• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Halloooooouuuu!!!
    Hemma igen. Moder Svea bjuder på kyligt väder måste jag säga...
    Kan någon ge mig en uppdatering om vad som hänt här???
    Jag återkommer imorgon med en kort sammanfattning av vår semestertripp.
    Men nu ska jag dåna av i sängen efter en synnerligen lång resa.
    Kraaaaam!

• Ninnnis

Heloise, du är bara för UNDERBAR!

Klart tuttarna ska ha lite uppmärksamhet!

"Kodak-moments" känner jag igen. Det är sådant man lever på när det känns jobbigt. jag kan nästan se framgör mig hur ditt moment såg ut Hjärta 

Så fruktansvärt att läsa om din släkting. Jag förstår inte heller hur man orkar gå vidare efter något sådant, men det gör man väl på något jäkla sätt. 

• Ninnnis

Välkommen hem, Flamman! Hur har ni haft det? Ni verkar ha haft det bra efter vad jag har sett på FB. Hur har det gått med maken? 

• Ninnnis

Jag hade ju problem att bli av med mina biljetter till Take That & Robbie, eftersom det kändes för krångligt att gå. Till slut fick jag sålt dem till via blocket till vrakpris igår eftermiddag, till ett par som bor i närheten.

Efter ett par timmar fick jag ett mail om att konserten var inställd pga att Robbie har blivit magsjuk! Köparen har precis varit här och fått tillbaks sina 500 kr, och jag kommer att få tillbaks mina 1300 kr från arrangören. Ibland har man tur  

• Ninnnis

Vi skulle egentligen ha åkt till skogen idag, men det ösregnar. Normalt sett brukar vi inte banga lite regn utan dra på oss regnställen och ge oss ut ändå, men det känns lite krångligare nu när mini är så liten. Visserligen har vagnen regnskydd, men vi myser nog hemma istället och hoppas på regnfria söndagar framöver.

Imorgon börjar maken jobba. Var tusan tog de här två veckorna vägen?! Han kommer dock att ta lite strösemester framöver, och framför allt så pendlar han inte till Stockholm längre utan jobbar 15 minuter härifrån. DET är jag så oändligt tacksam för. ♥

• Ninnnis

Flamman, jag kan inte svara på ditt gästboksinlägg så jag säger TACK här istället

• Daa

Blommis: Ooooajajaj... tänkte jag angående bröstvårtorna. *kutar med ryggen och slår armarna skyddande om behagen*

Heloise: så härligt med minnesbanks-ögonblicket. De är dyrbara, de där ögonblicken. Och så stora.
    Förstår din glädje över den fina bh:n. Jag ser fram emot (eller snarare kanske jag hoppas att det någon gång ska ske) när jag får plats i mina gamla bh:ar igen, de som ger bra stöd för ryggen och ett lite snyggare lyft än de jag ränner runt med nu.
    Så hemskt med din släkting. Kan inte heller förstå hur man kan gå vidare efter något sådant där. Men det kanske finns kraft att klara av hemska saker inneboende i en människa.

Ingis: skönt med semester! Hoppas att du får vila upp ordentligt. Eller får mycket gjort om det är det du vill. Fast helst hoppas jag att du får båda delarna.

Ninnis: ja, det verkade ju ordna sig bra med biljetterna.

Flamman: välkommen hem!

Härliga planer för kräftskiva i sagoslottet *gräms än en gång över detta långa långa land som gör att det kan vara sådana hiskeliga avstånd till kära vänner*

• Fru E

Blommis-ska med kolla av med maken och våra FET planer sept/okt

Angående bröllop och Buster så är bröllopet utanför Kalmar så vi har ingen möjlighet att åka hem och lägga honom för natten, hade nog ändå inte vågat lämna honom helt ensam en hel natt än. Men det lutar åt att vi tar med honom som tänkt, har provat ha med honom i vängänget på kvällarna och det går bra. Vi har med hans bur, handduk, ben etc och han går in och lägger sig och sover igenom oljudet.
    Ska även kolla av med bröllopsparet om att ha honom i lokalen men det tror jag inte är några problem, det är fri bordsplacering så vi kan sätta oss i en hörna eller så

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård