• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    lanovia 08 skrev 2011-07-15 22:20:37 följande:
    Om inte jag är fel ute i datum så är vi hundvakter åt föräldrarnas hund då, kan alltså inte komma på kräftskiva.
    Jamen vad fasen, det var bara ett förslag, inget ska minsann spikas innan vi får ihop at som de säger här i Småland. Kan du helgen därpå då? Eller något annat datum?  Vi måste ju spåna loss lite här nu!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Ninnis vi åker hem imorgon igen.

• lanovia 08

Blommis måste kolla upp datumen när jag kommer hem.

• passionsblomman
    lanovia 08 skrev 2011-07-15 22:28:44 följande:
    Blommis måste kolla upp datumen när jag kommer hem.
    Gör det! Vi spånar vidare framöver så fr vi se vad det blir. Alla kan säkert inte något datum alls, men det vore kul om det blev något, lite så här rätt spontant, eftersom man väl egentligen behöver planera mer regelrätta trådträffar med lite längre varsel. Den här får nog betraktas som lite spontanuppkommen och så får vi se till att planera i goooood tid nästa gång!
  • lanovia 08

Idag har vi gått o gått i 7h bortsett från lunch o fika. Shoppat har bi gjort också. Unnade oss lite kläder så nu har jag äntligen en gravidjeanskjol. Så skön och snygg. E har haft kul också, tröttnade på suökyn ett tsg men vi vågar inte riktigt lpta henne gå där det vsr som mest trafik. Men i afgärer och lugnate gator/parket har hon upptäckt världen. Min söta tjej, vad jag älskar henne. Gör ont i hjärtat att se henne o känna all kärlek.

• lanovia 08

Nu är jag bara orolig över ryggen. I början av graviditet gick bi mkt i Oslo o då fick jag ryggskott. Efter dagens strappats känner jag av ryggen men hoppss verkligen att det inte blir värre. Iså fall blir det inte kul att åka tåg...

• lanovia 08

Nu är det dags för oss att sova. E somnade utslagen i sulkyn hemma hos min morbror o vi andra är också rätt trötta.

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-07-15 14:59:10 följande:
    Okej, fram med era kalendrar och kolla datum! Kanske slutet av september? Typ v38 som har helgen 23 24 25 som datum?
    23/9 ska vi på konsert, annars kan jag nog resten av helgerna i september
    Åh vad KUL det hade varit! 
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-07-15 22:26:16 följande:
    Fru E kag hade nog vslt altenativet lämna till din pappa. Särskilt som ni inte vet hur det är med allergier. Mina föräldrar hadr inte haft sin hund länge när vi tog hand om honom på dagtid 2 dar medans de jobbade. Men iså fall kanske pappan kan vars hos er så slipper Buster byta miljö.
    Det lät som en bra lösning, tycker jag. Går det att ordna att pappa kommer till er?
  • passionsblomman

Då ber jag er kolla den sista helgen i september istället. De första två är lite halvbokade för mig.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård