• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ninnis: jaaaaaa! Det var underbart! Nu vilar jag igen! Maken ska jobba helg och from måndag går e bara 15h /vecka på dagis, så jag kommer vara "ensam" med två i fyra dagar, så jag samlar kraft och levnadsmod! det kommer att gå jättebra, men det är så många gränser som ska testas och sättas nu, så man blir lätt lite matt....

• passionsblomman

Oh, ja men DET har jag haft! Alla åkte hem i förrgår.

*sjunger* för Didis var här, Aleta var här ÅH vad roligt att deras makar var här! Och ungarna var med och gojjan likaså, tänka vad roligt att de alla var här!

Hahaaaaaa! Jag har skrattat så himla mycket och hunnit gråta lite med. Jag är så tacksam för mina vänner och att man genom livet kan få förmånen att hitta nya, tillexempel när man råkar fastna på ett bröllopsforum!

Och när flera sagt "vi skulle ta och hälsa på i sommar" så känns det ju som att det var briljant av mig att kläcka idén att de kanske kunde komma samtidigt. Vårt hus är verkligen ett hus att träffas i. Och när det blir fullt av folk så här, då känner jag att det var rätt att köpa det, fast vi "bara är tre" annars.

Jag har en massa roliga middagar inplanerade i min framtid. Vill ni komma då?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Så härligt det låter blomman! Vill kasta mig på tåget åt ditt håll medebumsen!

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2011-07-15 13:28:22 följande:
    Så härligt det låter blomman! Vill kasta mig på tåget åt ditt håll medebumsen!
    Välkommen! Här kommer inga andra gäster förrän ännu nästa helg, så tornrummen är tomma, och det den tredje dubbelsängen med.
    Lekrum fullt av grejor finns, barnstol med och vin blev det visst kvar också.
  • Ninnnis

Blommis, vad härligt det låter! Jag vill GÄRNA komma så snart Mini är redo för lite längre strapatser! Så underbart att ert fina hus kan utnyttjas till härligt umgänge med fina vänner  

• Ninnnis

Hvidis, då förtjänade du en sovmorgon idag Du kommer att klara det galant. Du utstrålar också ett lugn och en harmoni som jag är säker på att både E och J känner av. Men det är klart att det ska testas lite gränser

Ja, vi kanske skulle ta en fika hos mig snart?

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-07-15 13:50:56 följande:
    Blommis, vad härligt det låter! Jag vill GÄRNA komma så snart Mini är redo för lite längre strapatser! Så underbart att ert fina hus kan utnyttjas till härligt umgänge med fina vänner  
    Kräftskiva? September/oktober typ?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård