• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-07-07 09:46:24 följande:
    Idag går jag in i v 20.
    Wohoo!! Halvvägs!
  • Leksi

Jag sitter här och gör skattedeklarationer och gör bokslut så svetten lackar. Men bara 1½ dag kvar nu innan en veckas semester till! Nice

• Heloise
    Leksi skrev 2011-07-07 10:58:25 följande:
    Jag sitter här och gör skattedeklarationer och gör bokslut så svetten lackar. Men bara 1½ dag kvar nu innan en veckas semester till! Nice
    Åh Nice, jag är inte ett duggans avundsjuk nej då inte alls...
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-07-07 12:05:41 följande:
    Åh Nice, jag är inte ett duggans avundsjuk nej då inte alls...
    Tror inte att Leksi ska till Nice utan att det är nice att vara ledig Det står ju ett utropstecken efter "till".
  • Leksi

Nej det finns ingen anledning att vara avundsjuk på mig, vi ska bara vara hemma

• Leksi

Jag kanske ska hålla mig till det svenska språket så jag inte är otydlig. Trevligt ska det bli och inget annat!

• Ninnnis

Hej!

TACK för alla tummar och kramar! Nu är vi hemma och jag lovar en utförlig rapportering snarast. Just nu skriver jag med en hand eftersom världens vakraste Mini ligger och snusar på min axel. ♥

Jag tänkte försöka passa på att sova lite medan han sover. Kram så länge!  

• Villemoa

Kramar till dig Ninnis och Mini! Ser fram emot att läsa utförlig rapport senare! Du gör klokt i som passar på att sova när han sover.

Välkomna hem! <3

• Heloise
    Villemoa skrev 2011-07-07 14:40:20 följande:
    Tror inte att Leksi ska till Nice utan att det är nice att vara ledig Det står ju ett utropstecken efter "till".
    Jaaaa nu ser jag, jag har blivit helt pantad på senaste tiden, härom dagen försökte jag förklara för Panzer att det var bättre för Elise att ligga högre upp i sängen eftersom det vart mera lut då( huvudändns ben står på två lexikon för att underlätta hennes förkylning). Panzer försökte tålmodigt förklara att vinkel liksom är densamma vart hon än ligger i sängen... Så det är inte du Lekis utan en korkad Heloise

Ninnis: ooo mysigt att snusa underbar fin mini! Fast du, det vart lite varmt med I Love Dad outfiten hem va

Vi har i vanlig ordning kikat på hus, 2 på 2 dagar och på söndag ska vi på ett till och den tror jag verkligen på
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård