• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi
    Hvidbrud skrev 2011-07-12 21:00:52 följande:
    Ninnis: jag ammar och ätersamtidigt.... Tack, kontrollen gick bra! Godkänd! Ska bara fortsätta knipa och inväntar cellprovsvar. Nu: SYTYCD!!
    Nu måste jag fråga - vad är SYTYCD för något?  Har sett det på flera ställen nu och känner mig helt bakom flötet...

Skönt att du fick godkänt på kontrollen!
  • Leksi
    Ninnnis skrev 2011-07-12 18:52:31 följande:
    ...och när jag tittade ner i knät möttes jag av värrldens finaste lilla öppna öga. Maten hinner nog bli kall idag också  Hjärta
    Oh ja, så där var det hela tiden i början tyckte jag, de små verkar ha en osviklig tajming att vakna när det är matdags för mamma. Men är inte maten superhet och snälla maken kanske kan skära den i bitar så brukar man kunna amma och äta samtidigt som Hvidis säger men det kanske kommer senare. Han är ju alldeles färsk ännu den lilla herrn! En vecka och en dag bara väl? *oooooh vad jag längtar tillbaka*
  • Leksi

Lanovia vad skönt att ni får lite extrahjälp av dina föräldrar, sånt är ovärderligt!

Hur går det med datorn Solde?

• Leksi

Vi har det bra, skönt med en semestervecka hemma.

Igår var vi på självplock av jordgubbar så nu har jag både hela bär och sylt i frysen. Gott att ha i vinter! Men A gillar inte jordgubbar något vidare men det ändrar sig förhoppningsvis.

Vi har det lite kämpigt just nu. A är ofta så himla missnöjd & det är så otroligt jobbigt och frustrerande. Gnäll, gnäll, gnäll. Liiite bättre har det blivit på sistone så vi hoppas att det är någon utvecklingsfas han går igenom och att den snart är över. Han har också precis börjat sova 1 gång/dag och när sömnen funkar bra så är han också mycket lättare att ha att göra med.

• Leksi

Nä godnatt goa tjejer, det är min tur att gå upp i arla morgonstund i morgon så nu blir det sängen.

• Ninnnis

Härligt att du blev godkänd, Hvidis! *kniiiip*

Leksi, jag tror det betyder "So you think you can dance".

Jag har övat lite på att äta och amma samtidigt, det går bättre och bättre  

• Hvidbrud

Jepp, Ninnis har helt rätt. So you think you can dance. Är djupt imponerad av dansarna och vad de kan göra med sona kroppar!
    Ninis: med barn två klarar du nog också att amma och äta utan att tänka på det . Minns att jag också åt kall mat hela tiden med e. J vaknar alltid så fort vi sätter oss ner, så han får en slurk sen får han ligga här i soffan brevid och jollra lite.
    Leksi: de där gnällperioderna... Suck. Man blir helt grå hårig av dem! Sömn brukar göra mirakel och att prata och förklara. Har ju en tjej här i tidig trotsålder som inte vill något om hon inte får förklarat varför eller varför inte.
    Nu vill damen se på barbapapa. Hejdå!

• Fru E

Hvidis-och kniiiiiip *slappna av* kniiiiiip

Ninnis-"pottaträningen" går hyfsat bra enda olyckorna inne är när han precis varit ute tex för en kvart sedan och de är svåra att förutse. Inatt testade vi att han fick sova i sin bur (som han ska ha i bilen) vid sidan av min säng, hade ena sidan på buren öppen så jag kunde sträcka ner handen men han inte komma ut. Gick bra men jag sover som en kratta och lyssnar efter minsta ljud från honom att han ska behöva gå ut, men jag vänjer väl mig.

Leksi-skönt med en vecka hemma i lugn och ro! Vi ska vara hemma hela semestern förutom kortare tripper men har inte så stora ambitioner att hinna med så mycket på huset pga Buster.

Daa-hur känns det nu att ha tvillingar

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård