• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Onekligen lät han lite paff när jag ringde honom nyss och sa att jag har fixat stålar och Bodelningsavtal. En syrlig kommentar om att det var förstås mina päron som ryckt ut och hjälpt till igen fick jag mig i örat... Vad spelar det för roll vem som hjälper mig?? Det har han inte med att göra. De har hjälpt OSS en hel massa, även honom, under alla år, då har han inte klagat minsann.
    Hade god lust att säga att det är min nye, stenrike älskare som ställer upp... men hejdade mig i sista stund.
    Istället sa jag bara att det är folk runt omkring oss som ställer upp för de vill inte se flickorna lida mer.

• passionsblomman

Hejja Flamman! Jodå, jag såg juvelerna. och så råkade jag se han den där bajshögen också-ursäkta, men han ligger på fetminus just nu-och då blev jag så arg för din skull.
    men flickorna är hur fina som helst. Hjärta

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-07-19 16:10:42 följande:
    Hejja Flamman! Jodå, jag såg juvelerna. och så råkade jag se han den där bajshögen också-ursäkta, men han ligger på fetminus just nu-och då blev jag så arg för din skull.
    men flickorna är hur fina som helst. Hjärta
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hihi, nog har jag benämnt honom med diverse fula namn den här våren, men bajshög.... den var ny
  • Norrskensflamman

Egentligen när jag sitter här och tänker efter så känns det som att det jag kommer sakna är nån som skottar snö, nån som bär pellets, nån som klipper gräset och fixar lite med bilen (men det har han ändå mest gjort under högljudda protester, jag har nästan föredragit att lämna in på verkstad för att slippa höra honom). Det som jag kommer sakna ALLRA mest är 1) Pappan som tar över och styr upp flickorna när de beter sig illa mot mig och jag inte orkar längre 2) SEXET. Det är trots allt för j-a bra. Fortfarande. Fan, fan, fan. Om det helst kunde vara skit det också.

Okej, vad kan jag göra åt saken???
    Snöskottning... om det bara kommer lite åt gången fixar jag det nog själv. Men när det vräker ner en halvmeter-meter åt gången kommer jag behöva hjälp. Ja, jag kan anlita traktor. Problemet är att traktorn kommer inte åt att skotta på sidan av huset och ner på baksidan. Vi måste hålla uppe en gång där så vi kan bära in pellets. Vi har en snöslunga iofs, men den är så tung att köra så JAG orkar då inte. Men jag tror brorsan och hans son skulle kunna hjälpa till där

Bära pellets... Jodå, jag kan bära säckarna, men när de är högst upp på pallen och ska högst upp i vårt lager så når jag inte... annars så är det ett bra gympass att bära pellets, det har jag redan testat Kanske jag får be nån lång, snygg granne eller kollega komma och hjälpa mig mot en middag eller så...? Eller så brorsan igen eller sonen.

Klippa gräset... Ja det är väl också jämförbart med ett träningspass. Hatar oljudet, men jag får väl låna tjejernas MP3-spelare och digga musik järnet

Bilen: Ja tvätta den går ju i biltvättautomaten, dammsuga den kan jag göra själv (tvätta också, men det tar ju sån j-a tid. Men om det är soligt och varmt så är det okej).  Annat fix.... ja brorsans son har ju gått fordons, så han kan väl göra en del småfix. Annars så är killarna på Mekonomen jättetrevliga och hjälpsamma. Men det kostar ju en slant.

Vad kvarstår då... Hmmmm. Sexet går ju att lösa, det gäller bara att hitta en duglig ersättare.
    Men PAPPAN går knappast att ersätta, och det har jag inte för avsikt att göra heller.

Fler tips emottages tacksamt

• Fru E

Säger för mig själv högt *tålamod* *tålamod* *tålamod* *tålamod* *andas djupt*

Den gulliga Buster har ersatts av stundom ätande på allt i trädgården och nafsa i våra fingrar när han får idiotryck hmmmmmmm när vi väl lugnar honom nafsar han inte men han frestar verkligen på när han ska smaka på allt. Kan förstå er småbarnsföräldrar som har barn som stoppar allt i munnen men lite gräs och sten har nog ingen valp haft större ont av.
    Peppar peppar går toaträningen bra och han snappar upp våra kommandon snabbt även om de ibland ignoreras när något spännande händer. Hälsar på andra hundar gör han även om det morras av glädje/nyfikenhet lite först, kattbesök är avverkat och även barn.
    Näst står åka bilträning i egen bur samt ensamhetsträning.

Ninnis-absolut ingen fara med mor/farföräldrar nu är det Buster som har dem som mor/farföräldrar inget konstigt med det.

Flamman-välkommen hem! Och hejja för att slänga ut slemmet där hemma!!!!

• Fru E

Ninnis förresten-säg bara till när du är redo för tråd och Buster fika vår marodör behöver lite hundvana

• Fru E

Ninnis-STORT grattis på födelsedagen {#emotions_dlg.flower} Skål

• Villemoa

Flamman; kommer inte in på ditt konto. Vad bra att det finn nån som hjälper dig räntefritt. Håller med Blommis om att han är en riktig bajshög!! Fy f-n vad arg blir!!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård