna blir i en skål bredvid tårtan så alla får en pralin till tårtbiten utan att alla måste vara och pilla på pralinerna Solig

• FruFiddeli

Här kommer någre till tårtor med praliner, den första är dock malteser och inte praliner, bara som insperation. Tycker den Chicita satt in här ovanför med "vattenfallet" är klart finast!

• MrsT2011

Den i mitten var ju underbar! Är "pinnarna" chokladcigaretter?? =)

• Helena brud 20 aug

Min syster ska göra vår tårta.. Vet inte riktigt exakt hur den ska se ut, men om man vill kan man se ett urval av hennes tårtor på www.smakakorna.blogg.se Blir iaf chokladsmak med hallon/passionsmousse i tror jag...

• zvartaliljan
    MrsT2011 skrev 2011-03-18 20:52:41 följande:
    Den i mitten var ju underbar! Är "pinnarna" chokladcigaretter?? =)
    skulle tro att det är vanliga chokladrullar. Tar ju en halv evighet o göra så många för en amatör...däremot kan man ju använda såna där fingerkex runt istället. Både fint och extra gott.
  • FruFiddeli

Mmm jag tror också att det är chokladrullar, men som zvartaliljan säger så kan man ju ta fingerkex istället, man borde även kunna ta sådana chokladfyllda rullar av rån (vad de nu kan tänkas heta) som man brukar ha till glass ni vet. Här kommer några bilder till =)

Här är två med fingerkex och maltesers.

• FruFiddeli

Sitter nu här och funderar på hur man skär en tårta som de här ovan?? Det måste ju ramla chokladkulor över allt haha..

• Aasa81

Urtjusiga tårtor!!! Vi har fastnat för enportions mousetårtor:) Någon här som hittat några bra bilder på sådana, eller som har några tips på sådana tårtor?!

• förlovadflicka
    FruFiddeli skrev 2011-03-18 20:22:29 följande:
    Här kommer någre till tårtor med praliner, den första är dock malteser och inte praliner, bara som insperation. Tycker den Chicita satt in här ovanför med "vattenfallet" är klart finast!

Åh, vi ska ju ha hjärtformad tårta med två våningar, det här kanske är en bra modell :D
  • FruFiddeli
    Tidigare i tråden har jag visat enprotions chokladformar som vi ska ha och fylla med mousse, toro jag iaf, nu när jag suttit och kollat runt på tårtor igen så får jag beslutångest.. Finns så mycket fint! En ska är säker iaf och det är att det blir choklad =). 

Har hittat lite olika bilder på enportions moussbakelser men inga där de står som en tårta, men det kan man ju föreställa sig.

Aasa81 skrev 2011-03-18 22:33:26 följande:
    Urtjusiga tårtor!!! Vi har fastnat för enportions mousetårtor:) Någon här som hittat några bra bilder på sådana, eller som har några tips på sådana tårtor?!

Svar på tråden Bildtråd för tårtor