• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Godmorgon ladies!

Största kramen till Heloise idag... ♥  Förstår att det är jobbigt att berätta gång på gång och gå igenom hela det trauma som ni faktiskt gått igenom, och fortfarande går igenom. Men ni är så otroligt starka du o Panzer. Och man FÅR gråta, det vet du ju. Kraaaaaam!

Härligt att Elise har sånt driv Det kommer att hjälpa henne enormt genom livet. Lilla kämpen ♥

Batman=Läderlappen va? Passar ju med tanke på presenterna, Hvidis

Mugglan o Hvidis: Jag räcker upp handen och viftar!! Vill också se foton...

Igår var jag på middag med några av mina tjejkusiner. Så himla mysigt o trevligt.

Vi konstaterade att tre av oss är 40+ och singlar, så vi får nog ta och sammanstråla här under hösten i mitten av landet någonstans,  i Sthlm lämpligtvis, och hitta på nåt skoj

Idag skiner solen i Midnattsolens land

• Hvidbrud

SKickat!
    Tack för gratulationerna! *hjärta*
    fina Elise, det är en ståltjej ni har! Med all den kärlek och det stöd hon får av er helipanzer, har hon bara goda utsikter!

• Daa

Hej på er.
     Nu var det en hel massa som jag ville kommentera och givetvis se bilder förstås, men då valde datorn att bli kinkig igen...
    Och nu blev lille trötte Axel ledsen. återkommer.

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-07-19 21:52:55 följande:
    *hjärtar lille A* sötungen!!!
    Leksi, lova att du tar dig tid och går och pratar med kuratorn när du behöver, framför allt lova att du kommer känna efter så att du verkligen reflekterar över hur du mår. Visst gör sommaren och ljuset att allt känns lättare?! Härligt
    Själv är jag liiiite orolig inför hösten hur jag ska palla med allt, då är det dessutom mörkt o trist.
    Vi stöttar dig!!
  • Norrskensflamman
    Soldemor skrev 2011-07-20 09:43:34 följande:
    Vi stöttar dig!!
    Tack Hjärta
    Det kommer bli många, långa, ensamma höstkvällar framför datorn, när barnen lagt sig...
  • Soldemor
    ♥Norrskensflamman skrev 2011-07-20 09:45:22 följande:
    Tack Hjärta
    Det kommer bli många, långa, ensamma höstkvällar framför datorn, när barnen lagt sig...
    Nej nej mej - inte ensamma - vi är är för dig!
  • Daa

Nu somnade lille trötte Axel. Lilla nyvakna Fälga verkar ha ett projekt för sig som mest troligt innebär blöjbyte inom kort.
    Men jag gör ett försök.

Grattis i efterskott, Ninnis! *hurrar och hoppar*

Grattis Hvidis och Batman! *hurrar och hoppar igen*

*kommer på: viftar med handen "Jag vill också se en bild"*

Muggles, kul att höra av dig. Tråkigt att det blivit så mycket med din mamma.
    Jag har tänkt en del på er, hur det går att dela uppmärksamheten mellan Ada och Beda och dessutom Moa. Så märkligt att det inte blir utökad tid på förskola när det blir fler än ett småsyskon. Men er taktik borde väl kunna fungera bra.
    Ja, det är jättemysigt att ha båda tvillingarna i famnen (men börjar en krångla och skruva på sig blir det snabbt lite kaotiskt ).
    Trist att det inte funkat med amningen som du velat. Det är väldigt bra att Ada och Beda kunnat få bröstmjölk i två månader, för pumpning kräver energi och framför allt tid (och mysfaktorn vid pumpning är ju lite... obefintlig ).
    Jag skulle jättegärna vilja se bilder på dina prinsessor. Det var mer, men det kanske jag kommer på senare.

Nu kom maken in. Kanhända han får ta hand om efterverkningarna av Fälgas projekt.

Flamman: skönt att du hittat en lösning på pengaproblemet, men så otroligt onödigt av din make att vara så tvärsöver och motsträvig och inte vilja ta hänsyn till flickorna ens (på tal om något annat: jag kom inte heller in på ditt konto). Jag är övertygad om att du kommer att hitta lösningar på allt det där som du radade upp.

Fru E: bra kämpat med valpen. *hjärtar Buster* Honom skulle jag också vilja se en bild på.

Heloise: hurra för Elises driv! *kramar om Elises duktiga och underbara mamma, för allt det jobbiga som kommer upp igen och igen*

Maken rapporterar att Fälgas projekt haft stor utdelning.

Ska se om det går att lägga upp en parvelbild här. Har någon kommit fram till om det fungerar med adressboken  nu?

• Daa
    Norrskensflamman skrev 2011-07-20 09:45:22 följande:
    Tack Hjärta
    Och så tycker ju vi att du ska komma hit och hälsa på oss någon gång. Eller några. Eller flera. *kramar om*
  • Norrskensflamman
    Daa skrev 2011-07-20 09:56:12 följande:
    Och så tycker ju vi att du ska komma hit och hälsa på oss någon gång. Eller några. Eller flera. *kramar om*
    TACK, gulledej Hjärta Det ska jag absolut göra. Med flickorna. För de vill gärna se bebisarna som låg i din mage och nu är jättestora Men då ska jag se till att båda tjejerna är helt snor- och hostfria, vilket de inte är just nu.

*hjärtar lilla Fälga och hennes projekt* Är hon klar med sitt lilla projekt???
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård