• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-07-15 13:54:23 följande:
    Kräftskiva? September/oktober typ?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    JA!
  • Fru E

fru e säger jaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ninnis-fika :-d säg bara till

• passionsblomman

Okej, fram med era kalendrar och kolla datum! Kanske slutet av september? Typ v38 som har helgen 23 24 25 som datum?

• Fru E

*muttrar högt* skrev nyss långt inlägg som jag kopierade för säkerhetsskull, skulle klistra in men då var det borta grrrr...

Jaja
    Behöver lite tips och råd angående ett bröllop nästa lördag, sommarfest tema så inga finkläder. Buster kommer att få följa med oss eftersom han är så liten även om det inte är optimalt att ha med honom på fest. Vigseln är utomhus så där är det inga problem att ha med honom i koppel/famnar smidigt. Men frågan är hur vi gör när vi ska äta och senare på kvällen
    Kanske kan vi ha buren med oss in och ha honom i den bredvid vår plats med handduk över viss del så han inte blir stressad och växla detta med att ha honom i våra famnar. Hoppas bara att de andra på festen är allergiska eller anser sig bli störda över honom *osäker*. Hade han varit äldre hade vi lämnat till min pappa men nu känns det inte rätt eftersom han har varit hos oss då knappt två veckor och fortfarande är så liten.
    Vi försöker vänja honom var dag för att det är ljud runtomkring, har tv:n igång, pratar högt, dammsuger, tvättar etc så det blir vardag för honom. Somnar till detta gör han så han kan nog somna på festen med i våra famnar och ev buren korta stunder om vi är nära och kan höra honom.

• passionsblomman

EA, hur långt hemifrån är festen? Finns möjligheten att helt sonika åka hem och lägga honom tillnatten? Så han kan sova i sin bur i ert sovrum, precis som han brukar? För där tror jag han somnar och sover gott tills ni kommer hem igen isåfall. Vår jycke sover i sin transportbur hela natten igenom och har så gjort från början. Vi har aldrig gått ut med honom på natten(för han har aldrig sagt till, utan sovit) och han har bara kissat i buren en enda gång-och det är helt emot lagen stängd också, för jag ville kunna märka ifall han krafsade och ville ut. Han är hundra trygg i buren och det förenklar verkligen när man reser med honom. (även om han på dagtid protesterar och vill vara med utanför lös i bilen tex)

Utsätta honom för alla vardagsljud är såklart jätteviktigt ur alla synvinklar, så det gör nu ju helt rätt i.

• Hvidbrud

Blommis: vår hiss kommer att vara avstängd i två veckor i september, så då åker vi till svärmor.. (jippi!) Vi vet ännu inte vilka veckor det blir, men jag sätter ett kryss i kalendern och börjar förbereda Batman.

• lanovia 08

Om inte jag är fel ute i datum så är vi hundvakter åt föräldrarnas hund då, kan alltså inte komma på kräftskiva.

• lanovia 08

Fru E kag hade nog vslt altenativet lämna till din pappa. Särskilt som ni inte vet hur det är med allergier. Mina föräldrar hadr inte haft sin hund länge när vi tog hand om honom på dagtid 2 dar medans de jobbade. Men iså fall kanske pappan kan vars hos er så slipper Buster byta miljö.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård