• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • Future Mrs S

Hej! Jag kommer helt klart att sminka mig själv! Jag gillar smink och jag tror inte att det blir väldigt mkt bättre om någon annan gör det.. kommer även fixa mitt eget hår tror jag, tänker nog bara köra långa extensions locka och utsläppt och någon fin nål el så.. :)

Jag skulle säga att primer är viktigt viktigt så att allt sitter! jag kör på primer på ögonlocken och sedan fixeringsspray på hela ansiktet och det sitter som berget! :)

Tror att jag kommer köra på en ganska klassisk make-up, rosiga kinder och sotade svarta ögon, läppstift kommer jag nog köra på rött (flamenco fr clinique) som jag brukar använda, vi gifter oss i november och hoppas på snö då blir det nog snyggt, :)

Lösögonfransar ska jag ha oxå, känns mer dramatiskt.. kör på medellånga. 

När gifter ni er? :)

• förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2010-12-07 12:57:44 följande:
    Hej! Jag kommer helt klart att sminka mig själv! Jag gillar smink och jag tror inte att det blir väldigt mkt bättre om någon annan gör det.. kommer även fixa mitt eget hår tror jag, tänker nog bara köra långa extensions locka och utsläppt och någon fin nål el så.. :)   Jag skulle säga att primer är viktigt viktigt så att allt sitter! jag kör på primer på ögonlocken och sedan fixeringsspray på hela ansiktet och det sitter som berget! :) Tror att jag kommer köra på en ganska klassisk make-up, rosiga kinder och sotade svarta ögon, läppstift kommer jag nog köra på rött (flamenco fr clinique) som jag brukar använda, vi gifter oss i november och hoppas på snö då blir det nog snyggt, :)   Lösögonfransar ska jag ha oxå, känns mer dramatiskt.. kör på medellånga.  När gifter ni er? :)
    Den 1/10 :) Ni då? Är cliniques läppstift hållbara? :)
  • Future Mrs S

111111.. ;)

ja absolut! Jag gillar mitt för det är ganska matt och perfekt till min hudton. :)

vad tänker du för smink och hår? :)

• ClaraH

Jag använder Smashbox primer, klarar mig inte utan längre. Till puder har jag ett från Clinique som är svagt grönfärgat - det gör att röda partier dämpas.

Jag har annars många produkter från MAC, t.ex. är deras ögonprimer suverän. Marscara håller jag på att prova ut och provar just nu Doirs.

Just nu har jag ett läppstift från House of Coulor - sitter som berget, men är därför något torrt. Får se hur jag gör med det. Looken kommer att vara naturlig, men guld/beige färger.

Jag har bloggat lite om mina sminkval. www.carinpeter.blogspot.com

• Future Mrs S
    ClaraH skrev 2010-12-07 17:32:11 följande:
    Jag använder Smashbox primer, klarar mig inte utan längre. Till puder har jag ett från Clinique som är svagt grönfärgat - det gör att röda partier dämpas. Jag har annars många produkter från MAC, t.ex. är deras ögonprimer suverän. Marscara håller jag på att prova ut och provar just nu Doirs.Just nu har jag ett läppstift från House of Coulor - sitter som berget, men är därför något torrt. Får se hur jag gör med det. Looken kommer att vara naturlig, men guld/beige färger.Jag har bloggat lite om mina sminkval. www.carinpeter.blogspot.com
    Kollade bloggen, kan du slänga upp ågra bilder på när du "övar" :)

Funderar mkt kring detta med ögon makeupen, å ena sidan vill jag som sagt ha sotade svarta så det blir ganska dramatikst, men å andra sidan så tänker jag att bruden kanske ska vara lite mer...blygsam? ;)

• förlovadflicka

Future Mrs S skrev 2010-12-07 16:28:36 följande:
    111111.. ;) ja absolut! Jag gillar mitt för det är ganska matt och perfekt till min hudton. :) vad tänker du för smink och hår? :)

Ja, vad tänker jag... Håret är ganska kort så ingen uppsättning, ska ha en spetsrosett-klämma som är jättesöt :) Sminket kommer jag fokusera på att ha en bra mascara, ögonprimer o skugga och bra läppstift/gloss. Min hud är väldigt fin om jag får säga det själv så behöver inte så mycket till den. Brukar köra med dagcremé från body shop o ansiktsvatten från yves rocher och sedan den där matte mousse-foundationen från maybelline över näsan och hakan och lite concealer på näsvingarna och under ögonen, och så puder så klart, har ett som faktiskt är jättebra från nivea (:O) Funkar bra för mig som inte har problemhud iaf... Och självklart lite highlighter/primer på vissa punkter :)
    Tips på bra vattenfast mascara? :) (gärna både längd och volym)

• Elvismor

Jag har mest Make-up Stores produkter samt puder från ID. Ska på en make-up rådgivning innan, där det i avgiften ingår smink för 500 kr, så efter tips tänkte jag köpa nåt bra till läpparna och kanske någon primer eller så. Har det mesta annars. Ska gifta mig i maj så jag vill vara ganska ljust sminkad. Jag har också ganska bra hy, så jag vill inte se för spacklad ut. Tänkte ha lösögonfransar och något ljusare läppstift som ser naturligt ut. Håret ska vara en lockig, halvslarvig uppsättning (tror jag). Jag hinner säkert ändra mig hundra gånger innan det är dags....

• Jag han

Hej! Jag ska sminka mig själv. Ska boka makeup rådgivning som "elvismor" skrev. Vill ha jordnära och varma färger. Brunt, beige, champagne, och lite i rosa. Läppstift tycker jag är supersvårt! Känner mig så spacklig i det. Har mörka läppar och jag har alltid försökt ljusa upp dom med alla olika bra och mindra bra produkter :/ Om jag ska ha, så blir det nog en svag färg i någon rosa färg. Tänker mig något i stil med detta: www.makeupstore.se/sesv/products/lips/lipstick/fairy Har inte testat än, kanske ser heltokigt ut :)

• Future Mrs S

Hittade en tutorial på youtube som har ganska precis vad jag vill ha, har nog redan ändrat mig angående lääpstift och tänker köra på ljusrosa med ganska mkt skimmer i, får för mig att rött för mig att se äldre ut och det vill jag inte.. ;) 

Här är den iallafall om någon vill se, det är förresten mitt bästa tips kolla på youtube skriv makeup tutorial el Wedding makeup light makeup osv beroende på vad ni gillar man får sjukt bra tips! :)

Länken till den jag gillar är i två delar

1:
    ">

2: 
    ">

• LillieMae

Jag vill gärna tipsa om ngt för läpparna och kinderna.

Det heter cheek and lip stain (tror jag) och finns på Body shop. Kommer i en liten "flaska" som deras läppglans typ. Detta applicerar man på läpparna och låter torka, sen kan man ha genomskinligt läppglans/lypsyl uppepå. Det färgar inte av sig utan är som ett pigment o går in i huden.

Detta går att använda på kinderna också men man får va försiktig så det inte blir en kant.

Om man använder fingrarna när man gör det så kommer det ju att fastna där men det går bort med tvål o vatten. 

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!