• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-07-05 00:11:28 följande:

Nä, gravid är jag inte så det beror på det där andra du nämnde

Hihi!

Nej. GODNATT nu fina tjejer! Hoppas Ninnis och Mini sover redan och att de får göra det riktigt gott. Tänk, igår var han inte här. Nu är han här, och Ninnis får snusa babyhår.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Välkommen till världen finaste Mini!! Nalle

GRATTIS NINNIS & NINNIS-MANNEN!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Är så glad att allt gått bra och att han är hos er nu, så efterlängtad och bara 12 timmar gammal ännu. Vilken lycka! Tänk att få snusa nyfödd bebis igen!

• Daa

Åh, STORT GRATTIS till Ninnis och herr Ninnis!

Så underbart att efterlängtade Mini äntligen har kommit!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• Daa

Blommis, fällde en tår jag också när jag läste ditt inlägg i den tråden.

• Daa

Jaha ja. Jag postade visst det där inlägget medan jag funderade vidare på hur jag skulle formulera det jag ville säga... *disträ*

Och nu blev det ganska livat här.

• Soldemor

Tittar in jättestressad! Allt bara kör ihop sig jättetotalt! Begravningar och dop bara rasslar in i ett redan överknökfullt schema! Och så har jag praktikant på det!

Skall se om jag hinner börja projekt ifattläsning ikväll!

GRATTIS NINNIS OCH LILLA MINI! YEEE!  *kastar ballonger och konfetti överallt*

Blev en bra dag i Trelleborg i söndags. Siena tog första certifikatet på väg att bli internationell premier och Soldan blev BIS!

Skall försöka få in lite bilder om telefonskrället vill samarbeta!

Nu tillbaks till stressen!

• passionsblomman

Uppdatering från Ninnis:

"Efter 12 h på förlossningen tog jag emot Mini med händerna, sittandes på förlossnignspallenmed maken bakom mig. Han vägde 3315g och var 50 cm lång. Vi hade en fantastisk (men jobbig!) förlossning med endasttens, akupunktur, bad och andning. Så häftigt! Vi är så glada och tacksamma över vårt lilla mirakel. Tittar in i tråden när vi kommit hem. Kram och tack för tummar och kramar! "

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård