• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Daa; blev alldeles svettig när jag läste om släktträffen, tur att de hämtat sig nu! Vill också gärna se bilder på parvlarna!

• Villemoa

Idag väntar jag paket på posten från Fru Sy Har beställt matchande byxor till flickorna och av det jag sett på bilden hon skickade så är de jättefina! Ska bli spännande att se om de ligger och väntar i lådan Vi är hos mormor & morfar och har varit det några dagar men idag är det hemfärd.
    Nu har jag spammat färdigt, pussar till alla!

• Villemoa

Ja titta, nu ser jag den glada gubben! Nyss var den inte där. Dessa telefoner alltså....och NÄR ska BT ordna detta problem med sekretessen?!? Sen skulle de göra plus-medlemsskapet gratis också men det har man ju inte sett röken av! Stor mening att det finns sekretessinställningar när de ändå inte funkar....

• Villemoa

Absolut Flamman, jag kommer lägga upp en bild i vår grupp på FB och för dem som inte har FB och vill se så hojta till!

• Fru E

Haha vi har lurat Buster att sova i bilen ja när den är tyst och stilla då vill säga men ett steg i taget. Han däckade helt efter att ha lekt med Max 9 år som var kollugn och satte Buster på plats när han blev för vild, perfekt! Nackdelen är att jag snällt får sitta i bilen med honom under tiden men har laddat med dator/post/kaffe etc så klarar mig en timme eller två

Flamman-ska testa om jag kan se dina bilder

Mugglan, Hvidis-jag vill gärna se bilder

Heloise-Buster är brun i bakgrunden med svarta tigerränder ska lägga upp två länkar till er. Visar sig att två i området har Amstaff och även en kollega till mig så vi har många att rådfråga.

• Fru E

Flamman- fungerade inte

Daa-är imponerad över att du roddar tvillingarna själv, här blir jag stressad av att ha Buster ensam och samtidigt hinna med något vettigt på dagarna

• Fru E

Blommis-vi gjorde samma misstag med Buster igår att inte hålla koll på när han kissade senast så han satte sig lite på mattan under köksbordet. Vi hade varit ute hela dagen eftersom det var fint väder och då är det inte lika lätt att hålla koll på när han kissade senast så det var vårt fel. Men annars brukar man säga att de från 4 månaders ålder har kontroll på de muskler som styr att de håller tätt. Buster klarar sig uppemot 5 timmar på natten, maken testade eftersom Buster inte ville ut och kissa utan sova när klockan ringde , men på dagen inte lika länge. Idag lyckades han med sätta sig på köksmattan igen men då var det vårt fel igen, försökte få honom att stanna i korgen medan vi åt frukost men han var orolig och ville inte komma till ro vilket vi tolkade fel.

Angående komma på besök så gör vi det gärna men ber i förväg om ursäkt för kisspölar och vassa bissingar

Hmmmmm säg till om jag blir för långrandig om Buster

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård