• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • MrsT2011
    MrsBrud skrev 2011-03-28 11:40:13 följande:
    Är det någon som sitter på lite inspirationsbilder på moussetårtor som inte är choklad?

Allt i planeringen är klart, men som tårtfreak har jag blivit lite kräsen!
    Limemousse är mitt tips! Fantastiskt gott. Har dock inget recept tyvärr, vi provsmakade på restaurangen vi har bokat.
  • queenelin

Jag kommer att baka min egen tårta. Det blir vaniljbottnar med ett lager svartvinbärsmousse och ett lager hallonmousse.
    Dekorationerna kommer att bli i sockerpasta (som min M2B och svärmor ska få göra, hon är keramiker och han allmänt jätteduktig, så det kommer att bli bra). Tårtan kommer att kläs in i ofärgad marsipan och vara i tre våningar istället för fyra som på bilden (är lånad från www.marthastewart.com)

• queenelin
    S2011 skrev 2011-03-21 17:51:21 följande:
    så här kommer vår kreation se ut:

Jättefin! Jag älskar de där oregelbunda bottarna, men vågar mig inte på att göra sådana själv...
  • MrsBrud
    queenelin skrev 2011-03-28 13:19:29 följande:
    Jag kommer att baka min egen tårta. Det blir vaniljbottnar med ett lager svartvinbärsmousse och ett lager hallonmousse.
    Dekorationerna kommer att bli i sockerpasta (som min M2B och svärmor ska få göra, hon är keramiker och han allmänt jätteduktig, så det kommer att bli bra). Tårtan kommer att kläs in i ofärgad marsipan och vara i tre våningar istället för fyra som på bilden (är lånad från www.marthastewart.com)

Snygg tårta, svartvinbärsmousse låter riktigt gott!!
  • Mörk Ängel
    DALAnna skrev 2011-03-21 18:43:41 följande:

Så här såg en av våra tårtor ut :)
    Jättefin!! Gifte ni er på vintern, tänkte på att det ser ut som snöstjärnor?
    Den där figuren skulle jag vilja ha! (heter det caketopper?) Var är den köpt?
  • Mörk Ängel
    S2011 skrev 2011-03-21 17:51:21 följande:
    så här kommer vår kreation se ut:

OJ!! Vilken tårta!! Häftig form och den ser ju sjukt god ut!
  • DALAnna
    Mörk Ängel skrev 2011-04-08 16:53:18 följande:
    Jättefin!! Gifte ni er på vintern, tänkte på att det ser ut som snöstjärnor?
    Den där figuren skulle jag vilja ha! (heter det caketopper?) Var är den köpt?
    vi gifte oss den 12 mars å ja som tur var, var det snö kvar, så fick mitt vinterbröllop ;) 
    ja det är snöflngor/stjärnor
    caketopper stämmer, köpte den på shoppingbutiken.se (men målade om håret på tjejen, då jag är blond)
    å den var rätt billigt har jag för mig, samma caketopper på andra sidor kostade flera 100 till.
  • Nikeh

Vår tårta kommer se ut ungefär så här, fast med vita orkidéer (i marsipan) som dekoration på tårtan. Tårtan kommer även stå på en svängd trappmodell.
  • Junibrud

Så här ska vår tårta se ut Glad. Jag ville egentligen ha en annan men ingen i Stockholm verkar kunna göra det för den var för “svår” att göra! Men jag gillar också hur denna ser ut 

• MrsBrud
    Junibrud skrev 2011-04-20 21:43:44 följande:
    Så här ska vår tårta se ut Glad. Jag ville egentligen ha en annan men ingen i Stockholm verkar kunna göra det för den var för “svår” att göra! Men jag gillar också hur denna ser ut 

Nikeh skrev 2011-04-20 21:37:30 följande:
    Vår tårta kommer se ut ungefär så här, fast med vita orkidéer (i marsipan) som dekoration på tårtan. Tårtan kommer även stå på en svängd trappmodell.
    Väldigt vackra!! Berätta gärna vilka smaker ni ska ha i!
Svar på tråden Bildtråd för tårtor