• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

PB: jag menade eg inte problem utan frågeställningar som det med FB ex.

Flamman: usch fy fasen Har tänkt på dig och undrat hur det gått (har inte haft tid att läsa här även om jag nu läste några sidor bakåt för att hitta Daas inlägg; letar även efter Ninnnis förlossningsberättelse ). Hoppas verkligen ni kan få bo kvar i huset!!! Så viktigt för tjejerna när allt annat gungar... Vilken skit han är som smyger undan och messar sin andra brud och inte ens letar lägenhet själv. Jag förstår verkligen inte beteendet. Vill han komma därifrån el inte? Kan han inte flytta in hos henne då? (Ursäkta, det gör säkert ont i dig att tänka tanken men för att bli av med honom...)

• muggles

Hvidis: hur går det för dig? Vi ligger ju rätt så lika med våra bebbar

• muggles

Nu har jag läst tillbaka till sid 797 och inte hittat någon förlossningsberättelse från Ninnnis - har jag missat den? Jag ser bara att den omnämns (att du ska skriva den). Är himla nyfiken!

• muggles

Jag reviderar förresten mitt inlägg ovan - det går visst att ha båda i famnen samtidigt men bara om de är nöjda. Jag satt och hade sångstund för båda i går - hur mysigt som helst

Det är bara en sak som känns lite sorglig och det är att jag inte kunnat amma dem mera. Jag visste ju att det förmodligen skulle bli svårt men när jag läser om alla andra som har massor av mjölk och kan amma utan problem, så skär det lite i hjärtat. Många gånger har jag förbannat mina bröst som inte funkar som de ska (och tro mig - jag har försökt allt!). Andra gånger försöker jag se det som varit positivt: jag har ändå kunnat amma litegrann. Moa delammade jag i 5 månader och småtjejerna har fått bröstmjölk nu i 2 månader men nu har jag lagt ner pumpningen. Jag har fortsatt tröstamma litegrann men mjölken har ju sinat nu så nu blir det nog inget mer Det som är så surt är att jag älskar att amma - jag tycker det är lika skönt som massage. Det är rogivande och mysigt. Kunde inte någon som inte tycker om att amma fått mina bröst istället??? Jag har kompisar som hade mycket mjölk men som inte ville amma och därför la ner det. Jaja, det är ju inte värsta problemet i hela världen men ändå en liten sorg.

Nu vaknade Beda...

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-07-19 10:49:43 följande:
    Nu har jag läst tillbaka till sid 797 och inte hittat någon förlossningsberättelse från Ninnnis - har jag missat den? Jag ser bara att den omnämns (att du ska skriva den). Är himla nyfiken!
    Hej Mugglan! Vad kul att "se" dig

Tittar in lite snabbt innan det är dags för premiärutflykt till stan.

Jag har inte fått tummen ur och plitat ner förlossningsberättelsen, men jag lovar att göra det snarast! Jag har tänkt på det varje dag men inte kommit till skott.

Om du lägger in bilder i ditt bt-galleri kan du välja att endast de vänner du har i din adressok kan se dem. Så har jag gjort (bla ett par bilder på Mini) och så vitt jag vet funkar det bra.

Nu kallar liten kille, kram så länge! 
  • Ninnnis

Hur går det med din mamma, Muggles? Förlåt om det är känsligt, men jag har tänkt mycket på dig och henne.

• Ninnnis

Flamman, jag är så ledsen för att det inte verkar lösa sig med maken.

Med det glädjer mig att du hittar styrkan att göra det som är bäst för dig och flickorna. STOR KRAM!  

• Soldemor

Hinkvis med styrkekramar till Flamman! Hoppas du kan få lugn och ro så snart som möjligt för att påbörja din och flickornas läkeprocess. Att karlsloken inte skäms att messa t slamkryparen när du är i närheten! Morr!
    Ingis! Var är plyschomobilen? Vi behöver göra en utryckning!!

Dagens ego: Var på Kiviks marknad igår, några år sedan sist. Jättekul och massor av folk!

Nähä, är det tänkt att jag skall jobba lite nu kanske?

• passionsblomman

Vad är det för en dag?
    Är det en vanlig dag?
    NEJ det är ingen vanlig dag
    för det är Ninnis födelsedag
    HURRA HURRA HURRA!!!

HURRA HURRA HURRAAA!!!

{#emotions_dlg.flower}HjärtaGRATTIS fina Ninnis!Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Hej Mugglan!

Och tack ska du ha-och jag förstod.

Åh, varför sitter jag här när jag ska gå ut? Skulle bara kolla lite....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård