• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

EA!!! Jag har en telefon, visa genast!!! (jag läste förresten duktigt fel, jag läste : "här var det redan sex" och tänkte, jaså oj, det var morgonpiggt...

Heloise, kylen är full,köttet är i marinad, vinet är på kylning, i frysen finns 7 sorters kakor, folk med instrument och glatt humör är på väg-är du säker på att ni inte ska packa bilen?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-07-11 13:48:45 följande:
    EA!!! Jag har en telefon, visa genast!!! (jag läste förresten duktigt fel, jag läste : "här var det redan sex" och tänkte, jaså oj, det var morgonpiggt...
    Det läste jag också först
  • Heloise
    passionsblomman skrev 2011-07-11 13:48:45 följande:

Heloise, kylen är full,köttet är i marinad, vinet är på kylning, i frysen finns 7 sorters kakor, folk med instrument och glatt humör är på väg-är du säker på att ni inte ska packa bilen?
    Åh jag önskar verkligen att vi kunde komma, men strulfia är för oberäknelig för dylika strapatser Jag kan inte ens få henne att äta på ett fik
  • Fru E

Heloise-det blev en amstaff, maken har alltid velat ha rasen och jag fick alla mina frågor besvarade från uppfödaren så känner mig trygg även om det är skrämmande att ha ansvar för en liten varelse och ja jag är medveten om att vi försöker få barn

• Fru E

Blommis-ska messa dig!! Hur går det med Truls?

• passionsblomman
    Heloise skrev 2011-07-11 14:31:09 följande:
    Åh jag önskar verkligen att vi kunde komma, men strulfia är för oberäknelig för dylika strapatser Jag kan inte ens få henne att äta på ett fik
    Skitunge! Ät duktigt och överraska alla, så mamma får åka på tankning i sagohus och sjunga allsång i glada vänners lag! Nejdå, skämt åsido, jag fattar gumman! Jag ville bara locka lite så här en mådagseftermiddag.
    Fru E skrev 2011-07-11 14:48:21 följande:
    Blommis-ska messa dig!! Hur går det med Truls?
    Tack bra. Fast frågar du honom, så tycker han nog livet är mer än lovligt trist medan matte bakar, städar och ägnar sig åt annat heeelt onödigt. Han ligger ute på gräsmattan och har det oförskämt tråkigt just nu. tackars stackars arma lilla hund.

ÅH vad kul med er lilla valp! Kanske visar sig allt nu bli till det bästa ändå. Kanske var detjust den här filuren det var meningen att det skulle bli!

Nähä. Gå och duscha, så man kan krama sina gäster utan att de vänder och åker hem igen...
  • Heloise
    Fru E skrev 2011-07-11 14:47:39 följande:
    Heloise-det blev en amstaff, maken har alltid velat ha rasen och jag fick alla mina frågor besvarade från uppfödaren så känner mig trygg även om det är skrämmande att ha ansvar för en liten varelse och ja jag är medveten om att vi försöker få barn
    Amstaff är så himla fina. Du, man kan faktiskt inte lägga livet på vänt bara för att man försöker skaffa barn.  När det kommer en bebis tille r så kommer vovven att vara åtmindstonde 9 månader( om jag inte missat nått). Det kommer att gå superbra!

Vad blev det för färg, och namn?
  • Heloise

Fick precis en underbar nyhet, ett kompispar till oss som är helt underbara väntar barn efter många missfall, blev så glad att jag grät en skvätt!

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-07-11 15:52:30 följande:
    Amstaff är så himla fina. Du, man kan faktiskt inte lägga livet på vänt bara för att man försöker skaffa barn.  När det kommer en bebis tille r så kommer vovven att vara åtmindstonde 9 månader( om jag inte missat nått). Det kommer att gå superbra!

Vad blev det för färg, och namn?
    Håller helt med!

Vi skaffade vår vovve medan vi "försökte skaffa barn". Med facit i hand var det det bästa vi kunde ha gjort. Han var inte en ersättning för barn, men en fantastisk vän och glädjespridare under den jobbiga tiden. Han har definitivt gjort vårt liv lättare medan vi väntade. 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård