• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-07-19 12:07:17 följande:
    Vad är det för en dag?
    Är det en vanlig dag?
    NEJ det är ingen vanlig dag
    för det är Ninnis födelsedag
    HURRA HURRA HURRA!!!

HURRA HURRA HURRAAA!!!

{#emotions_dlg.flower}HjärtaGRATTIS fina Ninnis!Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    TACK, sötaste Blommis! Glad 
  • Norrskensflamman

Grattis finaste, goaste Ninnis på födelsedagen!HjärtaHjärtaHjärta{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Höjer ett Skål och skålar för dig

Mugglan: Kul o se dig. Nja, hans nya brud bor i ett annat land. Hans hemland. Och dit ska han ju flytta  på sikt. Men än sålänge blir han kvar ett par månader, kanske fram till jul, i Svea rike. Och lägenhetsjakten går dåligt. Finns ju f-n inga ettor o tvåor ens i vår lilla håla!!

Nu har jag hittat en lösning på pengaproblemet. En sponsor ger mig ett räntefritt lån så jag kan lösa ut honom. Bodelningspappret har jag i min hand nu, klart att undertecknas. Måste få honom att skriva på omg. Sen går jag till banken och hör om huslånet och övertagandet av det. I våras fick jag preliminärt OK på att själv stå på lånet, men då skulle vi fortfarande bo i hop och inte skiljas... Nu blir jag ensam med två barn. Så håll tummarna att 1) Karlsloken skriver på idag, 2) att banken ger mig OK. 3) Att det som genom ett trollslag dyker upp en lägenhet åt maken klar för inflyttning 1/9.

• Leksi

Flamman Gråter och

Men är så glad att du har en snäll person i din närhet som hjälper till med räntefritt lån så ni kan bo kvar i huset. Vilken ängel! Håller tummarna för att karlsloken skriver på och att banken säger ja. Kan han inte bara bo i andra hand i någons källare?! Demon

Jag har inte behörighet att se ditt galleri tyvärr.

• Leksi

Hej Muggles!

Så kul att höra hur ni har det! Och ja - vi vill hemskt gärna se bilder!

• Leksi

Min semester är också slut så jag sitter på jobbet nu och har egentligen inte alls tid att skriva här. (Det finns nog gränser för hur långt man kan dra ut lunchen även om jag kom iväg sent och åt...)

På återseende! Kram!

• Soldemor

GRATTIS NINNIS!  

*Kastar konfetti och blåser i krulltrumpet samt sätter in en stor, maffig gräddtårta med jordgubbar*

• Norrskensflamman
    Leksi skrev 2011-07-19 13:23:17 följande:

Kan han inte bara bo i andra hand i någons källare?! Demon

Jo, så känner jag också Demon 
    Men det ska ju funka med flickorna också, de ska ju bo varannan vecka hos honom (hans förslag, han vill inte betala underhåll).
    Suck.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård