• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Junibrud
    MrsBrud skrev 2011-04-20 22:03:54 följande:
    Nikeh skrev 2011-04-20 21:37:30 följande:
    Vår tårta kommer se ut ungefär så här, fast med vita orkidéer (i marsipan) som dekoration på tårtan. Tårtan kommer även stå på en svängd trappmodell.
    Väldigt vackra!! Berätta gärna vilka smaker ni ska ha i!
    Det var min kille som valde smak och det blev Vit chokladmousse med jordgubbskompott på sockerkaksbotten
  • zvartaliljan
    Junibrud skrev 2011-04-20 21:43:44 följande:
    Så här ska vår tårta se ut Glad. Jag ville egentligen ha en annan men ingen i Stockholm verkar kunna göra det för den var för “svår” att göra! Men jag gillar också hur denna ser ut 

Fin! Nyfiken på den de inte kunde göra?
  • SposaRoma

Jättefina tårtor, 23 sidor senare dreglar jag här i soffan....Flört

Våran catering gör våran tårta, vi har en tårta ovanpå och sedan mono-portioner, alltså alla får sin egen minitårta. Täckt med vit marsipan, inuti citron och hallonmousse. Jag ville hålla det lätt eftersom
    1) vi är i Italien och i juni är det varmt
    2) vi har en efterättsbuffé med pannacotta, tiramisu, chokladmousse, cannoli, glass gjord på plats, frityrmunkar.......... (ja, jag vet, Mitt Stora Feta Italienska Bröllop här..) 

Min tårta blir alltså helt vit, men med lite dekorationer.

plus 

fast med bara en tredjedel så mycket fjärilar, men de ska starta på duken under och komma upp på tårtorna och sedan huvudtårtan (vi gifter oss i en botanisk trädgård).

Jag hoppas det blir fint! Just nu är jag mest otålig på att provsmaka tårtan Skrattande 
  • Fröken Söt
    SposaRoma skrev 2011-04-22 23:33:41 följande:

Våran catering gör våran tårta, vi har en tårta ovanpå och sedan mono-portioner, alltså alla får sin egen minitårta. Täckt med vit marsipan, inuti citron och hallonmousse. Jag ville hålla det lätt eftersom
    2) vi har en efterättsbuffé med pannacotta, tiramisu, chokladmousse, cannoli, glass gjord på plats, frityrmunkar.......... (ja, jag vet, Mitt Stora Feta Italienska Bröllop här..) 

Min tårta blir alltså helt vit, men med lite dekorationer.

plus 

fast med bara en tredjedel så mycket fjärilar, men de ska starta på duken under och komma upp på tårtorna och sedan huvudtårtan (vi gifter oss i en botanisk trädgård).

Jag hoppas det blir fint! Just nu är jag mest otålig på att provsmaka tårtan Skrattande 
    Vad snyggt med fjärilarna! Blev lite sugen på att göra något liknande. Men var får man tag på själva fjärilarna?
  • Freakie
    SposaRoma skrev 2011-04-22 23:33:41 följande:

Min tårta blir alltså helt vit, men med lite dekorationer. fast med bara en tredjedel så mycket fjärilar, men de ska starta på duken under och komma upp på tårtorna och sedan huvudtårtan (vi gifter oss i en botanisk trädgård).

Vi har också valt citron- och hallonmousse. Underbart god kombination
  • SposaRoma
    Fröken Söt skrev 2011-04-23 10:29:55 följande:
    Vad snyggt med fjärilarna! Blev lite sugen på att göra något liknande. Men var får man tag på själva fjärilarna?
    Jag beställde mina från butterflybazaar på etsy.com !! Hon är helt vansinnigt duktig och de är ursnyggaGlad
    Freakie skrev 2011-04-23 12:19:02 följande:
    Vi har också valt citron- och hallonmousse. Underbart god kombination
    Ja det är det verkligen. Jag vill jag vill jag vill provsmaka nuuu Skrattande
  • Junibrud
    zvartaliljan skrev 2011-04-21 07:23:24 följande:
    Fin! Nyfiken på den de inte kunde göra?
    Tack! 

Det var denna tårta de inte kunde göra och det tycker jag är konstigt! Är man professionell och dessutom vunnit massa priser så tycker jag att de kunnat göra en sådan. 

• zvartaliljan
    Junibrud skrev 2011-04-23 18:13:17 följande:
    Tack! 

Det var denna tårta de inte kunde göra och det tycker jag är konstigt! Är man professionell och dessutom vunnit massa priser så tycker jag att de kunnat göra en sådan. 

Ehhh...WHAAAT??? Den där är ju jätteenkel...några embossers (präglingsstämplar) och sen fyller man bara i mönstret med kristyr...den där skulle jag kunna dekorera på under en timme o jag är amatör...
  • Kattpoet

Udda min vän i USA säger att det tar mer än två timmar att decorera tårtan. Först ska  mönstret ritas upp på Buttercreamfrostiningen, sedan ska alla prickar och  snirklar fyllas i med  kristyr eller frosting och det tar tid.
    Och sedan kan vara så att den är svår att för vara för att  man kan ju inte förvara den i delar eftersom den har ett band med pärlor.

• Oniq
    Junibrud skrev 2011-04-23 18:13:17 följande:
    Tack! 

...ser inte riktigt hur den här skulle vara svårare än alternativet som de ska göra?
    Det är ju mönsterstämplat och kristyrmönster och pärlband på båda två? ..Eller är det blommorna dom backar över?
Svar på tråden Bildtråd för tårtor