• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Grattis Ninnis! Glömmer aldrig din födelsedag då den infaller med min bröllopsdag! Tre år idag! *hjärtar*

• Hvidbrud

Flamman: kan inte heller komma in... Ja, du, det där med bra sex höll mig kvar i mitt ruttna förhållande allt för länge, men när jag fick prova att älska med en man betydde det bra sexet noll och nada. Att röra och röras med respekt är nyckeln till himmelriket!

• passionsblomman

EA, när du och Ninnis båda masar er hit, med era djur, då du-då blir det hundvana!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Grattis på bröllopsdagen Hvidis! Skål
    Har eller ska ni fira något?

Hej Fru E! Kul att höra om Buster! Vilket litet bustroll han verkar vara! Tur att de är så söta inte sant?

Flamman, jag kan fortfarande inte komma åt ditt konto?

• Leksi
    Norrskensflamman skrev 2011-07-19 13:41:33 följande:

Leksi, samma här... borde inte sitta på jobbet och fulsurfa.
    Hur mår DU föressten??
    Går du och pratar med någon?

Gulledej som frågar.
    Jo det är väl ganska bra, tror jag. Det rullar på. Vissa dagar är jobbiga, men ibland är livet riktigt bra också. Överlag är ju allting lite trevligare just nu med sommarljuset och lite semester. Maken & jag har lyckats ta ett par steg i rätt riktning också så det känns bra.
    Jag går inte och pratar med någon just nu, det rann ut i sanden när jag började jobba heltid. När skulle jag hinna med det liksom? Men nu vet jag var hon finns om jag skulle behöva.
  • Leksi

A har blivit så stor! Han har börjat bläddra i pekböcker själv, peka på varje sida och uppfordrande fråga "Ä dä?" Så himla gulligt! *hjärtat smälter*

Och så har han fått mycket ljusare hår och alldeles lockigt är det där bak.

• Norrskensflamman

*hjärtar lille A* sötungen!!!
    Leksi, lova att du tar dig tid och går och pratar med kuratorn när du behöver, framför allt lova att du kommer känna efter så att du verkligen reflekterar över hur du mår. Visst gör sommaren och ljuset att allt känns lättare?! Härligt
    Själv är jag liiiite orolig inför hösten hur jag ska palla med allt, då är det dessutom mörkt o trist.

• muggles

Stort grattis Ninnis på födelsedagen!

• muggles

Men gud vad bra att du kan lösa ut honom ur huset! Aha visste inte att hans slem bor i annat land.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård