• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Leksi: maken jobbbar kväll idag, men vi åt lunch på ett litet hak här i närheten innan han åkte. Och pussar och kramar och han fick ett armbandsur med läderarmband, eftersom det är läder-bröllop...(3årig)

Mugglan:lille J växer så det knakar, ska in på vägning i morgon så vi får se. Tror att huvudmåttet har ökat mycket, det ser ut så i allafall. Kläder kör vi i st 68 redan, så det verkar bli en stor kille om han fotfästet så här! Han börjar vara vaken och pigg och vill vara med mer och mer, men han är snäll och har tålamod och kan ligga i gymmet ganska länge innan han klagar högljuddt... (dåligt samvete i mammahjärtat... Lilla e skulle aldrig få ligga och gråta så...)
    Vill någon få en liten bild så hojta till så kommer den på mms eller email....

• Villemoa

Men vad konstigt, hela meddelandet kom inte med! Jag vill gärna ha en bild på lille J!

• passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-07-19 23:03:16 följande:
    Att man inte ens kan göra ett hjärta!
    Hihihi! Gullevillemoa! ♥ Om man väljer Ohm-tecknet, bredvid smileyn, så behöver man inte kunna, bara klicka! ♥
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Villemoa

Blommis; inte om man skriver via telefonen. Kan inte ens klicka så jag kommer åt alla smileys och sånt

• passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-07-19 23:15:40 följande:
    Blommis; inte om man skriver via telefonen. Kan inte ens klicka så jag kommer åt alla smileys och sånt
    Värdo!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Ett stort varmt grattis Ninnis!
    Och ett stort varmt grattis till dig hvidis och herr hvidis( batman inte sant?).

Flamman hjärtat, välkommen hem! Vad bra med räntefritt lån och att ni haft en bra semester. Fina juvelerna

Mugglan: härligt att höra ifrån dig, jag vill gärna se kort på tjejerna

Fru E: bebisbissingar kliar Vad är det för färg på Buster?

Villemoa: allt bra?

Leksi: *hjärta*A och kramar hans mamma!

Blommis: Vi vill så gärna äta kräftor hos dig, ska ta ett snack med miss mini

Daa: vilken mardrömsdag det måste ha varit. Det var längesen vi fick se någon bild på parvlarna

Idag var vi till endo-sjuksystern, hon tyckte att allt såg jättebra ut och att Elise var väldigt aktiv och "med". Hon menade att man kunde se på hennes rörelsemönster att hon vill "framåt, uppåt" men att hennes muskler inte är mogna än. Nu är ju jag faktiskt mest oroad över att hon ska bli efterbliven, så så länge hon utvecklas i fas med sin ålder "mentalt" så får resten komma när det kommer.  Ssk'n menade att man kan se att hon har drivet, viljan att sätta sig upp, krypa etc men att muskerna sviker. Hade hon varit måttligt/gravt utvecklingsstörd så hade hon antagligen inte haft vilja. Då hade hon inte varit där mentalt. Hon sa också att i inte behöver oroa oss för vikten, hon ligger mitt på kurvan för sin korr ålder, och är fin i kroppen. Sen skulle v inte oroa oss över att hon itne vill äta puré och gröt, det kunde vara så med en del ungar sa hon.
    Äsch vi får se, huvudsaken är att mullulla mår bra, är lycklig och utvecklas.

Igår var en stor stor dag, då satt hon helt själv utan stöd i mitt knä, eller utan stöd, hon höll i mina händer, men ändå, hon kunde inte ens nästan hålla huvudet själv för 2 månader sen Tillväxthormon is da shit!

Imorgon kommer en barndomskompis hit med sin man och sina två barn. Hon visste itne att Elise hade ett syndrom så jag skrev ett mess på FB och förklarade, jag har fortfarande svårt att berätta för folk utan att gråta. Det är så jobbigt att berätta, för då går hon automatiskt från"frisk" till "sjuk", oåterkalleligt. Då är hon nte längre bara prematur utan också ett barn med syndrom och varje gång vi måste berätta det för nån som inte vet är som att slungas 7 månader tillbaka i tiden. Fast jag vänjer väl mig.

Nu ska jag betala en baddräkt jag köpt( ja en till men hon växer ju så fort nu) till babysimmet med downisarna

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård