Bildtråd för tårtor
Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.
Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.
Jättefina tårtor, 23 sidor senare dreglar jag här i soffan....
Våran catering gör våran tårta, vi har en tårta ovanpå och sedan mono-portioner, alltså alla får sin egen minitårta. Täckt med vit marsipan, inuti citron och hallonmousse. Jag ville hålla det lätt eftersom
1) vi är i Italien och i juni är det varmt
2) vi har en efterättsbuffé med pannacotta, tiramisu, chokladmousse, cannoli, glass gjord på plats, frityrmunkar.......... (ja, jag vet, Mitt Stora Feta Italienska Bröllop här..)
Min tårta blir alltså helt vit, men med lite dekorationer.
plus
plus
Udda min vän i USA säger att det tar mer än två timmar att decorera tårtan. Först ska mönstret ritas upp på Buttercreamfrostiningen, sedan ska alla prickar och snirklar fyllas i med kristyr eller frosting och det tar tid.
Och sedan kan vara så att den är svår att för vara för att man kan ju inte förvara den i delar eftersom den har ett band med pärlor.