• Mörk Ängel

Bildtråd för tårtor

Jag tänkte att vi kanske kunde lägga upp bilder på fina tårtor som vi kan tänka oss till våra bröllop. Eller lägga upp bild på tårtan som man hade på sitt bröllop, om man redan är gift.

• Svar på tråden Bildtråd för tårtor
  • Skumboll

Blir nog en sånhär, fast rosorna vill jag nog byta ut till något annat. 

• Sebastiána
    Sebastiána skrev 2010-12-16 09:35:39 följande:
    Detta är en av tårtorna vi funderar på. Lime-choklad. Det är en "vanlig" tårta från Duvanders i Kristianstad. De gör sjukr goda tårtor! Vi sätter såklart dit ett brudpar på den översta tårtan

Vår blir inte så klassiskt fin, men vi har bestämt att vi ska prioritera en god tårta och den här är den godaste vi ätit . Den kostar 25:- per bit. Vi kan få en som smakar samma men som är bröllopsdekorerad, men då kostar samma tårta c.a 50:- per bit.
  • Skumboll
    hoodilady skrev 2010-12-16 12:33:52 följande:
    Det här är min dröm :)

Mums! Den såg inte dum ut!
  • hoodilady

ne inte direkt!! Yamm! Kan bli lite för maffig bara ;)
    Men vi ska ha något liknande detta (fast utan pandorna!):

• Alorna

Jag ska göra någon utav dessa tårtor:

Denna fast med ätbara rosor.

Eller denna fast utan svart rosett på toppen och istället en kaketopper i form av två silverhjärtan (kakburken)

Eller denna
  • Äppelkärna
    Skumboll skrev 2010-12-16 10:26:33 följande:
    Blir nog en sånhär, fast rosorna vill jag nog byta ut till något annat. 

Gud så söt! Jag vill ha en sådan här jag med :)
  • mala5

En av våra inspirationsbilder men med inslag av silver och grönt...
  • turbovampyria

Många av tårtorna ni lagt upp är himla fina. Själv kan jagtänka mig något sånt här.

Detta är en favorit.

Gillar den här (bilden under text) men tror den kommer att vara svår att göra. Min kompis ska göra den(han är konditor) fast tror den blir för avancerad. Men man kan ju drömma. 

Den här är också väldigt fin men skulle nog vilja ha cerisa blommor istället.

Svar på tråden Bildtråd för tårtor