Bildtråd för tårtor
Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.
Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.
Oj vad konstigt det blev med texten när jag skulle citera.. jaja, så kan det gå.
förlovadflicka: Ja då kan det här ju vara en utmärkt modell, gillar den också skarpt. Ska ni baka själv? Känns som att den inte alls är omöjlig att göra själv om man bara får tag i chokladrullarna, men jag vet att förut så kunde man köpa chokladpinnar, ofta var de fyllda med mint, men fanns i alla olika smaker (vet du vilka jag menar?). De kanske skulle fungera? Kanske att de är för korta.. Annars kan man ju ta sådana här som jag menade i ett tidigare inlägg, finns ju i många olika smaker, men det blir kanske inte samma som att ha chokladrullar.
Sidenband är jätte vanligt på brittiska tårtor eftersom glasyren är hård och kakan oftas mer för att tittas på än att ätas.
så här kommer vår kreation se ut:
Är det någon som sitter på lite inspirationsbilder på moussetårtor som inte är choklad?
Allt i planeringen är klart, men som tårtfreak har jag blivit lite kräsen!
MrsBrud, min mousse tårta, visserligen är det mousse runt tårtan är periska, den var väldigt god, det finns en bild här. Dock inte jätte vacker efersom jag skulle fått 12 timmar att göra den men fick 4 och ingen vettig tyll.
S2011: oj vilken häftig tårta!