• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Prova nu, Fru E!
    Har lagt till dig i adressboken.

Du är inte alls långrandig ang Buster. Jag tycker det är underbart att höra om er nya familjemedlem. Så lyckat det blev   Vill jättegärna se foto på Buster!

• Norrskensflamman
    Fru E skrev 2011-07-20 13:19:44 följande:
    Så nu finns Buster i mitt galleri
    Naaaawww! Vilken sötis!!!   Han är ju helt underbar
    Hur gammal är han nu? Hur stor blir en sån där hund??

Jag måste ta och läsa på om Amstaff märker jag.
  • Soldemor
    Villemoa skrev 2011-07-20 12:43:10 följande:
    Absolut Flamman, jag kommer lägga upp en bild i vår grupp på FB och för dem som inte har FB och vill se så hojta till!
    Till!
  • Soldemor
    Fru E skrev 2011-07-20 13:19:44 följande:
    Så nu finns Buster i mitt galleri
    Nej, vad söt han är! Du är dessutom inte alls långrandig utan det är jättekul (tycker den här djurägaren) att höra om livet med Buster. Kommer gärna och klappar på honom!
  • Ninnnis

Största varmaste kramen till Heloise! Hjärta
    Men vad mycket positivt det verkar vara med Elises utveckling! HEJA lilla skvätten! Och hennes fina föräldrar

Fru E, Buster är helt bedårande! Jag vill gärna höra allt om honom Jag hoppas verkligen vi kan få ihop en fika/lekdate snart. Har ni semester nu? Sitter du fortfarande i bilen förresten?

Hvidis, grattis i efterskott på bröllopsdagen! Jag vill gärna ha bild på lille J

TACK för födelsedagsgratulationer! Jag hade en underbar dag på stan med maken och Mini (vovven lekte av sig på dagis). Vi lunchade, promenerade, åt glass och köpte med oss sushi hem. Som avslutning åt vi ostbricka. Så himla mysigt!

Idag jobbar maken. Jag och Mini har varit på BVC, nu väger han 4020 g och är 52 cm. Jag är för övrigt också mäkta imponerad över er som roddar tvillingar/två småttingar själva. Jag har fullt upp med Mini och vovven...

Snart kommer mina föräldrar och stannar tills imorgon. De står för middagen ikväll, så skönt. Mini har utvecklat ett sjuhelsikes humör de senaste dagarna, undrar vad han har fått det ifrån Han har längre vakenperioder nu, vilket är jättemysigt. Det är däremot lite svårare att tolka hans signaler (tidigare var gråt=hungrig), men vi lär oss väl. Igår kväll var han jätteledsen/arg, stackaren. Sen somnade han som en sten, så han var nog bara trött.

Har någon tips på hur vi kan få honom att ta nappen? Ofta känns det som att han inte är hungrig utan bara vill sutta, men han vill nästan aldrig ta nappen. Vi har försökt med olika storlekar men det hjälper inte så mycket. BVC-sköterskan menade att det nog bara är bröstet som duger nu i början, men ibland hade det varit skönt om han ville ta napp.

Förlåt för ego-inlägg, nu vaknar Mini dessutom så jag måste gå.

och kram på er!

Jag har förresten lagt in ett par bilder till i mitt galleri, hoppas sekretessinställningarna funkar... 

• Soldemor
    Villemoa skrev 2011-07-20 14:53:36 följande:
    Soldemor; om du inboxar mig ditt nummer eller mailadress så får du en bild
    Ja, hade jag bara kunnat, jag är oinbjuden till dig!
  • Fru E

Soldemor-du är så välkommen han har även fått nosa på våra vänners katter utan att skälla så nu blir det katträff varje vecka med dem.

Flamman-fungerar fortfarande inte . Buster beräknas bli mellan 46-49 cm i mankhöjd och väga 28-30 kg. Amstaff misstas ofta för kamphund men sedan 30-40 talet är de framavlade att vara helt underbara familje och barnhundar

Ninnis-vi är i princip hemma hela semestern, bara dagsutflykter och bröllopet nu på lördag då, kör upp på fredag.
    Har bytt bilen mot golvet framför tv:n nu badade Buster för första gången och han blev helt utmattad efter att ha fått köttbullar som muta . Han ville tom gå in i badrummet igen för att se om där fanns mer köttbullar!

Heloise-hejja lillskvätten vad duktig hon är på att utvecklas!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård